Hungrig?

Jag har hela frysen och kylen full med mat, men inget att äta. Som min syster Lotta brukar säga; "Jag har hela garderoben full med kläder, men inget att ha på mig". För mig är det bara mat som gäller ;) Ibland blir jag rädd för mig själv och tror nästan att jag är matberoende. Jag höll på att gråta när jag såg att min vattenmelon och min ost var möglig idag, så jag fick slänga det (okej, lite ironi). Det är tabu att slänga mat, eller matmissbruk. Jag längtar till varje måndag, så reklamen kommer ner i brevlådan med Willys, Netto, Coop och Icas matreklamtidningar (den enda som jag inte tittar i är Lidl, usch på det). Då sätter jag mig ner i soffan och tittar igenom alla och tittar på billig mat, det är mitt största intresse lixom. Jag är en jävel på att köpa "rea-mat", hittar jag något billig och gott så köper jag det. Ingen dyr oxfile för mig nej.. :)


Detta kan vara jag om 20år :P

Kommentarer
Postat av: Therese

synd att du inte tittar i lidl bladet för där är en gouda ost som e svin billig o som e skiiiiiiiiit god o man får en stoooor bit... för ca 40 kr.. plus att där är en massa gott o billigt kött.. köper ofta kött där o ALLTID ost..:D Puss

2010-07-27 @ 09:26:13
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Pauline

Men jag kan inte ha stora bitar ost, jag äter knappt det.. det var ju därför jag fick slänga den jag hade :P

2010-07-28 @ 02:04:07
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Bra tänkt pauline, ingen vits med att köpa mycket mat som e billigt som man ändå får kasta för man inte ätit upp den. Det är ekonomiskt tänkande :-)

2010-07-29 @ 17:08:07

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0