Jag är inte döv, jag stammar.

Eftersom den lilla speechasyn ser ut som en hörapparat kommer dom flesta nog tro att jag har dålig hörsel. Jag får väl använda en tröja där det står "Jag är inte döv, jag stammar" :p ha ha!

Hörseltestet gick bra idag :) Tog bara en kvart, men ändå var jag där i två timmar och jag ska berätta precis varför. När jag kommer dit ska vi göra hörseltestet och kvinnan frågar om jag har rensat öronen, ja svarade jag, men hon skulle ändå kolla så att hörselvägarna var okej. Men mitt högra öra såg inte så bra ut, så vi fick gå till en "öronläkare" som vi titta på det, och jag fick vänta typ i en halv timme. Hon såg att mitt högra öra hade vax längst in på trumhinnan. Ack ack, så vi var tvungna att lösa upp det, där fick jag vänta en bra stund innan dom hittade en annan som kunde hjälpa oss med det, när hon väl kom med lösningen så var jag tvungen att springa ner och fylla på pengar på bilen. Grejen var att alla mina grejer låg i det första rummet vi var i, och där var låst ! Som tur hade jag lite skrammel i fickan som jag kunde lägga i.
När jag kommer upp igen så får jag lösningen i örat och får ligga på en bår i 20minuter, hon som gav mig lösningen börja snacka med mig efter att hon hade droppat i det. Hallå? Jag hör dig knappt :P men men, hon var jätte trevlig :)
Efter det så skulle vi suga ut skitet. Ja snacka om skit ! För det första gjorde det ont! För skitet satt på trumhinnan, och när det kommer ut är det en svart klump! ÄCKLIGT! HAHA!
När det var klart kunde jag äntligen ta mitt hörselprov, och jag blev godkänd ;)
Jag märker hur jag hör bättre nu utan den svarta klumpen :P Jag hör till o med att det brusar i högra mp3hörluren . Haha! Nåja, jag hoppas verkligen att jag får en snabb tid så att jag kan pröva den lilla apparaten :) Håll tummarna för mig.

Nu ska jag käka. Jag har sprungit mellan datorn och spisen, :) Hoppas att maten blev god ändå. ha ha!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anne

Åh vad roligt att det gick bra för dig! Ha det bra!

2009-01-22 @ 18:30:52
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Anonym

du får ursäkta men skelar du?

2009-01-22 @ 19:17:24
Postat av: Sofia K

Så nu är det alltså klart att du ska få en såndär liten grej? Vad kul!



"du får ursäkta men skelar du" hehe :P



Ha en fin kväll!

2009-01-22 @ 20:56:05
URL: http://sofiakpa.blogg.se/
Postat av: Carol

haha ärligt talat den som frågade anonymt, finns ju super många andra bilder på henne på bloggen... onödig kommentar Mr Anonym... Lycka till m apparaten hjärtat, fan vad spännande det lät med att rensa öronen på vax det vill jag med, är ju nästan döv! haha!1

2009-01-23 @ 13:41:45
Postat av: anna

Vad bra..då kanske du äntligen hör vad jag säger :p

Svar: Hahaha! Du är så kass :P
Pupsie

2012-08-27 @ 15:05:48

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0