30 mars 2012

Dagen började inte bra, jag hoppas att den slutar bättre. Jobbet gick bra igår, även om jag bara ville skrika ut då och då. Det blir jobb idag igen, har en sån dag jag egentligen skulle vilja vara hemma bara. Det går inte, måste jobba.

29 mars 2012

God middag.

Idag kör jag på svart tshirt, grått linne och svarta leggings. Ärligt så kändes det som att jag skulle iväg och jobba som servitris. haha! Hell noo!
Jobbet gick bra igår. Massa nya rutiner igen som man ska lära sig, men lite kul att hitta på nya grejer så att man inte fastnar i samma mönster hela tiden :) Jag ska till och med börja en timme tidigare, är svin trött idag så jag hoppas att dagen går snabbt som fan :D
Nu ska jag gå och höna fåret (haha!) sen blir det att bege sig. Ciao!

...

Jag blir så arg, ledsen och besviken. Gör vad ni vill! Jag skiter i det snart! Finns det viktigare saker så varsegod..

28 mars 2012

Jag tänkte skriva nåt positivt här i början. Men vad jag än skrev så radera jag det. Det är ju en härlig dag, solen skiner. Dock blåser det som fan.
Igår var ingen bra dag. Tack M för all stöd <3
Jobbveckan börjar nu, eller ja. Tre dagar :) Sen är jag fri i helgen.
Äsch, jag ska snart göra mig iordning för jobb. Ciao!

Öppna bloggen?

Jag funderar på att öppna upp bloggen igen. Jag har haft den låst i mer än 2 månader, det räcker? Eller? Jag är osäker. Jag undrar också vem det är som läser den just nu. Jag har ju skickat lösen till de som jag vill ska läsa, men lösen kan alltid läcka ut till andra.

27 mars 2012

God förmiddag :)
Solen skiner idag också. Underbart!
Igår blev det en heldag med Marina. Jätte mysigt :) Först tog en fika på balkongen, eller terass, eller altan med räcke? Känns dumt att säga balkong när den är på marken. haha! Sen tog vi en runda på boan och köpte lite smått och gott. Hitta en superfin tavla som hade passat underbart här i vardagsrummet! Dock kostade den 600kr :S Lite dyrt.
Efter det så körde vi hem till mig, planterade blommor som jag köpte på Rosencrantzgatan, jätte fint blev det :D Sen gjorde vi mat. kotletter potatis stekta champinjoner, broccoli och b-sås.. Muuums!

Inatt hade jag en mardröm. Fy fan, när jag vaknade kände jag att jag hade spänt varenda muskel i kroppen. Är det så konstigt att man har värk i kroppen ? Eh nää.
Vad har dagen annars att bjuda på idag? Ingen aning faktiskt. Får se vad som händer. Liten tanke på att bara köra iväg själv och handla eller nåt. Njaa, får se..

25 mars 2012

God middag !

Jobbet gick bra igår, det känns konstigt att vara ledig i tre dagar, sen komma och jobba :) Men idag blir det jobb igen, och jag hoppas på en bra dag. Det kommer det säkert bli! Solen skiner ju :)
Nu ska jag göra det sista sen ska jag köra. Ciiao!

24 mars 2012

God middag !

Igår blev det mys för hela slanten. På eftermiddagen gick jag ut på lekplatsen för Tessan och Alicia var där, sen efter en stund kom mamma också. Jag lekte massa med lisan, åkte rushkanan och gunga. Mamma gunga mig lite och jag höll på att spy. Det är ju lääänge sen jag gjorde sånt. haha! Trodde aldrig att gungan skulle sluta gunga!
Sen gick jag in och gjorde mig iordning, sen körde jag och Mattias och hämtade william. Där sprang massa kossor på vägen! Anna vet vad jag pratar om ;) haha! Trodde jag skulle skita på mig när en kossa bara travade ut på vägen. Sen körde vi hem och lagade mat. Fläskfile, pommes och b-sås ;) mums! Riktigt fredagsmys :)

Idag blir det jobb, sitter här och väntar på bättre tider. Jag hoppas på ett lugnt pass :)


