Avslutning på denna kväll.

Jag tänkte att detta skulle bli sista inlägget för ikväll, jag är verkligen trött i kroppen och vill bara sova. Jag ska nämnligen upp relativt tidigt imorron, för jag ska vara hos logopeden klockan ett, det tar tre kvart att köra dit. :/ Men som dom flesta vet så är jag galen i att köra bil, så det gör inte mig något ;)


Min kusin undra hur jag hade gjort min kyckling red curry gryta. Och jag tänkte kortfattat berätta för er :)

Skär kycklingen i lagom bitar, inte för stora med tanke på att dom tar längre tid på sig att bli färdiga och man vill inte att hela familjen ska bli sjuka :) Bryn kycklingen. Ni kan även krydda kyckling med valfri krydda, denna gången tog jag salt, peppar, vitlökspulver och paprika (för att få lite färg). När kyckling nästan är klar lägger ni i paprika som ni har hackat i stavar, sedan lägger jag i en burk grytbas, som heter Mr Cheng's Thai Red Curry och kan hittas i "thaimat"hyllan i varuhuset. Sedan en burk kokosmjölk, ni kan även hälla i matlagningsgrädde för att få grytan lite mer tjockare, och om ni vill ha den extra tjock så gör ni en redning av mjöl och vatten. Sedan kryddar grytan med red curry, och ni bestämmer själv hur stark ni vill ha det. Redcurry har en ganska stark eftersmak, så att ni tänker på det, ett bra tips är att smaka emellanåt. Dessutom tar jag i paprika pulver och gurkmeja (för att få färg, inget måste). Låt grytan småkoka i några minuter.

Detta var en ganska lång förklaring på hur jag tilllagar min kyckling red curry gryta :) och till denna grytan har jag alltid ris till. Det är godas ;) Och det är kanske det enda alternativet man kan ha? :P
Jag älskar verkligen denna rätten, jag åt den första gången i Stockholm när jag och min dåvarande pojkvän var i gamla stan och åt på en thairesturang. Jag blev helt enkelt kär i denna rätten då =)

Lotta har också varit här ikväll, eller ja hon har inte kört än :) Så medans mamma var på afro-jam, satt vi och snacka lite, kollade bloggar, kollade på sex and the city. Jag har verkligen min Mr Big. AAAAH!

Nu ska jag nanna. Hoppas att ni har haft en trevlig kväll :) Ciao!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hejsan kusinen :) Det är samma grytbas jag brukar använda :P Men jag kryddar inte med något extra...hehe. Jag kan inte äta om det blir för starkt...Så jag använder grytbasen och en kokosmjölk på det :) Den är bara sååå god den grytbasen. Läste förresten i innehållsförteckningen att den innehåller ostronsås. Haha. Men det smakar man ju inte. Tur det :P Kramar från Kusin Michaela

2009-01-22 @ 18:48:33

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0