3 februari 2012

Jag hade den sämsta och bästa dagen igår. Den började med att jag lämnade Mattias i Ystad, medans där var lite dötid tills jag skulle till arbetsintervjun så tänkte jag gå på Lidl. Parkerar utanför och ska ta börsen för att gå in. Jag hittar inte börsen!! Panik! Jag körde hem för att den måste ligga på byrån i hallen för där lägger jag alltid den. Kommer hem och den ligger inte där!! Jag började att leta i hela lägenheten, och i bilen och panik kom mer och mer. Jag hade knappt bensin på bilen och jag behövde tanka för att köra till arbetsintervjun. Jag ringde Tessan, men hon hade inga pengar att låna ut, mamma svarade inte (för att hon jobbade fick jag reda på senare). Jag körde till kvantum för där var jag med börsen sist. Jag pratade med TH i förbutiken men dom hade inte fått in någon börs. Då ville jag bara bryta ihop. Jag gick ut och satte mig i bilen och ringde Mattias, jag började gråta och tänka på att jag kanske skulle ringa och avboka intervjun, men jag gav mig fan på att jag skulle dit. Så jag körde till Fiket för jag chansade på att moster skulle jobba, men hon var ledig! Så jag sprang upp till Oma, knackade på med gråten i halsen och tårar i ögonen. Jag berättade som det var, kunde knappt få fram orden för jag var så stressad och förstörd. Nu var klockan fem över halv tolv, och det tog cirka en halvtimme att köra till stället. Som tur hade älskade moster en peng på sig så att jag kunde tanka :D Tack moster <3 Grät hela vägen ner av lycka, och körde tanka, och körde till stället. Tio minuter sen blev jag dock, men jag berättade hur det var och dom förstod.

Intervjun gick jätte bra, jag var där i nästan 2½ timme. Bara snacka och snacka, jätte trevligt :) Så jag hoppas verkligen att jag får tjänsten.
Sen körde jag till Carol för en snabb kaffe, ringde polisen för att se om någon hade fått in min börs. Men tydligen hade dom bara öppet mellan nio och tolv så jag skulle ringa imorron, som idag.

Jag hämtade Mattias och vi körde hem, vi sökte igenom bilen igen men inte hitta nåt. Jo mitt cd fördral som jag har varit av med i två månader! haha! låg så klart under passagerarsätet :P
Vi började leta i lägenheten men hitta inget, jag gick ut med Izzi och letade kollade i snöhögarna. Men hittade ingenting. Så jag gav upp. Ringde och spärra mitt kort för nu var jag helt säker på att jag inte skulle hitta den, någon hade tagit den.

Jag ringde till Marina och vi gick ner till Kåre för att lämna izzis tassavtryck. Vi blev lyckliga när vi såg att han hade öppet, eftersom dagen innan när vi var där så var där stängt. Så imorron ska jag dit och titta på hur teckningen blir :) Som sagt, pengar önskas i födelsedagspresent då jag ska göra Izzis tassavtryck!

Idag skulle jag och Mattias leta ute i snöhögen på parkeringen, för vi hade en teori att plogarn hade plogat upp den. Men han tog det själv, jag vaknade av att han var där ute. Han är så underbar <3 Vänder en snöhög upp och ned för min skull :P Alla fall.. den var inte där, så jag går ut med Izzi och tar en sista runda och kollar om den kan ligga någonannanstans. Självklart inte. Jag går till soptunnorna och slänger izzis bajspåse, tittar lite i soptunnan i tanke med att "tjuven" kanske slängde plånboken där efter att ha rensat den, men nej. Så jag ger upp och går in. Precis när jag ska gå upp för den ligga trappan på parkeringen så tittar jag ner på marken och ser något svart med silvertejp. Det är min bööörs!! Den låg där under ett tunt lager med snö. Helt otroligt att vi har lyckats missa den, speciellt jag som gick förbi där femtioelva gånger igår när jag skulle leta i bilen hela tiden. Så jävla sjukt. Allt låg kvar också, kort körkort och pengar. Jag är så himla glad nu! Och lite ångrar jag att jag spärrade mitt bankomatkort igår, men det kunde inte jag veta att jag skulle hitta börsen idag :) hehe. Jag var ju ganska beredd också på att ringa polisen, men det slapp jag också!

I onsdag blev det en snabb tur på boan då jag köpte vattenfärg. Jag stod säkert i en kvart och letade, tillsist hittade jag nåt med ToyStorys så det fick bli det. William får det sen ändå ;) Hem och börja göra Izzis tassavtryck. Lotta kom också på besök, så hon hjälpte mig det, sen blev det lite fika på mitt goda bröd :) Sen blev det massa BanjoKazooie spelande :D Mattias sa att vi lät som två femåringar när vi spelade :P men det gör man. Vi blev ju barn igen eftersom vi hade det spelet som barn, man lever sig in i det. Underbart :)
Sen körde jag och Marina ner till Kåre för att lämna Izzis tassavtryck, men han var inte där så vi körde till Bullen&Bönan och tog en kaffe :)

Förlåt för ett långt inlägg, men så blir det när man inte uppdaterar varje dag och det händer mycket :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0