23 mars 2012

Jag vaknade med ett ryck, lyckoryck :) Så himla härligt! Denna dagen känns bra och då kommer den bli bra också. Jag gick upp vid nio, vilket är tidigt nuförtiden. haha! vi har blivit trötta på mornarna på detta stället. Ändring på det! Jag gick ut med Izzi, sen satte jag mig i soffan med en kall kopp kaffe. I know, jag tycker om kallt kaffe. Frågor på det? :)
Idag är det perfekt väder att städa. Vilket jag ska göra :) Lillen kommer sen ikväll och då vill jag ha det fräscht! Ja, jag vill ha det så annars också. Jag funderar på om jag ska köpa penseer och börja med mina blomlådor på balkongen, det är ju vår nu kan man säga :)
Nu ska jag ta mitt kaffe och sätta mig på balkongen, det är halvsol men det räknas ändå :D

Härlig dag!

Vilken mysig dag jag och Marina hade. Vi gick först till kommunhuset, sen apoteket, banken och sen B&B. Dock var det skugga på uteserveringen och kallt så vi bestämde oss för att sitta inne, men det gör inget för där är så himla mysigt :) Vi krängde satan! Först grillad baguette, sen kaffe (vaniljlatte!) och kaka. Så mätta vi var när vi gick där ifrån. Vi gick in på Lidl för att handla lite, trodde att jag skulle kräka lite när jag såg att mat :P haha! Så klart blev det chipshandling för min del. Sourcream and cheeeeese! och lite annat smått och gott. Gillar egentligen inte det stället, jag skulle aldrig storhandla där. Men ibland har dom bra fynd :)
Nu kom precis mannen hem så vi får se vad kvällen har att erbjuda !

Vem är jag?

Namn: Pauline Olsson
Ålder: 24

Ursprung: Sverige. Men också österrike, Jugoslavien och Danmark. *stolt*

Nämn något som gjorde dig glad igår: Solen!

Vad gjorde du kl 08 imorse: Låg halvvaken och fundera på om jag skulle stiga upp.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Tittade på mitt nya favoritprogram "Acution Kings" på Discovery
Det sista du sa högt: Bra fråga, jag brukar inte höja rösten?
Det senaste någon sa till dig: Vi ses sen.. Haaaj!
Vad har du druckit idag: Oboy :)
Vad var det senaste du åt: Budapest bakelse.
Vad var det senaste du köpte: Ett par örhänge.
Vad är det för färg på din ytterdörr:
Av trä..
Vad är det för väder hos dig nu: Sol ute, vårkänslor!
Godaste glassmaken: Carte Dor Strawberry & cheesecake tror jag att den heter :D Eller Rasberry?
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja :)
Sover du tungt:
Nej, vaknar väldigt lätt för minsta ljudet.
Drömmer du mardrömmar:
Jag drömmer konstiga drömmar.
Trivs du med ditt jobb: Ja det gör jag :)
Favoritklädsel: Leggings och en bekväm tröja eller tunika :)
Vad ser du om du tittar till höger: Mina elvis tavlor!
Vad gör dig glad just nu: Min pojkvän, min fina familj, mina vänner, min bil och att jag har ett jobb som jag trivs med!
Vad ska du göra härnäst: Göra mig iordning för en runda i byn.
Höger eller vänsterhänt: Höger!
Humör just nu: Lite små seg, men taggad ändå.
Hur många kuddar sover du med: Två, en som huvet ligger på och en som står bakom. I know, jag är konstig :)
Morgon eller nattmänniska: Jag vill vara morgonmänniska, men jag lyckas aldrig :P
Vad är viktigast för dig: God hälsa till alla och mig själv.
Är du kittlig: NEJ! Varje gång mamma ska kittla mig på revbenen så skriker jag av smärta :P
Snarkar du: Ja
Stjärntecken: Vattuman.
Stökigt eller välstädat: Välstädat! Får panik om det är stökigt .

Grattis bloggen !

Förresten, jag har haft bloggen nu i mer än fyra år :) Den 6:e mars 2008 skaffade jag denna bloggen. Tänka sig att tiden går så fort!





Jag hittade inte äldre bilder på bloggen. Men detta är från "putt-muns-tiden" :p haha! Tre år sen?

