23 Juni 2016

Hjärnan styr din kropp. Låt inte den övertala dig att inte röra på dig och ha ursäkter. Din kropp mår bra av att bara i rörlighet. Kroppen blir stel och får lättare skador om den är stillasittandes. Trust me, I know. Jag har varit en soffpotatis och käkat tonvis med mat och skräp för att jag inte har haft orken att röra på mig och tyckt synd om mig själv för att jag har diverse krämpor. Och vad vann jag på det? Ingenting !! Istället gick jag upp i vikt, fick ännu mer värk och allmän dålig hälsa. Min kropp skrek efter att få i sig bra mat och ta en promenad eller två !
Som innan idag.. efter frukosten med Therese och Alicia så kom de där tankarna igen "Nä, jag orkar inte att gå promenaden. Jag stannar hemma istället. Jag måste ju göra det och det och det. Jag kan följa med dom till Dollarstore" Eller "Det är för varmt ute. Jag är för mätt efter maten" Screw you hjärnan ! Jag vann faktiskt idag, för jag gick ut på min promenad även om jag var trött och varm och mätt efter frukosten!! 
Jag har gått skogspromenader en gång varje dag denna veckan, och idag kände jag att jag redan har bättre flås. Det är så lätt att komma in i rätt banor, men det svåraste är att fortsätta.
Hela helgen ska jag jobba. Så nej, där kommer inte vara ork till mkt. På lördag ska vi till svärmor så möjligtvis att det kan bli en promenad på söndag.
Nä nu ska jag sätta mig på uteplatsen och sola, få i mig lite D-vitaminer. Det är jag värd !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0