30 augusti 2011

God kväll.

Jo jag lever :) Jag har inte gått under jorden. Jag kan säga att vara ledig denna gången var ännu skönare än den förra. Jag har njutit av denna faktiskt. Därför har jag inte "hunnit" blogga :)
Vad har jag hittat på med? Igår tänkte jag att jag skulle vakna tidigt så att jag hann städa lite på förmiddagen. Men jag vaknade kl tio som vanligt! Lite panik jag fick! Jag skulle vara i Ystad klockan tolv för att hämta hem min soffa. Jag hade dessutom tvättid mellan åtta och tolv. Halv elva går jag ner för att lägga i en snabb tvätt. Hell nooo! Där är någon som tvättar på min tvättid! Jag blev tooosig och sprang upp i lägenheten, grabba tag i papper och penna och skrev en lapp, sprang ner i tvättstugan och satte den på tvättmaskinen! IDIOTER! Bara för att jag inte börjar tvätta exakt klockan åtta så har dom inte rätt att tvätta på MIN tvättid! Så jag fick vänta i 20 minuter, sen när jag kommer ner igen har dom mage att torktumla sina kläder! Jag skulle hottat ut som i korridoren!
Nåja.. jag blev ju självklart sen till ystad eftersom min tvätt var klar tio i tolv. Och när jag kör till Ystad ligger jag bakom en polis, så jag kunde ju inte köra fort! Typiskt.. Men vi fick hem soffan, och jag tackar ännu en gång Anna och pappa Lennart :D Jag fick äran att sätta ihop soffan själv eftersom dom hade en tid att passa. Jag kontaktade Linda så att hon skulle hjälpa mig. När hon kommer märker vi att soffan är i två delar och det är bara att sätta fast det, det gick på 30 sekunder ungefär. Svårare än så var det inte. haha! Pinsamt :P  Jag trodde att det skulle vara mer komplicerat än så.



Idag var jag och Linda på Ikea. Sällan jag är där va? haha! Vi började med ett stop i Ystad på McD för att köpa chili cheese, eftersom jag inte fick det igår ;) Sen kunde vi fullfölja resan till Malmö.
När vi kommer till Ikea där vi springer till toaletterna och Linda gick nästan in på en toa där de redan var någon. haha! Sen sprang vi till Resturangen, beställde mat och krängde för glatta livet. Seriöst, jag trodde inte de hade rökrum där? Tydligen.. Jag kunde ju inte låta bli att ta en cancerpinne där inne :P
Vi skulle egentligen bara in och kolla lite, vi skulle inte ha något speciellt. Men sen när kommer man ut från Ikea med en grej? Det slutade med två gula dragvagnar som var fulllastade . hahaha! Men självklart med saker som vi behövde ;)



Min frukost :)


Mycket mat :D


För att bullarna skulle hålla värmen var vi tvugna att sätta dom i solen ;)


"Vi skulle ju bara ha två stekpannor" Njaa.. blev inte riktigt det va ;)

Nu ikväll kom mamma och Tessan hit, det började med att vi satte ihop mitt nya soffbord som jag köpte och mitt nattduksbord som jag inte har monterat ihop på tre veckor ;) Jag satte upp mina nya gardiner, svarta är dom. Riktigt snyggt blev det :D underbart att jag slipper nu att kasta upp en filt varje gång jag ska släcka ner och sova. Jag har ingen persienn i balkongdörren och jag vill ha det mörkt när jag sover!
Det var jätte mysigt alla fall att ha mamma och syster här. Dom är så hjälpsamma :)


Mina tomtenissar :D haha!

Min lägenhet har fått mer helhet nu :) Det blir bättre och bättre alla fall.
Nu måste jag verkligen lägga mig och sova. Det blir jobb imorron och resten av veckan.
Godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0