2 Mars 2013

God middag !
 
Nu är vi framme i mars månad, känns helt underbart. Jag vill ha vååår!
Äntligen är det helg och jag är ledig. Jag hade helt av allt haft ett jobb då jag jobbade sju till fyra, måndag till fredag.. så att jag hade varit ledig helgerna. haha! Visst kan väl vara skönt att vara ledig lite i veckan också. Men helgerna är heliga :)
Helst av allt i världen, skulle jag vilja vinna 25 000kr i månaden i 25år på triss. Det hade ju varit det ultimata :) Då hade man kunnat gå ner i tjänst, och ändå leva gott. För gå hemma hela tiden hade jag nog inte pallat med, nån gång i veckan hade jag kunnat jobba.. Typ två :p haha! Tisdagar och torsdagar, helt perfekt :)
 
I Torsdag trodde jag att jag skulle gå under. Mattias skickade vid nio-tio tiden när jag var på jobbet att Izzi var borta, han hittade inte henne där ute. Jag fick panik, jag fick gå en stund tidigare. Jag har aldrig kört hem så snabbt! Förtvivlat letade jag efter henne, kallade, lockade med mat. Skrek och grät att hon skulle komma. Men inget svar.. och ingen Izzi. I två timmar letade jag. Jag var helt säker på att räven hade tagit henne på riktigt.
Frustrerad gick jag in igen, och la mig i soffan. Men jag kunde inte få ro.. tittade ut genom fönstret hela tiden. I hopp om att hon skulle gå där på gården. Men nej. Jag gick upp och la mig i sängen. Grät.. somnade med tårarna på kinderna. Vaknade med jämna mellanrum och tittade ut för att se om hon stod utanför dörren.
Kvart över sex väcker Mattias mig och säger att Izzi skäller utanför dörren. Jag hoppar upp ur sängen och springer ner och öppnar dörren! Izzi springer in jätte glad som inget speciellt hade hänt. Hon viftade på svansen och dansade för mig. Jag tog upp henne och sa "din dumma hund" och pussade på henne. Så glad jag var! Var tusan hade hon hållit hus?!
 
Nä, nu ska jag koka lite ägg och käka frukost. :)
 
En bild jag tog i tisdagskväll då solen gick ner vid halv sex tiden <3

Kommentarer
Postat av: Linda - 50,5 kg

Hua, bind fast henne i ett träd om hon ska ut!

Svar: Ja, det får nästan bli så :P
Pupsie

2013-03-05 @ 16:04:33
URL: http://liiiiinda89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0