Solsken och 6 minusgrader

Tänka sig att jag har varit uppe sen kvart över åtta, egentligen skulle jag varit uppe tidigare och hjälpt Mattias att rota i snön men han tog det själv :P
Jag tog det rätt lugnt i förmiddags. Vid elva så stack jag ner till banken och fixa ett nytt bankomatkort, för första gången kunde jag rabbla mitt kontonummer utantill! Jag har haft det kontot i 12år och aldrig kommit ihåg siffrorna, ganska pinsamt eftersom det är världens lättaste också :P haha! Alla fall så tar det ju en vecka innan kortet kommer.. åh, ännu en ny kod som man ska lära sig :( eller jag får behålla koden kanske? Hmm, vet inte riktigt hur det går till.
Sen mötte jag upp Tessan och vi gick till Fiket och lämnade pengar till Moster becka och fikade lite så klart :) Jätte mysigt var det, och länge sen jag fikade där också. Tyvärr är Bullen&Bönan min number one fikaställe, men Fiket har självklart också god mat och jag älskar deras hemlagade tzatziki :D
Efter det gick vi en sväng inom till Apoteket och Hälsokostaffären, jag behöver egentligen tabletter så att jag kan slappna av innan jag somnar, naturläkemedel då. Jag hatar vanliga tabletter med massa skit i som förstör magen och kroppen. Men det får vänta lite :) Jag tänkte också att jag skulle hämta ut mitt paket, men självklart så glömde jag det. Så tankspridd som jag är :P haha! Får ta en runda sen med Izzi och gå ner till St1 :)

Nu tänkte jag städa lite, jag kan säga att jag har aldrig haft en snyggare hem nu när jag går arbetslös. Jag har inget annat att göra än att städa ju. Ja, söka jobb så klart, men det gör jag inte tio timmar om dagen :) Jag hoppas verkligen att jag får jobbet som jag har sökt, det hade varit en ny utmaning och jobba lite natt och dessutom med något helt annat än vad jag är van vid :)

Sista dagen på Värdshuset, vi fick gå ner kartongerna. Plus att containrarna inte var på sitt vanliga ställe, nämnligen femtio meter bort! Jävligt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0