Ta det med en nypa salt

Jag har märkt att många reagerar på vad jag skriver, att jag menar allvar med mycket. Och det gör jag inte, jag är väldigt skojsam i min blogg, och i verkligheten för den delen också. Chefen brukar bli lite putt på mig för att jag skojar så mycket, det kan väl ha sina för och nackdelar. Jag har väl inte kommit på än var gränsen går då man inte ska skoja, det är inte så att jag kommer in på en begravning då alla gråter och jag säger "Varför gråter alla? Har någon dött eller? haha", men jag tycker om att skämta. Jag tycker att livet går fan så mycket lättare då, man blir lite mer positiv, jag tycker inte om att gå och sura hela dagarna bara för att livet känns lite mörkt för en sekund (Även om man inte ska vara glad hela tiden, för då blir man knäpp av det)
Jag vill inte bara skriva tråkiga saker i min blogg, för detta är faktiskt min blogg och jag skriver vad jag vill och hur jag vill. Och jag berättar för er att ni ska inte ta allt på blodigt allvar. Hur kul skulle det vara om jag skrev "Hej, idag har jag ätit ärtsoppa, det var gott. Sen städa jag mitt rum, ciao" Jag vill ju spexa till det lite med att skriva "Jag åt en god ärtsoppa idag, jag gillar egentligen inte ärtsoppa. Men fan, denna var ju god! Senare städade jag mitt bomdnedslag till rum, grymt jobbigt! Men jag överlevde :)" Det var väl mer roligt att läsa, eller hur?!
Det är klart att jag tar allvarliga saker på allvar, men jag måste nog skämta om det för att gå vidare. Förstår ni? Det jag vill ha sagt här, egentligen, är att ta min blogg med en nypa salt. Jag är väldigt skojsam. Jag skämtade om Michael Jacksons korta byxor osv, men vissa förstår bara inte min humor.. Tråkigt att jag ska behöva förklara mig men så är det.


Kommentarer
Postat av: Therese

Det e såååå himla ledsamt att du missuppfattar mig så fruktansvärt mycket som du faktiskt gör. Jag menade att just att du skrev att du skulle dricka dig till sömns elelr vad det var,att det lät lite hemskt.Du skämtade när du skrev det,men i mina ögon så ringde varningsklockan,kanske för att jag är din syster o blir orolig. Det här med att du inte kan somna har pågått i många år pauline,så det är inte bara för att det är mycket på jobb eller vad det nu var du skrev. Du kan inte säga att det här med psykolog inte är något för dig,du kan komma o säga det när du har gått hos en psykolog i ett år eller så,då kan du säga att nej det var inget för mig,men inte innan,man blir inte "hjälpt" förrän man gått hos psykolog i flera månader. När jag skriver att du nog ska ta dina insomningsproblem på allvar så menar jag att jag vet vart det leder. Förstår du att jag har haft insomningsproblem i hela mitt liv o att det till slut gör så att du fysiskt o psykiskt mår skit? Hoppas att du har ögnat igenom min blogg iaf,la in det där för att du verkligen ska förstå att faktiskt är ett problem,du håller på med förnekelse o hittar på anledningar till att du inte kan somna på kvällarna,precis som att jag inte vet att det har pågått längre tillbaka än så,om inte varje kväll så iaf i omgångar o det står i texten som jag la in att även om det är i perioder så är det ett bekymmer.Du e super duktig som försöker att rätta till det,men vad jag menade var att ibland så kan man inte ändra på saker o ting alldeles själv,jag menade inte att du var dum eller psykiskt sjuk så att det var därför som du skulle gå till en psykolog eller så,men det e vad du tror att jag tror om dig o det e FEL,såååååå fel.Jag VET att du inte e dum eller psykiskt sjuk,men jag ser alla varningssignaler. Mitt liv såg nästan exakt ut som ditt..o jösses vad våra liv e o var lika i många avseenden.. Det här med "drickat" får jag lägga ner för det känns som att jag förstår nu vad du menar när du skriver så. Skulle det vara att du "trillar dit" så får jag försöka att hjälpa dig DÅ i så fall. :DFast egentligen så tror jag inte att du trillar dit,men när man e lite ur balans så kan det vara att man gör lite knasiga saker... Jag har gjort det i mitt liv o nej det behöver inte betyda att du gör likadant,nej jag vet,men ja.. vi e ganska så lika du o jag.. våra liv e ganska så lika i många avseende o så... nåja,förstår nu vad du menar när du skriver..ska ta det med en nypa salt,MEN det här med insomnings problemen bekymrar mig.. Till slut så blev jag så stressad av att jag inte kunde somna att när jag väl somnade så vaknade jag några ggr under natten o vaknade tidigt på morgonen med värsta ångesten.. Vill bara att det inte ska hända dig oxå. Men jag kan skydda dig o linda dig i bomull lika lite som med dem andra syskonen o som med Alicia sen,det får jag acceptera. Sen blir det fel när jag skriver.. Du gör helt rätt som skriver tillbaka till mig o får mig att öppna ögonen,dem sjumil långa "breven" kommer jag att fortsätta att skriva till som du ser..ti hi..Vet du? JAg gillar tom när du skriver till mig för då får jag äntligen den responsen av dig som jag vill ha,en berättelse från dig om hur du tänker o känner o det e inte ofta man får det,men det e underbart att få det iaf..:DÄlskar dig!!! Puss puss

2010-05-31 @ 15:00:30
URL: http://tezzan82.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Men när någon skämtar om folk som stammar. Då jäklar blir det tydligen blodigt allvar? Kasta inte sten i glashus!

2010-06-06 @ 19:20:29
Postat av: Pauline

Det är väl ganska skillnad när någon skämtar om stamning, det handlar om en defekt på människor som inte kan rå för det. Om du menar att jag skämtade om Michael Jacksons korta byxor så var det ett SKÄMT. Jag vet mycket väl varför han hade det!

Roligt att du skriver kommentaren som anonym, tyder ju bara på feghet.

2010-06-06 @ 23:45:21
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0