Det är mitt huvud.

Jag måste verkligen få och gå massage. Jag är så spänd i axlar och nacke, det är så mycket att jag får huvudvärk. Skit jobbigt måste jag säga, jag tänker för mycket, oroar mig för mycket, får en klump i magen av ingenting.
Jag är skit glad att jag har fått ett jobb och hoppas att det kommer gå bra och att jag får behålla det. Men vad händer med mitt lastbilskort nu? Jag kan inte helt plötsligt säga "Jag säger upp mig nu för jag ska utbilda mig till lastbilschafför".. Jo klart att jag kan det, men jag vill ju jobba också. Jag tänker lite på att dom hinner precis utbilda mig, och jag jobbar lite, sen slutar jag? Det känns lite som att jag vill jobba nu och tänka lite framåt. Jag tänker på den dagen vi ska bilda familj, skaffa hus och skaffa barn. Jag måste ha haft en ganska bra inkomst om jag ska få ut en bra mammapenning, jag vill ha en bra inkomst när den dagen kommer att vi skaffar hus. Ha en buffert. Jag vill inte leva på csnbidrag/lån, plus att få en skuld på tiotalstusen. För det blir det, även om utbildningen är på cirka ett halvår. Jag kanske kan leva på bara bidraget, men jag har också räkningar jag ska betala. Framförallt ska jag kunna ta mig till Malmö fem dagar i veckan, det är inte billigt med bensinen nuförtiden.
Jag vet seriöst inte vad jag ska göra. Samtidigt som jag vill ta lastbilskortet så vill jag jobba och tjäna pengar. Jag tänker på om mitt tåg redan har gått? Borde jag tagit kortet för länge sen? Man är så bereonde av pengar, man blir girig och tänker hela tiden att man måste tjäna pengar. Det är skit jobbigt.
Om precis en månad är studiebesöket på skolan, sen tar det ytterligare en månad till jag kanske kommer in. Jag hinner precis jobba och komma in i rutiner, sen ska jag sluta? Nä, jag vet inte om jag kommer göra det ärligt talat. Jag är så pass gammal nu att det är dags att tänka ett steg framåt. Jag blir 24 om fyra dagar, ska jag vara en gammal nucka när skaffar barn och hus? Jag vill kunna tjäna mina pengar, spara pengar, ha en trygghet innan detta händer. Jag vill inte leva på minimum när jag skaffar barn, man har knappt råd med blöjor då.

Oroar jag mig för mycket? Det är möjligt, jag vill bara ha en trygg framtid. Vem vill inte ha det? :)

Kommentarer
Postat av: Crolas

Förstår precis vad du menar pauline, känner exakt samma sak här, bara att utbildningen jag drömmer om är på tre år... Och som sagt det här med mammapenning också. det är jobbigare att vara tjej känns det som stundtals...

2012-02-13 @ 14:48:49
Postat av: Pauline

Tack Crolas! Det känns bra att det inte bara är jag som tänker i dessa banorna :)

2012-02-13 @ 15:43:29
Postat av: Linda

Höhö, står i samma val just nu :P

2012-02-13 @ 20:24:09
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: pappsen

Jag tog mitt lastbilskort när ja va 24, men det va på bilskola.....kan ju va en ide åxå, även om det kostar så e det ju inte hela summan på en gång! :-)

2012-02-14 @ 10:41:01

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0