30 Juli 2013

Nu är det dags igen att skriva av sig lite. De två senaste veckorna har jag haft semester, det har blivit massa sol och bad alla fall. Nu i helgen var jag och M på en lite roadtrip, verkligen jätte mysigt. Vi körde upp till Ullared, var där inne i en timme, sen palla vi inte mer. Körde och letade boende, hittade ett jätte mysigt bed & breakfast utanför falkenberg som vi verkligen gilla. Lantligt och mysigt, mamma hade dött för det :) Vi var helt slut på kvällen så vi somnade med tvn på.
På morgonen käkade vi frukost, den var inte av denna värld! Jätte mycket att välja på, verkligen lyxigt. Ska jag iväg nånstans åt det hållet så vill jag övernatta där :) Vi planerade vår nästa destination. Först Smålandsstenar och fixade där ... Nä men vi kör till Gränna och köper polkagrisar. Så vi gjorde det! haha! Det var verkligen jätte mysigt där, det var som att komma tillbaka till börja av 1900-talet. Vi köpte lite polkastänger, sen gick vi ner till hamnen och käkade en glass och gick vid vattnet.
Just det, när vi var på väg till Gränna beslöt vi oss för att nästa destination skulle bli öland, så vi ringde turistbyrån och dom fixade ett billigt boende där i Stora Rör. Där var också jätte mysigt faktiskt, lite mer enklare och frukosten var inte lika lyxig som på det förra stället ;) Alla fall, när vi kommer på ölandsbron har det hänt en krock så klart. Jag var skiiit nervös när jag började köra på bron, dels för att jag är höjdrädd och bron är inte så bred. Och självklart skulle folk krocka när vi är där. När ambulansen och brandbilarna kommer så säger M "Dom kan ju inte ta hit hur många bilar som helst, bron blir ju tungt belastat på ett och samma ställe" Där var det kört, Pauline fick småpanik och börja tänka på att bron går sönder och vi hamnar i vattnet. Nä det var ganska lugnt faktiskt. Vi stod inte stilla så länge.
När vi hade hittat vårt boende och packat in grejern körde vi ner till Mattias gamla kompisar som campade precis bredvid bron. Vi käkade lite och sen gick vi ner till deras stuga. Jätte trevliga människor :) Dom kände till min morbror ockå, världen är fan bra liten !
Dagen efter körde vi öland runt, kändes det som alla fall. Vi körde lite crosskart, vi skulle titta på ett slott på vägen hem, men vi missa så klart den. haha! 
När vi kommer ner till Blekinge körde vi inom Laxens Hus och tittade på när laxarna hoppade, det var jätte vackert där också :)
Väl i Hörby köpte vi med lite thaimat hem och mumsade på det. Helt sluta var vi, så det blev en lugn kväll för oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0