P-p-pa-pauline

Jag gick precis till boan för att hämta mina jeans. Förresten, snabbaste besöket där ever :p he he. Och när jag går dit så tänker jag när jag går fram och ska fråga efter mina jeans, hur jag kommer stamma, eller om jag kommer stamma. Sånt tänker jag alltid. Egentligen skulle mamma följa med mig, men hon fick förhinder.
När jag kommer fram till disken där jag ska fråga, så går allt galant, bara nån tyst upprepning. När han frågade om mitt namn så trodde jag att jag skulle stamma. Men icke, det gick bra det också :)

Ibland när jag inte vill stamma så har jag ett knep där jag drar ut på orden. Typ snacka tydligt och sakta (inte för sakta), och det brukar funka :) Det är ju samma att stammare stammar inte när dom sjunger. Har ni någonsing hört Orup stamma när han sjunger? Eller Marlyn Manroe (ja, felstavat?) Listan är ganska lång på kända personer som stammar. Bl.a Rowin Atkinsson (Mr Bean), Jonas Gardell, Gareth Gates.



Gå gärna in på Denna sidan och läs lite mer om stamning och annat smått och gott. :)

Kommentarer
Postat av: Sima

Hej!



Jag har själv haft grova problem med stamning under åren jag var 4-12 år kanske. Jag förstod ju inte riktigt vad det berodde på och var jämt väldigt nervös när jag skulle prata inför folk - därför gick jag mest tyst. Även idag kan det hända att jag är jättenervös när jag ska prata med någon viktig person.



Har också märkt att jag har en tendens att stamma när jag pratar i telefon, inte lika illa som när jag var yngre men det kommer lite upprepade bokstäver här och där.



Några djupa andetag innan man ska prata brukar dock hjälpa. Oftast ligger nog problemet i andningen, så dra åtminstone ett djupt andetag innan du pratar så går det nog bra. :)



2009-04-08 @ 22:34:38
URL: http://tantlingon.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0