Oma und Opa

Här är min mormor och morfar, eller oma som jag brukar säga till mormor eftersom hon är från österrike :) Jag har ingen aning vilket årtioende det är, man jag gissar faktiskt på 60talet.

Min morfar har jag inte träffat på tio år, jag pratade med honom i telefon för några månader sen och vi båda grät! Morfar är från Forna Jugoslavien, som idag är Slovenien. Han pratar svenska men den är ganska dålig och det är inte många ord man förstår, dessutom börjar han komma till åren nu så det kan bara därför. Han bor i Malmö, så det är inte så värst långt ifrån. Dom andra i familjen har varit och hälsat på honom nyligen, men jag har fått förhinder varje gång. Jag hoppas att han snart kommer och hälsar på!

Mormor bor bara 100meter bort från mig, och jag borde hälsa på henne mer än vad jag gör eftersom vi bor så nära varandra :D Min mormor är den bästa! Hon lagar otroligt god mat och bakar jätte gott (vilket jag har ärvt från henne, hehe) Just nu är hon nere i österrike hos sina syskon och kommer hem nångång i påsk. Jag längtar! Jag vill också nångång åka ner till österrike och träffa mina släktningar där, det hade varit superroligt faktiskt! Dock får jag öva på min otroligt dåliga tyska, eftersom dom äldre inte pratar engelska så värst mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0