Nu ska jag göra rätt!

Det är en sån här kväll man bestämmer sig för att man ska göra allt rätt i livet. Ni vet så där lite bakfylle-ångest-funderingar. Då man bestämmer sig för att motionera, man ska äta synt, man ska söka det dära jobbet, man friar till sin flick/pojkvän för man inser att man vill inte dö ensam, sluta röka och sluta dricka alkohol (mer logisk, för då får man inte såna här tankar) man tänker att man ska spara pengar.. Men framförallt bestämmer man sig för att banta! Det är nog det jag mest tänker på när jag får såna här bakfylle-funderingar. Jag ger mig fan på att jag ska börja gå den dära timmen om dagen och jag ska låta bli chipspåsen. Ibland går jag på det, men då går det en vecka, sen har jag tröttnat på det. Så rolig är jag!

Jag tänkte på det nyss, fan va skönt att gå ner lite i vikt. Men vet jag vad? Jag börjar med GI-metoden igen och börjar gå varje/varann dag. Och så kom jag på att det är inget roligt väder, det är verkligen inge kul att gå i tre meter snö och 10minusgrader. Och skippa ris, potatis och pasta är inge roligt iheller. Jag gjorde det förra våren, det gick i början, men sen tröttna jag. Samma med i höstas gjorde jag till o med "promenad-schema", men det höll i en vecka det också.

 

Det som jag skulle vilja börja med är att gå på gym, det är det roligaste faktiskt. För några år sen tränade jag och min tjejkompis på Club'N i simrishamn, det var verkligen skit bra att träna där, för dom hade andra aktiviteter som spinning, arobic, boxning, yoga. Men visst, stället var ganska dyrt också. Men absolut värt det eftersom man kunde göra annat än bara springa på ett löparband. Jag saknar verkligen den tiden, fan va bra jag mådde då.



Men jag har ju totalt gått ner cirka 12kilo ändå, varav 6-8kilo i somras när jag jobbade. Underbart att man går ner bara av att jobba :) Men som vi sprang och svettades, inte konstigt att kilona försvann :P
Nä nu ska jag sluta babbla, det är väl dit för sängen, även om jag sitter i den redan. haha!
Go natt gott folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0