26/12-10 - Resan

Alla tågen till Malmö var inställda. Jag och Linda fick panik och undrade hur vi skulle komma till Kastrup. Jag frågade mamma och hon kunde köra oss. Tusen tack <3
När vi väl var i Malmö på stationen fick vi tag på ett tåg ganska snabbt och vi begav oss till grannlandet.
På Kastrup letade vi snabbt upp en toalett sen var vi redo för incheckningen. Allt gick bra, fast vi pep i kontrollen för att vi hade glömt att lägga av oss våra mobiler (!) så visiterade blev vi också, grrr ;) Linda fick sin väska genomsökt också, det hade jag också gjort. HAHA!
Vi fick inte sitta bredvid varandra på planet, men jag höll mig ganska lugn faktiskt. Jag lyckades att somna så tiden gick ganska snabbt. Men jag fick problem med min hosta. Paret bredvid mig tyckte säkert att jag var svin dryg. Linda blev dragen i håret av en bebis!
När vi hade kommit på land, Madrid (!) igen försökte vi hitta till bagaget, men när vi väl hittade det var det klödd, sen kom vi på att att det skickades direkt till Casablanca. Verkligen skit kul eftersom vi hade det mesta i våra resväskor och vi skulle sova över i Madrid.
Vi köpte en macka och lite vatten, och fick tag på en taxi! Jag lovar att spanjorer kan heller inte köra bil!
På hotellet möttes vi av en receptionisten som knappt kunde engelska och man kunde knappt förstå henne och hon förstod knappt oss. Surpuppa var hon också, hon ville att vi skulle lämna kreditkort, det var tur att jag hade mitt med mig, annars hade vi väl inte fått stanna. Rummet var verkligen Jätte Fint och Fräscht! Vi käkade vår macka, tittade lite på dubbad Simpsons. Hittade inget på engelska. ALLT var dubbat! Vi däckade ganska snabbt och jag fick höra lite av Lindas ljuva snark ;) haha!



Om jag någongång ska besöka Madrid igen, så ska jag bo på detta hotellet. Det var verkligen kungligt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, tack för skjutsen mamma Pauline! :P

2011-01-22 @ 11:13:45
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0