3/1-11 Sjuk och middag

Vi låg och drog oss i sängen en liten extra stund idag, vi skulle ladda batterierna för att gå på kameljakt ;) Jag kände mig inte så värst bra denna morgonen, men hoppades på att det skulle gå över senare.
Vi åt frukost, gjorde oss iordning och väntade i lobbyn på Mouloud.


p-vakterna utanför hotellet.


Oblitoriska parbilden.


.. och i lobbyn.


Den döda fisken som inte var död :P

När Mouloud kom så begav vi oss ner till stranden. Vi gick och gick och gick och gick.. men såg inga kameler. Det var jätte varmt den dagen, och jag kände tillslut att jag inte pallade, jag mådde ännu sämre. Så jag bestämde mig för att gå tillbaka till hotellet för att vila. L&M följde mig tillbaka, sedan var dom ute hela dagen och såg jätte mycket, bla moskeér och djurpark.


Tydligen kan man parkera hur som helst.


Stunden innan jag beslöt mig för att åka till hotellet.

När vi kom till hotellet igen la jag mig direkt i sängen igen och mammaLinda stoppade om mig, gav mig vatten och gav mig allt jag ville ha innan hon begav sig igen.
Jag satte mp3 i öronen och försökte sova.
En stund senare kom Linda igen efter att dom hade varit och handlat lite mer mat, hon kollade mig ännu en gång och stoppade om mig. Sen begav hon sig igen för att inte störa :)

Efter några timmar kom hon tillbaka igen och då var det dax för mig att vakna, jag mådde lite bättre som tur var :) Vi gjorde oss iordning eftersom pojkarna skulle bjuda oss på hemlagadmarockansk mat. Mums! Det skulle bli jätte skönt att bli lite bortskämda för en gång skull, det är roligt att äta ute men hemlagad mat är det bästa :D
Vi gick ner till lobbyn för att vänta på Mouloud, vi skulle ta en taxi till Rashids hus, eller ja hans lags hus.


Skoputspojken som satt utanför vår balkong varenda dag. Jag tror att jag såg honom med en kund på två veckor :P


Vi kan aldrig vara seriösa.

När vi är framme sätter vi oss i vardagsrummet och lyssnar på lite arabisk musik medans pojkarna håller på med maten i köket.


Dagens outfit med dom "fina" tofflorna som jag fick låna.


Linda i andra änden av rummet.


Obligatoriska gruppbilden.



Vi var ganska lättroade också.

Efter en stund blev vi uttråkade och gick ut i köket för att se vad pojkarna gjorde.


Rashid grät och skar lök. Mycket charmig bild ;) haha!


Toffelgänget :D Vi var tvugna att ha på dom, annars fick vi skäll av Rashid :P


Vi satt och tittade på :)


Marockaner har tallrikar i lådorna.. hmm..




Internskämt; Walo, inget, walo, inget.. Amen sluuuutaaa.


Detta är socker! Jag trodde först att det var ost :P


Innan maten fick vi marockansk te, det var jätte gott. Men otroligt sött! Linda klara inte sin kopp så jag fick dricka upp hennes. haha!


Sen fick jag en rejäll sockerkick!

Pojkarna hade verkligen lyckats med maten. Dock fick vi dubbelt så stora portioner än dom, skulle dom göra oss feta?! Alla fall så rensade vi tallrikarna som vanligt. Jag måste nog göra detta nåndag, Linda ska vi kocka lite? ;)


Tagine heter det, och detta innehöll; Kyckling, gröna ärtor, lök, oliver och ägg. och så klart massa goda kryddor :)


Gott! Till efterrätt fick vi frukt i apelsinjuice, supergott det också :D Gud så mätt jag blev!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vi MÅSTE kocka lite och laga det där. Jag ska leta upp ett recept. Har en bok med marockansk mat :D :D :D



Mamma Linda. Gud vad jag var nutte då som stoppade om och gav dig mandariner och vatten. Hahaha :D

2011-03-16 @ 18:39:18
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0