...

Jobb!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan



Har läst igenom din blogg ikväll och tycker du är så så så otrolig modig. Jag stammar också men skulle aldrig kunna starta en blogg för jag skäms för mycket. Vi låter ungefär likadant inte grov stamning men det hörs när vi pratar. Jag läser och känner igen mig så väl..allt du skriver..Tycker det är skönt ibland när folk hjälper en..eller ibland när jag käkar ute väljer jag något annat som jag egentligen vill ha för att jag vet att jag kommer stamma. Känner du också ibland att du har problem med bokstäver ? Jag har problem med S, R, T. Vi måste alltid tänka ett steg framåt och vara oroliga. Jag hatar när folk skrattar men vad ska man göra ? Det är bara att acceptera funderar på att besöka en talpedagog....Iaf vill bara säga att du är så duktig, modig som skriver om det och jobbar som servitris. Och va inte rädd för att prata...det som är så jäkla synd att vi inte kan jobba med vad vi vill..Jävla stamning.!

2010-10-03 @ 00:05:33
Postat av: Pauline

Jag måste tacka dig för dina varma ord, jag blir helt varm i kroppen och lite tårögd! :)

Jo, jag kan också tycka ibland att det är skönt om folk hjälper mig. Men i längden så kommer det inte hjälpa en själv tyvärr :/

Jag har nog mest svårt med stavalser, men annars har jag svårt med Å, Y, Ö, H.. hmm kan inte komma på fler nu på raka arm :)

Du har alldeles rätt, vi går och spänner oss hela tiden. Bara för att vi är rädda för att prata, och vi tänker för mycket på det också. Jag tycker att du ska ta kontakt med en logoped, jag hade det jätte bra med min och hon gav mig mer självkänsla.

Du skrev att vi inte kan jobba med vad vi vill för vår stamning. Klart att vi kan, det är vi själva som sätter stopp för det bara. Jag gav mig fan på att jag skulle kunna jobba som servitris, och jag klarade det! Varför ska vi stå i bakgrunden bara för att vi stammar? Förstår du min tanke? :)

2010-10-03 @ 20:08:38
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Linda

Du räknas inte, du är smal!

2010-10-03 @ 21:22:40
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0