Stavelser

Nu när hösten kommer, eller har kommit så börjar stamning ta sitt kast till att bli lite värre. Kylan, oro och tidigmörkelse gör på sig mycket på stamningen. Jag märker direkt, speciellt också om det händer mycket runtomkring mig så påverkar det mitt tal. Jag har problem med stavelser som börjar på "h", som till exempel; Lägenhet, mta osv. Jag kan börja stamma mitt i ett ord, inga problem. Jag har problem och säga lägenhet, och jag kan inte direkt byta ord för det finns inget annat som förklarar det. Jo bostad, men om man ringer om en lägenhet som man vill ansöka om så kan man inte byta ut det mot bostad :)

Känner ni också att hösten påverkar er stamning? På vilken sätt isåfall? Svara gärna anonymt om ni känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0