Crazy love.

Många knasiga kärlekshistorier har jag hört.. Men detta tog priset.

In 1959,  Burt Pugach began an infamous affair with Linda Riss, a 21-year-old woman from East Bronx. Upon discovering he had a wife and child, Riss broke off their relationship. Pugach threatened to kill or hurt Riss if she left him. "If I can't have you, no one else will have you, and when I get through with you, no one else will want you." Riss reported the matter to the New York Police Department to no avail. Upon hearing of her engagement to Larry Schwartz, Pugach hired three thugs to attack Riss, throwing lye in her face, leaving her blind in one eye (she lost her sight in the other eye during heart surgery) and permanently scarred. Pugach went to jail for 14 years, during which time he continuously corresponded with Riss. When he was released in 1974, Pugach and Riss resumed their relationship and married soon thereafter. In 1976 they co-wrote a book, A Very Different Love Story

Okej, på ren svenska.. Denna Burt blir kär i Linda, kastar syra i ansiktet så att hon blir blind för att om inte han får henne ska inte nån annan heller det. Han åker in i finkan, efter 14år så gifter de sig.. Detta är sant.. Jag såg det på tv. :) Jag tog texten från wikipedia.



Hur långt kan man gå när det gäller kärlek? När går gränsen för dig?

Samma med Sex and the City, Carrie och Big håller på fram och tillbaka i flera år. De dejtar ena sekunder, och andra så sårar de varandra. Jag känner igen det där. Jag har också min Big.. Alla har en Big, eller haft. Förneka inte det. Och alla ha haft en Aidan.. Muuums. Killen som man tror att man älskar, men när det väl kommer till kritan så backar man.
Men det här att hålla på fram och tillbaka.. Jag har erfarenhet av det, det är inte speciellt kul, men lite spännande är det kanske.. Frågan är hela tiden; Kan det gå denna gången? Egentligen är man så osäker, så man måste gå tillbaka. eller är det för att man är korkad? Många frågor och för lite svar.



Jag skulle kunna skriva flera sidor om detta, men gud. Jag ska upp tidigt imorron och gå till arbetsförmedlingen.. Såå tråkigt. Jag är också beroende av den där boken...
Go natt !

Kommentarer
Postat av: chanette

i do everything for real love

2008-07-07 @ 17:23:15
URL: http://channe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0