Dagens ungdomar!

Nu när min bror här hemma hos pappa så är det verkligen liv i luckan. Han sitter och pratar med dina kompisar över nätet, spelar och trixar. Och ibland blir man mörkrädd mitt på ljusa dagen när Pontus skriker ut "Men ditt jävla mongo, ditt fetahelvete! Jävla f*tta, k**lla mitt rövhål!" osv. Jag som knappt kan säga f***a, k** och k**lla (såvida jag inte är riktigt arg), och han sitter där och säger det rakt ut, jag blir nästan illamående. Dom riktigt förolämpar varandra! Är det verkligen så dagens ungdomar pratar med varandra? Det är inte så konstigt att dagens ungdomar mår dåligt. På min tid, eller när jag var yngre var det ju tabu med såna här ord. Visst det förekom ändå, men nuförtiden är det tydligen vardagsmat för undomarna. Jag vill inte föda barn om dom ska ha sånt språk! Vart håller samhället ta vägen?

Visst är det skrämmande?


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha det låter ju som att du är runt 50 och var ung på 70-talet :D vad skiljer det mellan dej och din bror?

2010-02-03 @ 21:14:54
Postat av: Pauline

Ja jag kanske låter gammal, men inte fan går jag runt och säger fula ord eller "förolämpar" mina kompisar!



Det är bara fyra år mellan mig och min bror. Men jag kommer ihåg när jag praktiserade på en högstadieskola för nåt år sen, ungdomarna där hade också ett vulgärt språk! Så det är väl den nya svenskan antar jag (!)

2010-02-03 @ 21:35:19
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anna

Du är så pryd paupau:)

2010-02-03 @ 21:53:56
Postat av: Pauline

Jag må vara pryd AnnAnnAnn, men va fan. Inte ska man gå runt och förolämpa sina kompisar, det är en helt annan sak när vi gör det till varandra ;) HAHAHA!

2010-02-03 @ 22:14:41
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Klart man inte ska förolämpa varandra, det var inte det jag menade.



Det lät bara så kul när du skrev dagens ungdomar och på min tid :D Du lät så "old" :p

2010-02-04 @ 12:45:53
Postat av: Pauline

Jag känner mig gammal :P Blir 22 om 13dagar (!) haha!

2010-02-04 @ 15:08:12
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0