22 mars 2012

Underbara väder ! Sååå härligt :)
Jag räknar ner till lönen kommer, jag är så nyfiken på vad den kommer ligga på. Jag har ju jobbat ganska bra förra månaden, så det hade ju inte varit fel om den hade varit fet ;) Jag vet dock inte om jag får lönen den 25:e eller 27:e? Så snart som möjligt hoppas jag :D
Sen blir det en fika med Marina på Bullen&Bönan, mys mys :)
Jag kan inte fatta att jag kommer vara ledig varannan helg denna sommaren. Say whaat? När jag jobbade som servitris så försökte vi vara lediga varannan helg, men det funka ju inte alltid. Men nu går jag helt på schema, så himla skönt :) Jag har längtat efter det.
Jag börjar bli rädd för mig själv (igen) . Nu har både mamma och lotta sagt att jag ser ut att ha gått ner i vikt? Jag har möjligtvis gått ner ett kilo, men jag pendlar mellan 74-75 kilo. Jag måste börja träna så att jag får fastare kropp, och jag måste bygga upp mina muskler. Fan va jag är svag! :P haha! Jag märkte igår också att min skinnpaj sitter löst på mig :O Den som satt så fint innan . Det är nackdelen med att gå ner i vikt, kläderna passar inte längre!


Tog denna bilden igår :)

21 mars 2012

Ja då blev det jobb både igår och i måndags, det gick bra. Dock har jag börjat bli osäker på hur jag ska göra på jobbet igen, jobbigt men sant. Det går säkert snart över igen :) Jag försöker nog bara visa mig duktig och ibland blir det fel :) Men jag börjar bli stirrig, jag är ju van med att allt ska gå i 190. Jag måste lugna mig .
Idag håller jag på att städa lite, sen i eftermiddag ska jag följa med Lotta till Ystad. Det blir ingen shopping för mig, för pengarna kommer inte förrän i nästa vecka. Trist men sant :P Jag längtar till jag kollar på kontot och se vad jag har fått in, jag hoppas på en bra summa. Men allt över 5 är godkänt :D haha! Jag tittade igår på skatteverket vad jag kommer få i skatteåterbärgningen, och jag kan säga; "Halleluja!!" Det är mer än vad jag fick förra året :) Men det är inte så konstigt, jag jobbade som ett svin i somras. Dom skattepengarna ska rakt in på sparkontot, till sämre väder eller nåt roligt :) Jag tänker inte skriva ut vad jag får, för jag kanske blir rånad då. haha! Pengarna ska inte röras alla fall, för jag vill verkligen börja spara pengar så att jag har en säker framtid. De dagar man ska skaffa större eller bli fler i familjen, behöver man pengar till det :)
Nu ska jag dammsuga och torka golvet, sen göra mig iordning . Ciiiao!

20 mars 2012

Det känns som att innan jag steg upp så bestämde jag mig för att detta skulle bli en skit dag, den har börjat så alla fall. Hatar skit dagar, jag vill inte ha dom.
Nåja, jag får nog vända humöret snart för jag ska jobba sen :P

19 mars 2012

Jag känner mig inte så kry idag. Jag är jätte seg och halsen börjar svullna upp. Skit kul! Jag som ska jobba, tur att det bara är idag och imorron :)
Jag undrar vem som egentligen läste min blogg. Sen jag lösenordsskydda min blogg har jag förlorat minst 30-40 läsare, det är ganska många om man tänker efter. Är det så många som i hemlighet läste min blogg?
Nu ska jag göra mig klar, sen bege mig. Ciiao!

Vi är inte ensamma

I förmiddags fick jag ett sms av min syster Chanette att det gick ett program på tv om stamning. Tyvärr hann jag bara se två minuter sen var det slut. Men jag sökte på svt's hemsida och hittade just det avsnittet. Det handlade om en 15årig kille som stamma och han fick pröva speecheasyn, som jag också har haft innan. Jag kände igen mig mycket vad han sa. Ni kan titta på klippet här.
Jag önskar också att jag hade gått på det dära stamningslägret när jag var yngre. Få se att det faktiskt inte bara är jag som stammar, för det var många gånger jag kände mig ensam. Ingen annan förstod vad jag gick igenom, ingen annan förstod hur det var. Min familj är väldigt stöttande och har hjälpt mig otroligt mycket, jag hade nog inte varit så framåt som jag är idag om dom inte hade varit så stöttande. Samma med mina vänner, dom har alltid stöttat mig, pushat mig när jag inte har vågat gå fram och beställa en korv i bröd. Servitrisjobbet har hjälpt mig mycket också, att jag verkligen var tvungen att prata.
Det har inte varit lätt, och det är fortfarande inte lätt för mig. Vissa dagar vill jag bara sitta instängd och inte prata med någon, inte ens med mig själv. Och andra dagar skiter jag i att jag stammar och pratar hur mycket som helst.
Jag funderar på att ta bort lösen på bloggen så att jag får kontakt med det andra stammare. Jag saknar det faktiskt. Det var därför jag startade denna bloggen, för att få kontakt med andra.

