10 januari 2013

God kväll!
 
Sammanfattning av det nya året har varit bra, fast lite mer trött på jobbet nu.. eller ja, det går upp och ner med det. Det som är mest drygt nu är väl körningen och när jag ska tanka. Jag tankar för 3tusen i månaden och det är bara körning till jobbet (!) Det finns inte mycket över när räkningarna är betalda.
Bilen har börjat klödda mer nu, så det har gått lite pengar och tid till den också. Men jag har kört M's audi med v6:a så jag har väl inte klagat allt för mycket ;) Men nu ska jag bara försöka lösa ut min bil och skaffa en annan. Det känns lite vemodigt att göra mig av med den, för den är en jävligt fin bil och jag har velat ha en sån i många år. Men den går inte bra i motorn. :/
Jag har köpt en ny mobil! :D Eller ja, den är beställd, så den kommer i nästa vecka. En Samsung Galaxy S3! Jag har den första, så jag hoppar över till 3:an ;) haha! Jag ska ändra opratör också. Känns som att jag sviker Tele2 nu, efter att ha haft dom i tolv år. Men tyvärr så har Halebop bättre erbjudande. Plus att Tele2's nät funkar inte så bra här ute på landet. :/ Men så får det bli nu.
 
 
Vad händer annars? Inte så mycket egentligen, fixar och donar med huset när jag inte jobbar. Försöker få rutiner i vardagen. Just nu så tänker jag mycket på förr. Tänker på mina vänner som har fått andra liv och man umgås inte som man gjorde innan. Jag antar att det är livets gång. Jag ska inte säga att jag har samma liv, tvärtom. Mitt liv ser helt annorlunda ut nu. Jag har alltid klarat mig själv innan och har alltid haft min familj och vänner nära mig. Nu är jag sambo och har ett hus att ta hand om, plus djur. Ibland glömmer man sig själv till och med. Man kan inte längre "sticka in om" till mamma eller nåt, för det är ändå fem mil till Tomelilla. Jag saknar inte byn i sig, men jag saknar min familj. Mina vänner bor inte längre där. Becka bor i Kristianstad, Marre i Vollsjö, Marina i Simrishamn, Carol i Ystad och Anna i Fogdarp (som ligger ca en mil från hörby dock) och Ystad. Men det sköna med dessa människor är att det kan gå hur länge som helst innan man träffas, men när man väl gör det så känns det som att det var igår man träffades :) Helt underbart egentligen. <3
 
Nu ska jag snart äta pannkakor som M har gjort. Ja tänka sig att jag lät han gå in i mitt kök utan en skriftlig ansökan om det. haha! :D Nä, sånt kontrollbehov har jag inte. Bara lite.. :P Mitt kök är mitt hem <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0