Nu är hö-hö-hösten på väg

Det märks när hösten på väg, på min stamning. Jag stammar mycket mer och det är nu jag ångrar mig lite att jag lämnade tillbaka Speecheasyn. Men jag klarar detta, jag är stark :) Jag får göra det bästa av situationen, det är värst på jobbet där jag måste prata med gäster hela tiden. Jag vet ju att speecheasyn var ganska jobbig att använda, speciellt på jobbet, eftersom där är så mycket ljud.
Jag kämpar och kämpar alla fall. Jag försöker se det positiva, jag kan alla fall prata :) haha! Jag är inte stum, det tar bara lite längre tid ibland att få det jag vill säga.

Känner ni som stammar någon förändring när hösten börjar närma sig? (ni får svar anonymt om ni vill)

Ibland kan det kännas som en labyrint i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Karin

Nej, du det har jag aldrig tänkt på.

Är just nu inne i världens flyt peppar peppar.

Hoppas kunna smitta av mig lite till dig!



Ha det fint!

2010-09-07 @ 21:25:12
Postat av: pappsen

klart du klarar d, du e en stark tös o jag e stolt över dej!

2010-09-07 @ 23:15:06
Postat av: Anonym

mobbasssssss:P du får umgås mer med mig, då får du ju inte en syl i vädret, och då märks det inte:)

2010-09-09 @ 14:55:28
Postat av: Linnéa

Ja, jag har faktiskt märkt det oxå. Jag tänkte inte på det innan men innan idag tänkte jag på att jag stammar faktiskt lite mer nu.. konstigt fast det går ju i olika perioder. Jag har testat på ett knep som du med kan testa på om du inte har gjort det innan:) när jag sjunger så stammar jag inte alls. jag har inte tänkt på det så noga innan,(fast jag sjungit i kör i flera år), men det är ju för att jag andas med magen, (viloandning) Så när jag tänker på att andas med magen (och inte växling mellan bröst och magandning som det blir när man stammar), så spänner man sig inte lika lätt så då går det mycket lättare;)

2010-09-13 @ 22:05:50
URL: http://aprilsisters.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Oj va intressant har en son på 8 år som stammar och nu 2 veckor tillbaka så har han det så jobbigt, varför påverkan hösten talet??

2010-10-11 @ 15:03:48
Postat av: Anna-Karin

Hej, jag har en son på 8 år som stammar och nu i cirka 2-3 veckor har det blivit mera.... vad tror du att hösten påverkar detta???

2010-10-11 @ 15:16:49
Postat av: Linnéa

Hej! tror att jag också ska börja skriva om stammning. Du har inspirerat mig till att också vilja och våga börja göra det. Alla som känner mig vet ju om att jag stammar, så varför inte skriva om det lixom? why not? :) Då kan man ju hjälpa andra som har det jobbigt med sin stammning och visa att dem inte är ensamma om det och förgylla deras dag lite som du har gjort med min. Träffade föresten nyligen ett par andra som stammar, det visade sig vara en i min klass syster som också stammar.Det var så kul och skönt att träffa andra med samma problem och det var nog första gången i mitt liv som jag kände, jag är helt fullkomligt normal:) det var en så grymt härlig känsla att verkligen få det bekräftat för sig. Jag tycker att du också ska åka på läger om du inte har gjort det, tror att det kan vara väldigt bra för fick höra mycket bra saker om det:) Hoppas att du har det bra och att stammningen är bra ;) kram

2010-11-11 @ 19:36:18
URL: http://aprilsisters.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Okej vad kul att höra!:D Ja jag tycker att du är så stark som vågar gå ut och skriva om din stamning och stamning i allmänhet,du är en så bra förebild för alla som gör det!:) jag vill också ge inspiration till andra nu och våga och framför allt, visa att vi inte är ensama som du har sagt!;) För det är vi ju verkligen inte;)Ja precis det tror jag också att det kommer att göra, det kändes jätte bra att skriva det första inlägget för då vet man att man kan stötta andra genom att visa att det är fler som stammar här i världen!;) och jag tror att man blir mer självsäkrare och tror på sig själv mer samtidigt+att man inte känner den tyngden som du säger:) så alla mår bra av det, ;)hehe:D Okej vad kul:D Måste ju kännas jätte skönt för då blir man ju påmind om varje dag att man inte är ensam om det,att man är helt "normal";)Ja det förstår jag att du blir, är ju inte så vanligt, eller händer inte så ofta att man träffar på någon annan som gör det;p;)hehe Okej vad bra;) haha gillar din humor! :D Ja min hackar på den oxå men nu är den i en period då det inte är så jobbigt längre så det är ju skönt!:) Tack så mkt:D Du också, Bara fortsätt med bloggen som du gör, den är jätte bra:D <3 kram! :) You go girl! :)

2010-11-12 @ 15:40:52
URL: http://aprilsisters.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej, jag tänkte höra med dig lite om Speech Easyn, men såg att du har lämnat tillbaka den. Hjälpte den inte, eller orkade du inte använda den?

Kram

2011-01-17 @ 15:30:29
Postat av: Pauline

Hej Andrea :)

Jo den hjälpte, dom få gångerna jag faktiskt använde den. Men som sagt, den är också ganska jobbig att ha eftersom man hör alla småljud som finns. Jag jobbar på en resturang och där är mycket ljud och stök, så det funkade inte att använda den där, och det var faktiskt där jag använde den som mest eftersom jag pratade mycket med gästerna.

Till slut kände jag att den hade hjälpt mig vad den kunde och jag kände mig rätt säker med min stamning så att jag beslöt mig för att lämna tillbaka den så att någon annan med kanske värre problem än mig kunde få möjligheten att använda den :)

Kram

2011-01-18 @ 12:10:49
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Andrea

Okej, jag förstår :-)

2011-01-22 @ 17:49:21

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0