Det är många som inte märker att jag stammar, men jag märker det mest. Varje dag är en kamp för mig. Vare sig folk tror att det inte är så farligt. Tyvärr så vet ni inte hur det är, att hela tiden ha rädslan att prata för att ni vet att ni kommer stamma. Det sitter i sen barnben att de andra barnen skrattade eller retades för att man inte prata som de andra barnen. Jag blev inte grovt mobbad när jag var liten, men jag blev retad. Jag har fått men för det ändå. Jag har haft (eller fortfarande har) stöttande kompisar som inte har brytt sig om att jag stammade, det är jag otroligt tacksam över.

Första steget att komma över sin stamning är att medge med sig själv att man stammar och det är den man är. Min logoped som jag hade på gymnasiet var otroligt bra och hon lärde mig att jag är den jag är, varför vara någon annan? Man måste komma till det stadiet att bli ett med sig själv, acceptera den man är. Jag är Pauline, jag stammar, frågor på det? Jag pratar jätte gärna om min stamning med folk som har frågor om det. Jag tycker det är nyttigt att andra får kunskap om det, för ärligt finns det inte många som kan mycket och de tror att det är något dåligt.
En av mina värsta upplevelser var när jag var servitris, jag skulle ta en beställning på en man i medelåldern. Jag stammade lite och snappade upp på det och började härma mig. Först blev jag tyst, skämdes.. Sen sa jag till han att jag stammar, och då säger han "Oj förlåt" och skrattar hånfullt. När beställningen var klar gick jag ut i disken, tog tre djupa andetag för att hålla gråten inne. Jag ville vara stark, men just den dagen var jag sårbar. Det bästa med den här situationen var att jag fortsatte gå till detta bordet, för jag gav mig fan på att jag inte skulle backa för att var ett skitstövel. Jag har tagit mycket skit från folk och jag har träffat folk som har varit underbara. Kommer ihåg att det kom ett par som skulle äta och dom märkte att jag stammade och började fråga frågor och sa att dom hade en dotter som också stammade. Dom tyckte jag var jätte modig som tog ett sånt här jobb. Det är såna människor som ger en bra självförtroende. Världen borde ha fler såna fina människor.

Ett samtal

För någon vecka sen ringde en man mig och fråga om jag kunde svara på några frågor angående vaccinet för svininfluensan. Han frågade om jag hade tagit det och bla bla bla.. och så säger han:
"En av biverkningarna kan vara att man börjar stamma lite, har du märkt något?"
Jag fick ett leende på läpparna och kunde inte låta bli att svara:
"Nej det har jag inte märkt. Jag har stammat sen jag var liten"
Han blev lite tyst och visste inte riktigt vad han skulle säga :P haha!

18 mars 2012

God förmiddag !
I fredags var det jobb. Efter gjorde jag mig snabbt iordning och begav mig spontant till Elna som hade lite fest, så det blev några glas vin :) Gutt! Jag saknar mina vänner <3
Igår låg jag och Mattias hela dagen i princip, båda var lite sega (läs;bakis). Eller ja, Mattias var först uppe tidigt och skulle skruva på en bil, sen blev det sängen hela dagen. Det var jätte mysigt :)
Idag är man utvilad kan man säga. Jag är rastlös, men vet inte vad jag ska hitta på med. Mattias är ännu en gång iväg och skruvar på en bil. Jag skulle kunna dammsuga, det behövs :P
Nä, jag får väl göra nåt vettigt.

