Jag ha-a-a-tar hösten

Min stamning går mig på nerverna. Jag vet att det är höst, jag vet att jag har mycket omkring mig nu. Men jag är ju glad ändå, kan inte min stamning vara bra ? Jag stammar i varje mening, måste lägga till "..alltså" i vissa ord som jag inte får fram. Jag kämpar hela tiden med att tänka "Skit i stamningen, stamma om du måste" Men ibland vill man bara säga något snabbt och så tar det längre tid än vad det ska. Det gör en ledsen. Att folk också ska fylla i bara för att man råkar göra en paus på en eller två sekunder, det gör mig irriterad. Jag vill kunna prata själv, säga min mening. Om jag nu absolut inte kan få fram ordet så hjälp mig, men inte om jag har min vanliga paus på en sekund. Ni kan väl vänta en sekund alla fall, eller ?


Kommentarer
Postat av: chanette

jag käner par stycken RETARDS ha ha

var av en e min kille ha ha

2011-11-17 @ 22:18:04
URL: http://darkbarbie.blogg.se/
Postat av: bea

tror nog inte att flertalet tänker på att de fyller i faktiskt.... det går av bara farten.... tror inte det gäller bara om folk stammar. Räcker med att jag är lite nervös på en anställningsintervju eller om jag ska beställa ngt eller pratar i telefon... om jag inte minns eller inte vet riktigt vad jag skall säga så fyller folk i. Jag tror att det är för att folk ja jag med har lite svårt för den där pinsamma tystnaden ... alla blir nervösa då .... en liten tanke bara =)

2011-11-18 @ 10:17:06
Postat av: Pauline

Jo, jag vet att folk inte fyller i med mening. Men dom som känner mig vet ju hur jag känner. Jag tycker verkligen inte om att folk fyller i till mig om jag verkligen inte får fram ordet. Jag är gammal nog att kunna prata själv. Och att bli avbruten i en mening är också jobbigt, för då måste man börja på ett nytt andetag igen. Det är inte lätt att vara stammare.

2011-11-18 @ 10:31:35
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

HAHAHA! Underbar bild! xD

2011-11-23 @ 22:40:56
URL: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0