Svar på tal (stamning)




en fråga, kan du sjunga utan att stamma? kommer din stanmning gå bort nån gång? jag stammade själv extremt grovt när jag var yngre till att jag fyllde 13 sen bara försvann det totalt. :P

Ja, jag kan sjunga utan att stamma. Dom flesta "stammare" gör det, eftersom talet flyter på mer. Min logoped brukar skoja med mig att jag ska sjunga mina ord :P Eftersom det är lättare att prata då.
Stamning är så individuellt, jag kan aldrig veta om min stamning kommer gå bort. Vem vet, min kanske går bort när jag är 30, eller så går den aldrig bort?
Stamning är ett mysterium. Forskarna håller på att få fram svaret. Där finns hundra teorier, men inga korrekta svar.
Det är ju kul att din stamning gick bort :) Jag önskar också att min kunde det. Men tur att där finns hjälpmedel ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

inspireras du lite av Kissie ;)

2009-05-18 @ 20:00:36

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0