Vilken dag!

Jag har fantamig varit redig idag, jag har sprungit som en jävla jude! Och katastrof blev det också på lunchen, men det löste sig i halvlek. Som tur va :) Många förstår inte att servitrisjobb är väldigt jobbigt, många tror att "vafan, det är bara ut med lite dricka och mat" Men ack så fel ni har..
Jag kom ifrån jobbet klockan tio, så det var väl inte så hemsk farligt. Kunde varit värre :) Börjar dock tidigare imorron, och ska göra ett ärende innan. Så det blir väl inte många timmars sömn inatt heller. Men jag kan sova lite bättre alla fall, för jag har iordning borden som dem ska, så det är bara att duka dom. Tack gode gud, jag har inte hunnit plugga på den lilla menyn som vi ska ha heller, så det blir spännande :P haha! Nåja, det löser sig också i halvlek.
Nu ska jag alla fall, varva ner och sen sova. Mitt vin var dåligt så jag kan inte dricka mig till sömns heller ;) haha, bara skoja. eller?

Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter väldigt illa när man läser denna meningen "Mitt vin var dåligt så jag kan inte dricka mig till sömns heller ;) haha, bara skoja. eller?",även om du kanske inte menar allvar så e det svårt att veta vilket exakt du menar.Vet du om det e många som läser din blogg av våra släktingar? Inte för att jag egentligen bryr mig,men det kan ju bli en hel del snack o spekulationer,som man egentligen inte ska bry sig om förstås,men jag kan inte låta bli,men jag blir faktiskt orolig,för jag vet vad det handlar om när man inte kan sova så som du.. till slut så tar man till vad som helst för att kunna somna som "normala" människor o sova en hel natt utan att vakna flera ggr.. jag tycker att du ska ta det på stort allvar.. Det finns ingen annan än du själv o en psykolog som kan hjälpa dig med detta gumman.. nu menar jag inte att psykologen ska skriva ut en massa piller,bara att man pratar av sig en massa kan hjälpa grymt mycket,det hjälpte mig sen när jag slutat med mina sömn piller efter min kollaps.. oavsett vilket så tycker jag att du ska ta det på allvar,folk som under längre tider inte får ordentligt med sömn blir väldigt sjuka på fysiskt o psykiskt.. Älskar dig gumman.. Puss

2010-05-30 @ 12:59:23
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Pauline

Du skriver "Inte för att jag egentligen bryr mig", men ändå skriver du ett sju mil lång kommentar om att du tycker att jag ska ta det på allvar och att bara jag själv och en psykolog kan hjälpa mig. Du vet att jag hatar psykolog och allt va det heter. Det funkar inte på mig, jag har prövat det. Jag tycker bara det är löjligt att sitta och prata ut till en främling som får betalt för det, då kan jag lika bra hitta en främling på stan och be den om ett bra råd.

Therese, när du skriver såna här kommentarer så får du mig att se ut som att jag dricker varje dag. När jag ABSOLUT inte gör det, jag tar kanske ett glas i veckan (om ens det). Om vi ska prata alkoholmägd så är det absolut inte mycket. Jag har inte festat sen början av mars, det är snart tre månader sen. (Nån cider på valborg också) Visst att man tar någon cider till kvällsmaten eller glas vin,.. vi har pratat om detta så många gånger att det snart börjar bli tjatigt. Det verkar som att du tror att jag är alkolist. Jag ska inte behöva förklara mig varje gång för dig när jag tar ett glas vin, vill jag ta ett så gör jag det, om det så är till maten eller till kvällen (efter jobbet kanske).

Jag tror faktiskt att våra släktingar fattar min blogg, dem tycker den är rolig. Och även dem tar säkert ett glas vin på kvällen, så dom tycker nog inte att det är något större problem.

Och ja, jag sover dåligt. Men det beror på jobbet, det börjar bli sommar nu och det blir mer jobb. Man blir helt enkelt stressad och det förstör sömnen. Plus att jag har vänt dygnet så jag måste vända om det lite. Vilket jag håller på med nu, jag har varit vaken sen klockan åtta idag. För den delen så när jag väl sover så sover jag, jag vaknar inte flera gånger, så det förstör inte sömnen. Det är just insomningen som är problemet. Jag sover ju många timmar ändå, jag är inte uppe halva natten och sover sen tre timmar. Långt ifrån.

Jag älskar dig jätte mycket Therese, men jag lovar; Spriten är det sista du behöver oroa dig för. Där finns andra dumma grejer som jag håller på med, eller hur? :)

2010-05-31 @ 11:39:04
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0