16 mars 2012

Det är lite halvdissigt väder idag, men solen är framme så vi ska inte klaga :D Jag satt faktiskt på balkongen och käkade frukost, helt underbart !
Jobbet gick bra igår, det blir jobb idag också sen är det helg !! Jaaaa!
Känner mig fortfarande lite halvkass, och Mattias är tydligen sjuk men det hindrar inte han från att jobba.
Nu ska jag göra mig iordning, sen köra ner och posta ett brev. Yiiiaaa!

15 mars 2012

God middag
Igår blev det jobba för hela slanten och idag blir det också det. Mattias är iväg och hjälper sin kompis och jag väntar på bättre tider.
Kom och tänka på de tider då man gled runder i Tomelilla och Ystad på kvällarna med bilen. Antinge med sin egen eller en kompis. Jag och Marre gjorde det mycket, saknar det lite. Gemenskapen och träffa nya folk och nära och kära. Vart tog den tiden vägen? Känns som att man har växt upp. Om man skulle göra så nu hade det inte varit samma sak, inte samma folk heller.
Det märks att man börjar bli äldre och inte yngre. Jag gillar att bli äldre också, det är ett nytt spännande kapitel i livet, har skaffat mig en man som älskar mig och jag älskar han. Vi bor i en jätte fin lägenhet. Vem vet, en vacker dag kanske vi blir fler också? Dock inte än, men i framtiden. Senare blir det kanske hus också nånstans :)
Jag längtar till lördag, då blir det bara jag och Mattias <3

14 mars 2012

Gud vad varmt det är idag, nästan vindstilla och solen är framme. Underbart :)
Idag är det jobb som gäller, känner den dära nervös känslan i magen. Helt normalt, jag är ju ny.
Igår var Marina här och höll mig sällskap, hon drack kaffe och jag drack ett glas vin . Så mysigt :) Mattias var iväg och bytade en växellåda och kom inte hem förrän efter midnatt. Jag kände verkligen inte för att vara ensam, varför har jag blivit så sällskapssjuk? haha! Jag får vänja av mig ;)
Nä, nu ska jag göra mig klar sen köra till jobbet.

Mattias in my heart <3

Det får vänta

Idag skulle jag egentligen vara på studiebesök på Grönlundstrafikskola, lastbilskortet. Men jag bestämde för nån vecka sen att lägga det åt sidan, just nu. Jag vill verkligen satsa på detta jobbet som jag har fått (för helt ärligt talat växer inte jobb på träd nuförtiden) och jag känner också att jag vill jobba lite och tjäna pengar, (samla ihop en bra mammapenning när den dagen kommer). Jag är nog inte riktigt redo för att sätta mig och plugga igen. Dessutom skaffar alla tjejer i Tomelilla lastbilskort, jag ser inget charm i det längre. För fem år sen skulle jag och mina två tjejkompisar ta kortet, de gjorde det men inte jag. Skolan var i Helsingborg, jag hade ingen lust att pendla så långt.
Jag vill ju verkligen ha lastbilskortet, men just nu tar jag det passivt. Om ett par eller några år. Ja jag vet inte..

Städa städa.

Varför skulle det bli fint väder innan när jag började städa? Skulle man ju varit ute i stället. Men jag vill också ha ett rent hem och rena kläder.
Huvudvärk har jag också, känner stressen redan att jag ska börja jobba imorron igen, bara tre dagar sen är jag ledig igen. Jag och älsklingen ska faktiskt ha en dejt :) Vi har kind of hoppat över den biten innan vi blev tillsammans, så vi tar det nu istället . haha! Kan vara skönt att bara ha en kväll för oss själva, det har varit rätt mycket på det senaste så det är skönt att kunna slappna av också. Vi har varit tillsammans i över 6månader, tänk vad tiden går fort <3 Älskar dig otroligt mycket Mattias !

13 mars 2012

Tvätta tvätta tvätta och lite förkyld. Jag är bara halv förkyld också, skit störigt! Lite svullen i halsen, förhöjd tempratur, trött i skallen och halvtäppt i näsan. Än så länge har jag klarat mig från influensan *peppar peppar ta i trä* Vill inte ha det heller. Kommer ihåg hösten 2010, då var jag förkyld i flera månader.
Tatueringen läker jätte fint, alla skorpor är borta och den kliar inte. Underbart :D Jag ska försökafota den och lägga upp den här så att ni kan få se .
Nu ska jag ringa ett samtal. Ciiao!

