Myspys hos familjen Olsson

Nu sitter jag här i köket och myser. Degen håller på att jäsa, ska strax börja baka på riktigt ;) Det var länge sen jag bakade, det var nog när mamma bodde här. . Antar att jag inte har haft motivation eller energi. Mamma var den som pushade på mig att baka, för hon visste att jag älskade. Hon sa aldrig nej om jag ville baka, eller köpa ingredienser till att baka. För hon visste hur mycket det betydde för mig.
Snart är det jul och det är dax för julbak, jag längtar :) Det är verkligen nåt jag ser framemot när hösten kommer, att det ska bli jul :D Jag får lite julkänslor nu när jag sitter här i köket och tittar ut i mörkret och känner degdoften. Lussekatter tänker jag :)



Nu är degen klar hörs snart !

Kommentarer
Postat av: FRIDA - It´s all about me

Åh, nu blir jag också sugen på att baka :D

2009-10-01 @ 19:59:11
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: patruska

jag har ätit lussekatter i dag. min gravida syster var sugen på sånna och tvungen att baka. det var gott med kändes lite knäppt

2009-10-01 @ 21:57:27
Postat av: Pauline

Jaså, det måste kännas lite knäppt ja ;)

Är Paula gravid? :O

2009-10-01 @ 22:13:03
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0