Hellre att jag stammar än att jag är tyst resten av livet.

Nu på sista tiden har min stamning varit besvärlig, de sista dagar har jag verkligen ansträngt mig och har problem med blockeringar. Men mest när jag pratar i telefon. Det är för att jag har mycket tankar i huvudet.

29 september 2013

God morgon!
Söndag idag. Morgonen började bra, jag och William gick ner och käkade frukost och tittade på barnprogram i lugn och ro.
Snart ska jag köra till loppisen och fynda lite tänkte jag. Varje söndag jag är ledig så försöker jag köra dit. Jag älskar loppisar juu :)

27 september 2013

Här sitter jag, på min sängkant med datorn framför mig på ett litet bord. Ungdomarna sover för fullt i tvrummet och jag väntar på att de ska vakna så att vi kan gå till Bullen och Bönan :)
Jag har haft en orolig natt, vaknade lika trött som när jag somnade. Mycket tankar som yrar runt i huvet. När ska det ta slut? Jag trivs inte på mitt jobb längre. Jag har ingen glädje längre att vara där och hjälpa, hur ska man kunna hjälpa en person som inte vill ha hjälp? Ja, jag har gett upp. Jag har varit där i 1½ år och där har inte hänt någon förändring. Det som har kostat mig är massa jävla bensin och min rygg. Mmmm, jag ska passa mig så att inte ryggen ger upp helt.
Pengar är något jag har börjat älsk-hata, och personer som ljuger om pengar är ännu värre. Suck säger jag bara.
 
Nä, nu ska jag ta en cigg. Sen börja slänga på ett face :) Ciiiao!

24 september 2013

Snart går vi in på Oktober månad, jag längtar till hösten på något sätt. Mysiga tröjor, halsdukar och underbara färger på träden. Mysiga kvällar inomhus då det regnar ute. Kanske bakar en kaka eller lagar en god köttgryta. Ja, i år välkomnar jag hösten faktiskt :)
Hela denna månaden har jag skiftat med att jobba natt, eftersom vi har personalbrist så har vi fått byta runt i schemat . Jag kan säga att jag är verkligen inte gjord för att jobba natt. Jag är inte 20år längre känns det som så att jag kan vara uppe hela natten och sova på dagarna. Funkar inte, jag blir helt förstörd :P Som inatt, hoppade jag in och dog 4½ timme mellan 03.00 till 07.30. Jag gick redan och la mig vid åtta på kvällen, kunde inte somna förrän vid elva, sen up igen klockan ett för att käka lite och sen köra. Och nu när jag kom hem så käkade jag frukost, somnade på soffan och sov en timme. Jag är döööööd känns det som. Men jag kan säga att jag hellre jobbar bara fyra timmar på natten än 10 timmar, för då är man trött. Jag kan nästan aldrig somna innan jag ska köra till jobbet då jag börjar halv tio på kvällen, och då blir det att man är vaken i ett dugn, sen sover man tre timmar när man kommer hem, och man vill inte sova för länge så att hela dagen blir förstörd och att man har en chans att somna i normal tid sen på kvällen. Nä fy för nattjobb. Jag önskar att jag hade ett 8 till fyra jobb. Det hade passat mig bäst.. Eller ja.. hemmafru skulle suttit bättre ;)
Nu har jag kommit ut från duschen alla fall, de sägs att man ska bli piggare av det, men det vette fan. Känner mig fortfarande som sju svåra år och som en zombie. Mohahaha!
Jag har varit sjukt sugen på falafel i bröd sen jag smaka det i lördags av pontus. Jag är ingen kaninätare, jag älskar kött, men av nån anledning var det gott :) haha! Jag tror att jag ska köpa hem det idag, så får jag köpa kebab till M om han nu tvunget vill ha kött :)
Ciiiao!
 
 

19 september 2013

Tänkte skriva lite snabbt idag.
Mina underbara och fina vän Marina fyller år idag! :D 25 va det? hehe.
Jag tänkte koka lite kaffe och sätta mig på trappan och njuta av den fina solen som är framme idag. så himla skönt. Man får ta vara på den när den väl är framme. Snart är det ju vinter igen. Jag längtar lite faktiskt.. Ja dock inte efter snöiga vägar och halka, men till Julen och all dess kärlek och mys :) Men först kommer mysiga hösten med alla träden som byter till sina mysiga färger.
Jag är nog lite mysig idag. Känner att jag behöver lugn och ro :) Niiice.
Ja, den där kopp kaffet skulle jag ha :)

...

Man får aldrig en lugn stund här! Kvalitetstid??! Är det nåt man kan äta med kniv och gaffel????

18 september 2013

Snart är September månad också slut. Vart tar detta året vägen?
 
Jag vill inte jobba på mitt jobb längre, jag trivs inte. Jag kan mitt jobb och dess rutiner, men jag är uttråkad? Jag kan säga att vara servitris är också ett jobb som är enformigt, men där är ändå inte en dag som är sig lik. Nya utmaningar och nya gäster. Jag saknar verkligen den sociala biten, även om jag hatade  det flera gånger pga min stamning så tyckte jag om att träffa trevliga männickor som uppskatta god mat :)
Jag vill jätte gärna vara assistent, jag tycker om att pyssla om folk. Men detta jobbet tar på mina krafter, både fysiskt och psykiskt.
 
Mina drömmar då? Jag har många.. bli sömmerska, ta lastbilskort, öppna ett cafe. Ja, jag är fortfarande ung. Men ändå..  Åren bara flyger iväg. Det kändes som att det var igår som jag bodde hemma. :P
 
Jag tänker ofta på Izzi, gud va jag saknar henne. hon var alltid där vid min sida. Även om det är några månader sen hon gick bort så gör det ont. Hon lämnade ett stort hål efter sig.
 
Nä nu ska jag nätshoppa lite. Det var länge sen! ;)

10 september

Vart tog sommaren vägen? Det är september månad. Herre gud säger jag bara. Snart är det jul igen och nytt år. till och med blir man snart ett år äldre. Kan man inte bli yngre istället?
Jag saknar min familj och vänner. Jag tänkte på skolan innan idag, att man alltid hade sina vänner runt omkring sig, och man bodde hemma och hade all tid att träffa sin familj. Det har man inte nu längre när man är vuxen och har ett annat liv.
 
Nu ska jag vänta in M och tvinga med han till City Gross :)

RSS 2.0