12 mars 2012

God kväll!
Jobbet gick bra igår, det blev lite känslomässigt där ett tag. Men det ordnade upp sig :) Jag kom hem vid tre inatt, till en tom lägenhet (!) kändes jätte konstigt, okej Izzi var ju faktiskt hemma :) Mattias sov hos sin kompis för att han skulle till ett jobb tidigt på morgonen, för att spara bensin så stanna han där över natten. Gjorde inget, jag skulle ändå komma hem sent. Dock hade jag lite svårt att somna för att inte han låg bredvid mig :P
Jag har bara tagit det lugnt idag, vi var ute i lunnarp och hämtade pappas cabbe, sen hem och städa och fixa lite. Nu står maten (fortfarande!) i ugnen. Det blir bakad potatis med baconröra.. Muuums! Men potatisen tar en jäävla tid på sig, snacka om dålig ugn.. eller förstora potatisar? När jag skaffar hus i framtiden så ska där var en varmluftsugn i mitt fabulösa kök :D Oh yeees.
Nu ska jag kolla om potatisarna är klara. Förresten är det skönt att vara ledig :D

11 Mars 2012

Underbart med sol idag! Nästan så att man skulle kunna sitta på balkongen och sola. Men kan ju inte sola nu när jag har tatuerat mig, om jag inte lägger ett tjockt läger med solfaktor :)
Jobbet gick bra igår, händer mycket men det är bara roligt. Idag blir det också jobb, men börjar lite senare. Skönt faktiskt :) Jag kan säga att jag trivs på jobbet nu, känner mig lite säkrare.
Nä snart ska vi ut i det fina vädret!

10 mars 2012

Jag tog verkligen igen mina sömntimmar som jag inte fick igårnatt. Jag gick upp halv elva idag, och jag somnade nog vid tolv igår kväll. Skööönt! Men det är lite jobbigt att vakna sent när man ska jobba sen, blir så stressad och hinner inte varva ner eller ta det lugnt. Nåja, det blir bra ändå.
Vi tog det bara lugnt igårkväll, käkade god mat och sen blev det kladdkaka med nötter och grädde. Gott! Sen ville jag bara gå lägga mig, somnade nästan på soffan vilket är ganska ovanligt. Man känner sig så gammal när man är så trött på en fredagskväll, ja man är ju inte 20 längre ;) haha!
Nu ska jag göra mig iordning för jobb, sen bege mig! Ciiao!

9 mars 2012

Jag är seg idag ! Det blev en ganska lugn natt, man kan inte riktigt slappna av när man är på jobbet och ska försöka sova. Plus att där var minst 26grader och världens obekvämaste soffa. Men annars gick det bra :) Kom hem halv nio imorse, åt en Risifrutti, pratade med min älskade innan han körde och jobba. Sen gick jag och la mig, sov som en stock till kvart i ett ! Helt otroligt, jag är vanligtvis jätte lätt väckt. Mattias hade kommit hem om, till och med gått in i sovrummet och fråga om jag sov, men jag hade inte vaknat. Jag vaknade inte alls när han kom hem :P Då var jag trött !
Sen gick jag upp, städade lite. Sen kom Mattias och Lillen hem, vi körde och handla, och hem och laga mat. Hemgjorda köttbullar, potatis, stekt lök och brunsås. Nu ligger vi i soffan och är dööö mätta! Herre min gud. Det blir en lugn kväll, ska ladda mitt batteri till morgondagen då jag ska jobba :)
Nä, nu ska jag lägg mig ner i soffan :)

Herre min gud

Denna svensken jobbar som saaaatan! Herre gud.. Får hoppa in inatt och ta det passet, blir dock lugnt så det är skönt :) Jag har jobbat hela veckan och nu inatt. Sen ska jag jobba lördag och söndag, helt kanon ju.. kommer skratta hela vägen till banken :) haha! Nåja, hoppas att nästa vecka blir lugnt, så att jag kan vila upp mig. Jag vet att jag ska passa på att jobba så mycket jag kan, men jag vet också att kroppen pallar inte hur mycket som helst.
Nåja, det blir hur bra som helst. Nu ska jag göra mig iordning och köra ner och handla. Ciiiiao!

