Ursäkta mig

Jag hade ingen lust att blogga igår, det märkte ni ju säkert :) Därför kommer detta inlägget säkert bli jätte långt bara för att jag ska skriva ner allt jag gjorde igår :)

Alla fall, det dommedagen började när jag väntade på tåget. Det var lite sent och när det väl kom, kom det från fel håll och rusade förbi i all världens fart! Trodde att jag skulle kastas baklänges. Jag och dom andra som stod och väntade blev förvånade och börja svära åt tåget. Men då säger dom i högtalarna att tåget är inställt och det ersätts med en buss. Så vi gick till bussen och väntade på den. Den kom inte förrän nästan halv elva, och vid den tiden skulle jag och Anna nästan varit i burlöv :P
Väl inne i ystad hittade jag upp Anna och vi körde direkt mot malmö, vi snacka skit och skratta, och Anna blev aggresiv mot andra billister, det vanliga :) haha!
När vi närmar oss Malmö missar vi avfarten mot Arlöv, så Anna körde in i malmö för hon trodde att hon kunde hittade därifrån. Men vi körde ju nästan vilse inne i Malmö, och anna blev ännu mer aggresivare mot de andra billisterna ;) Vi körde förbi entré och kom med förslaget att vi kunde gå där istället (efter en halvtimmes cirkulation i hopp om att hitta den yttre ringvägen). Men Anna envisades om att hon tvunget skulle till burlövs center :P haha! Till sist hittade vi och när vi kommer in så hittar vi snabbt upp en toalett eftersom vi hade varit kissnödiga sen Ystad :P Och sen nånstans att äta. Det blev en god kycklingpasta av pesto som fastnade i tänderna och Anna rapade pesto hela dagen sen :P haha! Och världens äckligaste kaffe hade dom också. Är det bara jag och Anna som kan laga kaffe på våra jobb? :P haha! Nåja, trevlig personal hade dom alla fall :)
Efter det blev det en shoppingrunda. Vi gick säkert fel femtioelva gånger, men vi hittade till systemet till sist alla fall ;) Jag var lite besviken faktiskt. Där var jätte många affärer, men dom var så himla små, dessutom var det trångt så att man ville inte gå där. Men korridorerna var jätte breda :S Dom kanske skulle satsat på större affärer istället? Det enda jag tycker om där hittintills är att systembolaget har Liebfraumilch! Godaste vinet EVER :P I Tomelilla har dom slutat med att ha det, tydligen var det bara jag och Lotta som drack det? :P haha!
När det hade gått x antal timmar så blev vi trötta på det och bestämde oss för att köra till Bo Ohlsson också för att titta vad dom hade att erbjuda. Så klart visste vi inte hur vi skulle komma ut från soppan, men vi hittade en skylt mot staffanstorp så vi tog den vägen istället :)
Det blev lite shoppande på boan också, både julklappar och nödvändigheter. När vi kom dit så var vi ganska tvungna att gå på toa. Eftersom där stod en gubbe utanför och ville sälja nåt skit så gick vi båda in för att slippa att prata med gubben. Och för att ännu mer slippa att prata med honom när vi kom ut så låtsades jag att jag pratade i mobilen. Men bara det att jag slutade inte prata sen, för hur oartig är det att lägga luren i örat på min låtsaskompis i mobilen? :P haha! Och när vi kommer in springer vi in till spelen, då anna trodde att shampo och balsam fortfarande låg där :P Hon hade inte varit där på ett tag kan man säga. Jag kan vara på boan två gånger i veckan om det så behövs :P haha!


Från H&M: Benvärmare (50%rea), blusher och concealer.
Bo Ohlsson: Mysiga strumpor, hårinpacking och hårspray.
Plus att jag köpte en nagelklippare och en film med Colin Farrell, Cassandras dream.

Väl hemma slängde jag mig i soffan en stund, och sen kom Lotta och Bazze och vi åt bakellit :P Jag vet inte vad det egentligen heter. Men man har en "grill" och steker sitt eget kött och under har man en liten form som man kan gratinera lite grönsaker. Det är verkligen supergott :D Till efterrätt hade bea gjort en jätte god pannacotta :) När vi hade käkat upp den och var supermätta sprang jag och lotta ner till pianot och sjöng lite :) Jag skulle verkligen vilja börja hos en sångpedagog och bättra på min fågelsång ;) haha!
Sen blev det ännu en efterrätt. Lotta och Baz hade köpt med sig en kolatårta :D Jätte god! Så snacka om att man var mätt!

När dom hade gått, tog vi ett litet glas vin, eller två faktiskt. Men det slutade med en nästan en flaska för min del. Hobbyalkis kanske jag är? :P haha! Nä, men nu jobbar jag bara helger, så jag hinner inte festa som nån annan Svensson gör, så därför dricker jag på veckorna när jag har lust :) Och det slutade med att klockan blev två på natten också, och den var jag tvungen att läsa lite bloggar innan jag la mig. Det är som min godnattsaga ;) haha!
Självklart skulle jag sova så himla länge också, vin gör mig sömnig :S Sista gången vaknade jag lite innan ett, men orkade inte gå upp ur sängen förrän vid två :O Herre gud. Jag skäms lite faktiskt ..

Nu ska jag göra något vettigt. Kanske baka lussebullar? :D


Kommentarer
Postat av: Anna

Fan i helvete! så många gånger har jag aldrig lyckats köra fel på en och samma gång! haha du och jag i trafiken, ingen bra kombination:P

2009-12-09 @ 23:27:03

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0