Chihuahua?! / fri-söndag

Izzi får aldrig mer gå ut igen ! När vi gick vår lilla runda, så gick vi förbi ett ganska ungt par (stadsbor kan jag tänka mig, men killen såg ut som en tjej:P ha ha!) Och så när vi har gått förbi hör jag honom säga "näää, titta så sööööt, det var världens gulligaste chihuahua! *gulligulligulligulli" Jag tappade hakan, bokstavligttalat. Om izzi hade varit en chihuahua, så hade det varit en ful sådan. Förstå mig rätt, izzi är världens sötaste hund, och hon är renrasig dvärgspets/pomeranian (det har bytt namn till det sistnämnda) Men grejen är att hon inte är en typisk pomme heller. Hon har för stora öron, ögon, nos och kropp. Dessutom har hon ingen bra päls, så det går inte bra för henne när hon ställs ut på en hundutställning. Men tillbaka igen till händelsen, att han kallade min hund för en chihuahua betyder nästan att han inte har sett en sån tidigare. För om han hade vetat så hade den varit 3gånger mindre än vad Izzi är, men det är nog för hennes utåtstående ögon som han trodde hon var en chihuahua.
Även om inte inte är en typisk renrasig pomme så är hon ändå världens finaste hund i mina ögon. Dessutom är hon den trognaste hunden i detta huset. Hon är jätte mammig, och följer mig nästan vart jag än går. Därför kan jag gå med henne utan koppel när vi är ute och går. Dock gör jag det bara här i byn och i skogen.
Detta var min lilla berättelse för idag :) ha ha !


Här har hon ju lite mer päls än vad hon har nu ,men hon är ändå sötast :)

Inatt var jag uppe till typ två, ändå la jag mig i sängen vid elva? Jag var jätte trött, hade ont i benen, det kröp i hela kroppen, mina ögon sved och var röda, jag hade tagit två alvedon, men jag kunde fortfarande inte sova. Jag orkade inte läsa i min bok eftersom mina ögon sved, så jag bestämde mig för att skriva (är det bättre? tydligen). Så jag började komma på bra saker som jag kan skriva här i bloggen som kanske kan vara intressant och roligt att läsa :)

Nu ska jag äta frukost, jag gick inte upp förrän kvart i tolv. Jag tog en rejäll sovmorgon idag, och det behöver jag.
Förresten, så ska jag ta en blogg-fri-söndagsdag idag. Jag tycker att det kan vara skönt att slippa sitta framför datorn några timmar. Så vi hörs inte förrän ikväll nångång :) Ni märker när jag är tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

ååh så söt :)

2009-01-25 @ 13:06:17
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Sofia K

Hehe! Han kanske trodde att alla små hundar var chihuahuor? :P



Hon är så himla söt! Vilken fin tröja hon hade där :) Jag önskar att Swix också ville ha kläder, men det vill han ju inte :/

2009-01-25 @ 14:25:42
URL: http://sofiakpa.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Det förstår jag :) ja visst är 90210 bra!!

2009-01-25 @ 14:28:01
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0