23 augusti 2012

God kväll
 
Nuuuu vill jag ha min lägenhet! Eller ja, jag vet ju inte om den är min än, men i mina drömmar är den ;) haha! Det är inget fel att bo hos mamma, men jag vill ha alla mina grejer och sätta mig till ro. Framförallt sluta vara stressad. För det känner jag nu, inre stress.
 
Vad har hänt idag då? Jo, vaknade klockan sju och kunde inte somna om. Jag skulle vakna kl åtta för att göra mig iordning och så. Men va fan, en timme tidigare!? Alla fall, sen begav mamma, pontus, martina och marcus oss in till Malmö. Mammas gps är verkligen värdelös. Jag ville köra via staffanstorp men mamma ville egentligen köra E65, aldrig i livet! Den är så tråkig... När vi kommer till rondellen i dalby och ska egentligen svänga vänster till staffanstorp så säger gps rakt fram mot lund. Mamma säger i baksätet "Följ nu gpsen!" Så jag tar rakt fram även om jag vet att det är jätte dumt att köra till lund för att ta motorvägen till malmö. Jag förklara för mamma att det var en omväg eftersom Lund ligger OVANFÖR Malmö... Alla fall, vi kom fram till Malmö alla fall, den blev vi vilsna när för gpsen knäppade till sig bland alla höghus. Men vi hittade till kyrkan tillslut :)
Begravningen var jätte fin. Även om jag inte kände personen i fråga så kunde jag inte hjälpa att fälla några tårar eftersom jag såg alla andra som var ledsna och sörjde.
Efter det så åkte ungdomarna på middagen.. Jag och mamma bestämde oss för att bege oss till Ikea. Men först dog bilen i en korsning! Jävla skrot jag har bytat mig till.. Just det, jag har en Opel Vectra igen ;) Dock en sedan och ingen v6 :(
Vi kom dit och jag tittade på en ny säng och lite möbler. Men jag kom på att jag kanske ska vänta till jag vet att lägenheten verkligen är min och plus att jag ska titta på den och se hur den ser ut. Dumt att köpa möbler om det inte skulle passa :P För stort eller för litet.. Jag vet inte ens hur stort köket är, så dumt att köpa ett köksbord t.ex ;) Nåja, jag har tittat nu alla fall.
 
Denna blir det isåfall. Sååå sniiiiggt :D
Jag kom på när jag gick längre och längre in på Ikea. Fan det är inte lönt att shoppa när jag inte vet någonting än. Jag får nog lugna mig och vänta tills jag vet och har sett lägenheten :)
 
När jag kom hem stack jag till Marina och snacka lite med henne. Kom hem igen till mamma igen, blev så hiimla rastlös så jag tänkte att jag tar med mig Izzi och kör en runda. Jag har ju glömt mig själv och henne, så vi fick lite kvalitetstid :) Så vi stack till Ystad, köpte lite mat på McD, sen körde till Världens Ände och mumsade på käket :) Jag tänkte att vi sen skulle gå på stranden sen, men det för mörkt och kallt sen. Så vi körde till Carol och tog en snabb cigg med henne. Mysigt :) Där blev ju Izzi klappat av både C och David. haha!
På vägen hem så tog vi vägen via Sjöbo, kände inte för att köra direkt hem. Izzi låg och sov nästan hela vägen, det värmer i hjärtat. Det är så mysigt att hon kan slappna av i bilen :)
 
Igår fick jag ett fem i tolv ryck och ville göra nåt åt mitt risiga hår. Jag hade inte klippt det sen i maj månad och inte färgat den sen i december. Så efter att jag och mamma hade haft en mysig frukost/lunch på Bullen&Bönan så sprang jag in till Tess och fråga om en tid, ja två timmar senare, perfekt! Så jag in på boan och köpte hårfärg. Marina följde med mig ner till Tess sen färgade hon mitt hår hos mamma :) Känner mig som en ny människa! Och så köpte jag nån olja som ska vårda mitt hår, den luktar sååå jävla gott! Är helt kär i den :)
 
 
Nu när jag tänkte sova så blir jag självklart pigg. Men ändå trött.. Får nog läsa en bok eller nåt. Hittade en Liza Marklund bok bland mammas böcker, så jag får se om den är till något :)
Godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0