7 Februari 2013

God kväll!
 
Nu har det gått för länge mellan inläggen ;) Men jag har jobbat, så bloggen blir åtsidosatt på något sätt.
Igår var det full rulle. Jag tog William till City gross i Höör, men innan vi kom dit.. Eller rättare sagt hade kört några minuter på våra fina smala bondevägar in till Hörby så "krockar" jag med en mötande bil! Han kör så nära mig att sidospeglarna möts! Min spegel går i kras.. Tror ni att han stanna?! Naturligtvis inte!! Jag stanna bilen och gick ut för att kolla om det kom fler skador. Tur att jag har såna infällsbara sidospeglar, annars hade det gått riktigt illa. Jag kör vidare och ringer Mattias, han blev tosig och kör till "brottsplatsen" och kollar, jo jag hade kört åt sidan och den andre hade bara kört rakt fram. IDIOT! Mattias fick tag på den andra bilen, och prata med honom som körde .. "Det var BARA en backspegel" Helvete heller! Dom är satan ta mig inte billiga. Så det blev en polisanmälan för smitning och så ska det göras en skadeanmälan hos försäkringsbolaget. Så jag satt i telefon hela eftermiddagen kändes det som.
Efter vi hade varit på Citygross körde vi till Hörby igen och hämtade upp Nelly och körde och handlade.
Sen blev det hem och lagade mat, ja efter att ha pratat i telefon hela eftermiddagen. Det blev lasagne, verkligen länge sen jag gjorde det! Dock blev det inte helt hemmagjord, blev av sån Knorrs lasagne, med pulverblanding. Men självklart slängde jag i lite kryddor ändå :) Dom brukar vara ganska smaklösa.
Efter det så körde vi Nelly hem och tog en kaffe hemma hos dom.
 
Idag har jag varit i Tomelilla en sväng, körde upp till Oma och moster så att moster färga mitt hår. Det behövdes verkligen! Dock måste jag börja med att färga håret hos frisören, att färga det hemma blir inte så snyggt. Eller ja det blir alltid inte så himla rätt. Just nu ser mitt hår ut som en zebra bara för att man färgar hela tiden på det man har färgat innan. Alla fall, det blev ju en helt annan glans :D
Sen sprang jag inom Thess och fråga om hon hade någon tid att klippa och det hade hon på momangen, underbart! Hon fixade till min katastrof, ja hon som klippte mig sist visste nog inte vad en sax va. Ena sidan av underhåret var nån cemtimeter kortare än den andra sidan! Och uppklippningen var ganska markant, när det ska smälta in i håret. Nåja, det blev snyggt nu alla fall. Så nu fattas det bara att lägga ny färg i ögonbrynen och måla om naglarna, sen är jag fit for fight! :D
 
Nu sitter jag och myser i soffan medans pojkarna spelar. Mattias gjorde sina goda pannkakor som vi just har stoppat i oss. Mums :) Det blir att njuta av sin matkoma!
Ciiiao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0