Läsar-fråga



Jag tar absolut inte illa upp, det är bara roligt när folk är intresserade och frågar :)

Stamning är ett mysterium som vi håller på att forska i. Egentligen vet man inte varför vissa stammar, det kan vara något fysiskt eller psykiskt, det har till o med pratats om att det kan vara pga av andningen. Forskarna har också sagt att det är en talrubbning, och det skulle vara nåt med hjärnan, att inte den ger rätt signaler när man talar.
Det finns så många teorier, men dom har liksom inte kommit på varför man stammar.
Jag kan nog inte kalla stamning för en sjukdom, jag skulle alla fall inte kalla det, jag kallar det för ett funktionshinder. Jag är född med min stamning, men andra kan få det senare i livet.
Dom flesta kan nog stamma när de blir nervösa, en person som stammar blir nervös för att denne ska stamma.

Detta gav dig kanske inte direkta svar, men som sagt; stamning är ett mysterium. :)

Nu ska jag köra till Ystad, ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för svar.

bra blogg :)

2009-01-29 @ 21:15:08

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0