7 mars 2012

Gooood middag!
Visst är det underbart med lite snö nu när vi har haft det så fint? I förra veckan satt jag på balkongen och solade! Helt sjukt ju.. Nåja, jag hoppas på finare väder snart ändå.
Igår blev det jobb för heeela slanten. Jag fick jobba över fem timmar, inte så road var jag. Just igår längtade jag komma hem och mysa med Mattias, men magkänslan sa att nåt skulle gå fel. Och alldeles riktigt! Natten blev sjuk i sista sekunden så jag fick stanna några timmar till. Tack gode gud att jag inte behövde ta hela natten. Jag kände vid halv ett tiden att jag somnar snart, sen vid två gick det över till övertrött istället. haha! Värsta var att jag var så jävla röksugen också, jag får inte röka på jobbet så det var bara att bita ihopa. Vid halv fyra kom jag hem, gick och borsta tänderna och la mig direkt i sängen. Och vaknade givetvis vid nio tiden. Typiskt att man inte kunde sova en timme till alla fall. Fem timmar är lite lite.
Nu ska jag göra mig iordning, sen ska jag till mamma och fika lite :)

Tidinställt inlägg

RANDOM
[x] Jag kan sjunga så att andra kan lyssna på det.
[ ] Jag har stulit en bricka från en snabbmatsrestaurang.
[x] Jag har lätt för att öppna mig för nya människor.
[x] Jag ser på nyheterna.
[x] Jag dödar inte insekter.
[x] Jag svär ofta.
[x] Jag sjunger i duschen.
[ ] Jag är en morgonperson.
[ ] Jag är en sportfanatiker.
[x] Jag tvinnar mitt hår mellan mina fingrar.
[x] Jag är bra på att baka.
[ ] Min favoritfärg är vit, ljusröd eller ljusblå.
[ ] Jag skulle ha pyjamas på mig till skolan.
[X] Jag vet hur man skjuter.
[ ] Jag är kär i kärleken.
[x] Jag skrattar åt mina egna skämt.
[x] Jag äter snabbmat varje vecka.
[x] Jag tror på spöken.
[ ] Jag är online 24/7 på msn, även som ”Borta”
[ ] Jag har inte lämnat in arbeten och ändå fått 10 i en kurs.
[x] Jag kan inte sova om det finns en spindel i rummet.
[ ] Jag är väldigt kittlig.
[ ] Jag älskar mörk choklad.
[ ] Jag biter på mina naglar.
[x] Jag spelar dataspel och/eller TV-spel.
[X] Jag är bra på att minnas ansikten.
[ ] Jag är bra på att minnas namn.
[x] Jag har ingen aning vad jag vill göra med resten av mitt liv.
[x] Mina svar är ärliga.

Shoppa!

Jag har fan inte shoppat på säkert tre månader. När min lön kommer ska jag dra till nova lund eller nåt! Jag och brukaren räknade ut igår hur många timmar jag jobbade förra månaden, eftersom jag har innestånde lön.. dökasst. Men eftersom jag har obtillägg och har jobbat natt och kvällar och dagar, så kan jag inte räkna ut exakt vad jag får. men det blir säkert hur bra som helst :D tusenlapparna räknas på två händer och inte en :P haha! Det är ju skönt.
Jag behöver lite nya sommarkläder, vårjacka har jag redan, den jag köpte i Marocko. Undrar om den passar mig fortfarande? Inte för att vikten har ändrats jätte mycket, men men. Skit snygg är ju den!

Nä en stund i solen för att ta frisk luft :)

Bjuder på en gammal bild så jag bodde hemma i lunnarp. Sommaren 2009 :)

