The F word.

Ojdå, mycket tvtittande ikväll.. Först Ugly Betty, sen House, och slutligen Gordon Ramsey.
Jag funderar om jag kanske ska bli inredningsdesigner? Det hade varit ganska kul. Kanske hade kunnat bli Simon och Thomas partner ;) ha ha! Design; Simon, Thomas & Pauline. HAHA!

Imorron blir det jobb, ska bli så skönt att jobba några timmar. Jag hoppas att jag kan komma upp i tid imorron då också.

Jag har märkt att det är många anonyma som läser min blogg och verkar som att dom ska förbli det. Det respekterar jag, men jag är så himla nyfiken på vem ni är ju :)

Jag har kommit till en punkt nu och funderar på vad jag verkligen vill göra med mitt liv. Kanske satsa på en karriär och vänta med att skaffa familj? Eller jaga efter en värdig pojkvän/make/pappa?
Som jag känner nu alla fall, är att familj får vänta några år. Minst fem alla fall. Jag skulle jätte gärna vilja vara en ung mamma, men å andra sidan vill jag vara ung så länge som jag kan. Man blir ju inte yngre helt enkelt.
Sen funderar jag vilken karriär jag vill göra. Bli kläddesigner, frisör, kock, bagare eller lastbilschafför? Jag vill bli så mycket.
Och jag funderar på om jag verkligen vill bli kläddesigner, jag kanske bara ska börja med att ha det som en hobby? Jag känner ju att jag inte är riktigt redo för att börja designskolan i borås. Även om jag skulle vilja det jätte mycket. Jag känner att jag har inte så goda kunskaper som jag borde för att vara en värdig kantidat.
Jag kanske helt enkelt ska börja konvux och höja mina betyg? Eller kanske ta en datakurs. Åååh! ångest.

Det finns en sak som drar mig tillbaka också. Ja gissa, min stamning. Den gör inte självförtroendet bättre kan jag säga. Jag mår inte hallonsaft just nu heller. Jag är så trött på det, att stamningen gör så här mot mig. Jag vill ju kunna prata flytande som alla andra.

Nåja, nog pratat för idag . Nu är det dax för sängen :) Go natt! Vi ses imorgon.


Pontus och jag för nåna år sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0