Det är inte kul längre..

Jag orkar inte mer. Jag är helt slut, jag vill inte jobba en hel dag till, jag orkar inte längre.
Klockan är halv tre och jag ligger i sängen och har panik, paniktårar, utmattadetårar, deprimerade tårar.
Och jag skiter i om det bara är en kort period. Jag lever i nuet! Jag vill inte ligga i min säng och gråta för att jag har ont i varenda muskel i kroppen för att jag jobbar som en neger från slaveri-tiden.
Jag får panik för att jag inte kan somna, för att jag vet att jag måste upp och jobba imorron, tio timmar. Jag får panik för att det är stress hela tiden. Jag var inte så stark som jag trodde, nu när jag ligger i sängen så känner jag mig ganska liten och ensam.
Det är fan inte normalt att jobba 40timmar på fyra dagar. Man jobbar, kommer hem, sover, upp igen, jobbar, sover ovs.

Jag har panik. Jag orkar inte mer.

Nej pengar är inte allt. Just nu skiter jag i det.

Kommentarer
Postat av: Tezzan

hmm...ja du det e inte lätt att vara vuxen gumman.. så här kommer det att vara hela ditt liv.. kanske inte med den stressen,servitris jobb e ett jävla skit jobb o det sa jag till dig när du började o bestämde dig för att fortsätta,men man måste uppleva saker o ting själv för att förstå för annars vet man ju inte.. JAg jobbade oxå alltid 10 timmar när jag jobbade som servitris..det e så det är,även när man jobbar inom vården så blir det 10 timmars pass o ibland längre för att man inte får in någon annan då får man så vackert fortsätta att jobba.. hur trött man än är... o jag lovar dig jag har känt PRECIS likadant som du gör just nu.. ÄVEN om man inte har ett stressigt jobb så blir man så trött så man bara vill sätta sig ner o gråta..antingen så får du sluta att jobba o söka nytt fort som fan eller så får du kasta i dig lite värktabletter med jämna mellanrum.. o fortsätta att jobba.. o uthärda precis som alla andra som har ett jobb.. faktum är att man har alltid ett val såvida ingen tvingar en o det är där ju ingen som gör i detta fallet..du får ju pengar iaf av försäkringskassan,inte lika mycket men det e pengar.. som sagt gumman,jag VET så väl vad du går igenom nu men jag vet oxå att man får uthärda o tänka på att det bara är för en tid.. det gjorde jag iaf.. jag jobbade som servitris i 2 år.. o jag kände PRECIS likadant som du gör nu..jag lovar,jag hade ont i varenda muskel i varenda sena i varje cell i min kropp.. men jag fick ta tabletter.. sen givetvis så tycker jag att du ska se till att du har max 2 dagars ledigt i veckan!! även om du jobbar 40 timmar på 4 dagar så SKA du ha 2 dagars ledigt i veckan.. för ledigt MÅSTE man ha!!!även om dem inte är precis efter varandra så ska man ha 2 dagars ledigt iaf.. Puss o kram

2009-07-31 @ 10:06:44
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Lottiiizz

Det kommer kännas bättre när lönen kommer! Jag lovar! Sen är det faktiskt så att du får säga nej om du vill, det har jag sagt till dig tidigare oxå. Där finns ju faktiskt ett liv utanför jobbet.. O är det något som är viktigt så är det välmående, pengar är en viktig del av livet men det är inte allt. Det har jag lärt mig genom årenslopp..

2009-07-31 @ 11:37:53
URL: http://lottiiizz.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Den känslan känns igen! Det är inte normalt att jobba så mycket o jag vet hur stressen påverkar men jag håller ut och försöker ha kul samtidigt medan jag jobbar. För jag tycker ändå det jag sysslar med är kul. Det är nog det viktigaste för att man ska orka.

2009-07-31 @ 20:12:34
Postat av: Benny

Sorry sötnöt så är det att jobba. Tro mig jag hade 76 timmar i veckan på sommaren på mitt förra jobb. Men efter perioden så är det verkligen värt allt lidnade det lovar jag. Kan man leva gott sen ett tag. Du får ta och hänga i där ett tag till bara. Du fixar detta också ska du se. Ha det bäst /kramar

2009-08-01 @ 00:16:18

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0