17 december 2010

Inte för att vara sån men.. fan vad det är skönt att vara hemma. Anna var jätte snäll igår som tog mig under hennes vingar i snöstormen :) Hon och chefen sa att jag var dum i huvet om jag skulle köra hem, så jag fick så snällt ställa bilen på jobbet och bosätta mig hos Anna. Men vi hade jätte trevligt som vanligt :D Vi lagade mat, drack lite vin, bakade lussekatter och drack lite vin.. Kanske därför vi höll på att glömma saffranen? haha! Ni skulle sett Annas min när hon kom på att vi inte hade tagit i det. Det var priceless! Eller när jag frågade om jag skulle sätta russin på hennes lussekatter (hon skulle ha det i dom).. "SKA DOM I?!" och så yrade hon runder som en höna och jag höll på att dö av garv! Fan att jag inte fick med det på film ;) Nåja, vi skyller på vinet ;)


Annas lilla "gran"


Vilken ser ut som lussekattsdeg? Jo, den under.. Alltså MIN! :P


Anna hade mer mjöl på sig än i degen :P


En trött och sliten Pauline :)



Det gick bra på jobbet idag.. Förutom att det blev en jävla lucka och massa dötid.. nästan :)
Nu ska jag göra mig klar för sängen. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha vad fan menar du med "gran" den är ju hur fin som hellst:D Ja, fina lussekatter, och goa! :) (mina då:P)

2010-12-18 @ 01:15:23
Postat av: Jonna

Hej! Jag måste berömma din blogg som är jättebra! :) Och jag har lite samma "problem" som dig, jag stammar ibland och när jag var mindre så var det värre. Jag försöker att inte tänka på det men det är svårt. Det är psykiskt jobbigt.



Hur är det med din stamning nu?



2010-12-18 @ 17:13:44
Postat av: jonna

Snälla svara

2010-12-20 @ 18:38:44
Postat av: Pauline

Hej Jonna! Förlåt att jag inte har svarat. Jag har inte sett att jag har fått kommentaren :S Tack för att du gillar min blogg :D



Jag förstår dig, men det enda jag kan säga dig är att du ska vara stark även när det är svårt.

Min stamning är bättre, men vi alla har våra dåliga dagar också. Jag är mest besvärad med den på jobbet eftersom jag måste verka proffsig, och när man stammar uppfattas man som osäker.

Jag tycker att du ska gå och få hjälp om du mår dåligt av det, det hjälpte jätte mycket för mig när jag gick till en logoped :)



Kramar

2010-12-20 @ 19:37:18
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Jonna

2010-12-21 @ 12:01:22
Postat av: Jonna

Tack för svaret. Ja det stämmer att man har vissa dåliga dagar. Måste bara fråga vad för några ord som ställer till det för dig? För mig är det ord som börjar på vokaler.

2010-12-21 @ 12:04:34
Postat av: Pauline

Jag stammar väldigt olika, det kan både vara vokaler och konsonanter. Även stavelser som "st" eller "sk"-ljud. Jag kan också stamma mitt i ett ord, som lägenhe-he-heter, det är verkligen skit jobbigt.

2010-12-21 @ 12:25:59
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: jonna

Okej. Det var skönt att snacka lite om det iallafall :)

2010-12-21 @ 12:56:29

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0