Varför blir volymen högre när det blir reklam?

Jag förstår mig inte på folk som inte sänker volymen på tvn när det blir reklam, man blir ju nästan döv! Jag får alltid skrika "skruuuva ner!" när reklamen kommer. Fast okej, jag har inte tvn på så högvolym när jag tittar på tv, när jag är själv. Jag har det precis så att jag hör. Jag är känslig för ljud, så jag tycker det är skit skönt att ha tvn på låg volym.
När jag var yngre, då mamma och pappa spelade bingolotto på söndagarna. Så hade vi ljudet jätte högt, vi kallade det för "bingolotto-volym", bara för att man skulle verkligen höra när Loket sa "Bertil 12, etta tvåa". Sen när reklamen kom slängde sig mamma på kontrollen och skruva ner. haha! Undrar var jag har fått det ifrån? ;) Dock är det annorlunda med musik, för det kan jag verkligen ha hur högt som helst. Men det är just tvn som är känslig :)




Kommentarer
Postat av: chanette

ja den frågan har jag ställt mig oxå.. han får fan hjärt attack..



ja du kewin verkar bara bli längre och längre. jag hinner fan inte ens med själv..

2010-05-24 @ 23:40:23
URL: http://darkbarbie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0