Godnatt gott folk

Det kändes skönt att jobba idag, energin var tillbaka lixom. Skönt :) Får se hur länge det håller.. haha!

Lönen kom idag också.. Jag kan säga att jag har aldrig fått så stor lön, men däremot har jag aldrig jobbat så mycket (rekord från förra sommaren, då jag tyckte att jag jobbade mycket) Men mycket gick bort med räkningarna också för en stund sen. Och det mesta satte jag in på mitt sparkonto. Ja, det här med sparkonto. Jag tycker det är lite.. vad ska man säga.. skamligt att säga att man har lite på kontot när man egentligen har flera tusen på sparkontot. Men dom pengarna ska man ju inte röra för det är, sparpengar. Det känns konstigt liksom.. Det är svårt att förklara. Om någon skulle fråga mig om pengar och jag säger att "nej tyvärr, jag har lite pengar just nu" men i själva verket har jag egentligen pengar, fast på sparkontot. Jag är inte van att ha sparade pengar. Jag började spara rejällt 2009, då jag nästan fick en utskällning av Anna för att jag inte hade nåt sparkonto :P Dock gick alla sparpengar till USAresan, men jag lärde mig att spara alla fal. Vi har aldrig haft sparkonto som små, jo en kort period. Men sen var familjen tvungen att ta det så att vi kunde få mat på bordet. Sånt är livet. På samma sätt som det är skönt att veta att man har dom så känns det konstigt.. Och man blir girig men på samma gång snål som en jude. Lotta har alltid varit bra på att spara, jag har alltid levt i nuet, jag fick inte den förmågan liksom. Men däremot var det hon som gick i snygga kläder när vi var i tonåren, medans jag valde att spendera mina pengar på alkohol och annat skit :P
Men jag är ändå glad att jag valde det, för det är aldrig försent att börja spara. Om det så är lite eller mycket per gång. Många bäckar små, som min pappa brukar säga.

Nä, nu tycker jag att jag blev lite djup. Jag måste ändå gå lägga mig, jobb imorron också. Chockade eller? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0