Så här är det.

Jag är i en punkt i mitt liv, där jag är lite förvirrad på vad jag ska göra och vad jag vill bli.
Helst av allt vill jag bli kläddesigner, gud jag älskar att sy och skapa.
Men, jag har en annan passion. Och det är mat, så vad kan man bli genom mat-vägen? Kock, kallskänskerska, slaktare(hmm?), jobba i café, you name it.

Därför är det också synd att jag inte valde hotel och resturang linjen. Men som sagt, klädsdesigner ligger högst på listan och det var mitt första val, eller va de det? Herre gud, det är flera år sen nu. Alla fall, det är synd att man inte kan gå gymnasiet igen. Visst kan skulle kunna betala flera tiotusentals kronor på en utbildning, men det är nåt jag inte vill nu. Eftersom jag inte har pengar.

Att bli kläddesigner är det svåraste yrket. Man blir inte Goergio Armani över en natt precis, om man inte har tur. Som Heidi Klum säger i Projekt Runway "One day you're in, and next day you're out" .

Just nu jobbar jag ju som servitris på en resturang. I know, hur kan en person som stammar vara servitris? Jag antar att jag är väldigt stark och skiter i att jag stammar och att folket får helt enkelt vänta tills jag har pratat klart. Men klart att jag inte skiter i att jag stammar, herre gud. Jag skakar som bambi på is varje gång jag ska gå och fråga vad dom vill ha att dricka. Det blir oftats så här "öh Hej, vad vill n-ni ha att...eh, eh.. d-dr-dricka?" Och så smilar jag allt vad jag kan . HAHA!
Okej, nu kom vi ur ämnet. Men jag tror att jag var klar ändå.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Två jäkla år! :D



Ah, det där med stamningen är en del av dig. Defekter gör oss speciella, ibland är det ett sätt att bli ihågkomen på. Ett sätt att lämna avtryck. Folk bryr sig oftast mindre än vad man tror, det är vi själva som skapar potentiella katastrofer i huvudet, inte andra. Det är en del av dig, det gör dig annorlunda och framför allt speciell.



Ha en bra kväll :)

2009-03-09 @ 21:44:08
URL: http://smile4me.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0