90120



För en stund sen, denna tråkiga lördag i januari, satt jag och tittade på tv med mina föräldrar. Seriöst, det var bara jag som tittade på tv, för dom hade var sin laptop i knäet och kan absolut inte skilja sig med dom. Till o med vid frukostbordet är datorerna där, seriöst lixom? Alla fall, jag blev helt sålt på det nya Beverly Hills 90120. Jag blev typ helt kär i Naomi, det är en sån tjej som underhåller mig lixom. Lät detta fel nu? hmm. Nåja, så jag ska fortsätta kolla på det. Nån som vet orginal dag och tid  när dom sänder?

Vad händer denna tråkiga lördagskväll? Ingenting kan jag säga er, jag funderar på att gå lägga mig, stiga upp klockan halv åtta, köra och köpa frukost. Så att jag kan få mitt jävla kokta ägg och ett glass oboy, denna familjen verkligen orkar inte att handla hem nytt när saker börjar ta slut. Dom lixom äter tills den sista smulan. Jag lixom kör och handlar när saker börjar ta slut (oftas alla fall). Egentligen skulle jag kört och handlat idag, men eftersom kära kusinen födde igår så ville jag hälsa på dom idag :) Jag får ta det imorron. Om jag orkar gå upp halv åtta så gör jag det då.

Hundarna här hemma har en tendens att vakna vid åtta tiden och börja leka. Alltså, dom börjar skälla. Vilket är otroligt störigt att vakna till och man vill bara somna om igen. Plus att man blir irriterad för att man har blivit väckt på detta störiga sätt. Jag är väldigt ljudkänslig, så det känns som att min huvud ska explodera och jag får riktigt ont i öronen. Men jag har levt med det i flera år nu, borde jag inte vara van både med att jag är känslig och hundarna?
Det är väl okej att bli väckt så tidigt på vardagarna, men på helgen vill jag alla fall ha en ostörd sömn till klockan tio. Sen snooza till tolv ungefär, det är lagom. Plus att 10skällande hundar är nåt man inte vill bli väckt av. Och dom små valparna har så ljust skall så det riktigt skär in i öronen på en. Alla fall mig.
Därför är det så underbart ibland att sova borta. För det är bara detta huset som har liv dygnet runt nästan. Så det är ganska befriande att åka hemmaifrån.

På tal om störande grejer, jag hittade äntligen ett forum idag för stammare på www.stamning.se (SSR= Sveriges Stamningsföreningars Riksförbund). Jag har varit medlem där för några år sen, dom är jätte bra, för dom ordnar läger för oss stammare etc. Ni kan ju gå in på sidan och läsa lite om ni vill.
Men jag var dum nog och inte deltog i något av det där. Som sagt, det är en stammare i ett nötskal. Man är jätte blyg och vågar inte. Men jag blev medlem där idag igen :) Dessutom kostar det 100-200kr per år. Men det kan det bara värt .
Men forumet är värdelöst, ingen använder det. Det skrivs ett inlägg i månaden ungefär. :S Var är ni stammare?

Nu ska jag lägga mig. Läsa lite av min bok, kommer inte ihåg vad den heter, men typ vita trosor. ha ha!
Ha en underbar kväll ungdomar! Take care. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Michaela Nilsson

Hejsan kusinen :) Serien sänds på måndagar 20.00 men vilken kanal kommer jag inte ihåg :( Jag följer den serien i alla fall :D Skitbra är den, jag fastnade redan efter första avsnittet :P kramar från kusin Michaela

2009-01-11 @ 19:52:19

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0