7 mars 2012

God förmiddag!
Solen skiner och det är min sista jobbdag, sen är jag ledig i två dagar, och sen jobba helgen. Yeah :)
Gissa vem som blev stoppad på Kvantums parkering igår och fick böter av polisen? Pauline Olsson så klart. Biljävlen var inte skattad.. suck. När jag körde in på parkeringen så såg jag att dom stog till vänster och tänkte "tänk om dom tar mig idag?" Sen körde jag in och valde en plats, precis när jag hade gått ut från bilen och skulle låsa, så kommer pikebussen och ställer sig bakom mig "Körkort tack! Är det din bil? Vems är det? Bilen är inte skattad" Jag fick hoppa in i bussen och ringa Mattias. Polisen var jätte trevlig och skoja med mig, det är ju deras jobb och jaga bilar som våra. Men så irriterande att man är så slarvig ändå! Jag gick sen in på Ica, irriterad som ett bi. När jag ställer mig i kön och ska betala så ställer sig det jävla äcklet bakom mig, jag skulle kunna spy! Låt mig va, avstånd på minst tio meter tack!
Sen körde jag hem och beklaga mig. Ingen bra start på dagen. Men iväg till jobbet och det passet gick bra, mattias sov när jag kom hem :P Snutte gubben <3
Nu ska jag ut och röka, och sen ta det lugnt innan jag ska köra till jobbet :)

...

Jag saknar dig varje sekund du inte är i närheten <3

5 mars 2012

God middag !

Tänkte att jag skulle skriva en snabb vända innan jag beger mig till jobbet. Det blir femdagars vecka, kasshiing! Fan, jag har glömt att göra mat också.  *springer till frysen och tittar, hittar nåt att slänga i stekpannan*
Vad har hänt i helgen då? Ja, i fredags natt fick jag jobba. Trodde att det skulle bli en lugn natt eftersom jag bara skulle vara där som stöd till en ny. Men blev att jag fick sitta med dom hela tiden. Puh.. När jag kom hem på lördagsmorgonen så hoppade jag snabbt in i duschen, sen gick jag och la mig och försökte sova en stund, blev en halv timme. Skakade när jag vaknade så trött jag va. Gjorde mig iordning, mötte upp marina och vi gick ner till Kåre. Jag var så himla trött så jag nästan somnade stående. haha! Tatueringen blev skit bra, och det gjorde inte så ont som jag trodde :) Det sved och stack bara. Och tog inte alls lång tid :) Man känner sig som hemma där på studion, alla där är så trevliga!
Efter det gick vi ner till systemet och handlade lite gott, sen gick jag direkt hem och la mig några timmar. Hann att sova tre timmar, sen upp igen. Göra sig iordning och bege sig till min svägerska för middag. Det blev grillat, såå gött ! Första för iår ;) Där var jätte trevligt, men vi var tvugna att åka vidare. Till Andre och Emma. Satt där och drack lite, snacka och skratta :) Sen körde vi till Ystad, men det blev bara till McDonalds, sen var vi tvugna att åka hem för någon blev dålig . INTE jag ;) haha!
Igår sov vi lääänge! Bara slappa, sen åkte vi till till Pia och Jerry för att käka lite tacos . Mycket gott som vanligt !

Nu ska jag fortsätta med maten, sen blir det jobb. Underbart väder btw :D

2 februari 2012

God middag !
Underbar dag idag ! Solen skiner och det är verkligen vår! Idag har jag och Mattias varit tillsammans i sex månader, tänk vad tiden går. Jag älskar han mer för varje dag <3 Tyvärr ska båda fira detta med jobb. Jag ska jobba natt och han ska jobba tills jag ska köra till jobbet. Trist, men vi har en hel helg framför oss :)
Nu ska jag dammsuga och torka golvet, här blev för jävla dammigt när mattias skar kakel igår :P

1 Mars 2012

Jag kan inte förstå det. Det är redan mars månad. Vart tog januari och februari vägen? Jag har jobbat i en månad snart, redan! Helt sjukt ju. Men som min brukare sa att Maya indianerna sa att början av 2012 skulle gå fort, sommaren skulle gå sakta, och vinterna fort. Och så klart skulle jorden gå under .. Jag vet inte, jag vill inte att det ska hända. Jag får ångest av att tänka på det.
Alla fall.. för att prata om nånting roligare :) Jag ska tatueras på lördag ! Ja, egentligen skulle det bli imorron, men jag ska jobba så jag ville inte göra det samma dag. Så spännande det ska bli! Marina ska med mig och fota min smärta ;)
Ringde precis en kvinna till mig och sa att jag har fått sommarjobb.. Jaså? haha! Tyvärr, jag har redan mycket jobb ;) mohahaha!

RSS 2.0