Bort från detta livet!

Jag sitter och tittar utbildningar runt om i sverige och har hittat några bra kanditater. Dom flesta ligger mot Stockholm hållet, så det blir en bit att flytta om man kommer så långt :)

Jag vill verkligen göra något av mitt liv, jag vill inte vara servitris resten av mitt liv. Detta är andra året jag är på detta jobbet och ska inte bli fler. Så är det, jag vill se mer än fin mat, fulla gubbar, fisförnärma tanter och skrikande ungar som springer runt benen på en. Det kommer jag ha gott om sen när jag skaffar familj ;) haha!

Pappa och Bea vill att jag ska bli polis, det kan dom ju bara fetglömma ;) Man ska ha starkt psyke och det har jag inte, även om jag kan vara tuff ibland när jag själv vågar.
Och ta lastbilskort vill jag fortfarande göra, kanske ska göra det sen när jag är klar med kläddesign kursen? ;) hehe. Jag tittar på grundkurser, eftersom jag har nästan glömt allt som jag lärde mig på gymnasiet, plus att jag inte var så närvarande. Dom kurserna är gratis, så det är bara boende som kostar.


När jag tar lastbilskort, ska pappa köpa en rosa lastbil till mig :P


Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha min morfar var lastbilschaffis hela sitt liv. Redan när jag var 5 sa jag att jag ville köra också! :D Ska fixa sånt kort någon gång jag med. Kanske. :P

2010-02-19 @ 16:10:51
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Ellis

Åh hoppas du hittar något drömjobb snart :)

2010-02-19 @ 17:01:56
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ellis

Blir glad o höra, jag är så jävla vilse, haha vet inte vad jag vill bli så jag läser två kurser i högskolan nu - både juridik och ekonomi - får se vart de tar mig :D en strikt advokat eller en ekonom :D Jobbar annars extra som florist.. Det är kul, men mer som en hobby :O



- Åhh tack så mycket! Glädjer mig att höra! :D

2010-02-19 @ 17:21:35
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ellis

Servitris är kul, ibland, beror på hur man blir bemött, har praktiserat i en lunchresturang och det var faktiskt sjukt kul, men när det kom till städa och dona och allt annat skit som tillhörde, då var det inte kul, kom hem och hoppade i säng, man sov innan man hann blunda.



Stockholm bor jag i, men ändå känner jag mgi halvt misslyckad, får kämpa upp och se vart vinden tar mig! :D



Kläddesigner är kul, jag fick ett projektarbete att designa kläder på en bild kurs jag gick i Gymnasiet - därav dockan på bilden SAMT kläderna skulle vara perfekta och jag lyckades kamma hem ett MVG men det är inget jag brann för :D Det var bara kul för stunden, jag blir lätt uttråkad tydligen :O



Önskar dig all lycka dock!! :D

Tack detsamma.

2010-02-19 @ 17:59:18
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ellis

Stamma är ju hur sött som helst!

Jag däremot är väldigt frispråkig MEN jag har scenskräck - det innebär inte att en scen skrämmer mig, utan att det räcker med 2-3 pers som ALLA kollar på mig och lyssnar får mig att skita blod. hahaha vet ej varför. Och pga det kan jag bli jätte stöddig med attityd... Eller så tystnar jag och nästan viskar. Haha oftast tar den stöddiga attityd Ellis över. Men inser jag att alla kollar på mig då tappar jag bort mig och kan upprepa och hoppa över saker och ting... Det är något jag verkligen måste jobba upp... :P



Jag fick bara MVG i alla bildkurser samt de onödiga ämnena man INTE behöver läsa ens... Haha allt som inte hade med min finansekonomi linje att göra alltså. Men i vanliga fall är jag en g-vg snitt person! :D:D Hatar plugget så innerligt... Men utan o plugga blir man ju tydligen inte ett skit .. det vet jag som såsade 6 månader hemma efter gymnasiet... Bläää....



Life sucks sometimes.. Haha

2010-02-19 @ 18:19:09
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: ♥ L A I L A ♥

haha gulligt med rosa lastbil=)

2010-02-20 @ 00:40:19
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0