4 minutes to save the world

Jag skulle vara duktig idag o tvätta & städa bilen. När jag hade tvättat halva bilen så började små regna ! AAAH! Och när jag påbörjade städningen så regnade lite mer.. Kul jag menar ! Lönt att tvätta bilen då. Ja, det var det faktiskt, för den såg FÖRjävlig ut :P Och det är mitt fel :) hi hi.. Man ska inte köra på geggiga småvägar .
Vad händer ikväll? Jag vill hitta på nåt !
Jag har fått en cdspelare i min garderob, så nu kan man ha värsta fedepartyt där :P ha ha!
Nåja, jag har gjort mig lite lördagsfin. Men ingen vill leka med mig :(  Jag får höra av mig till Marre igen.


PANG!

Ha ha ! När jag körde i Tomelilla idag så ser jag en bil som backar på en annan bil i full fart.! Paret som blev påbackade stod bredvid bilen. Fan va jag asgarvade ! Jag skulle precis köra förbi när det hände. Nej seriöst så skratta jag två minuter efter, för jag blev först chockad att det hände :P Så kass är jag :D

Nåja.. Jag har varit på praktiken idag, det var en vikarie. Jääätte kul, inte! Och dom jävla snorungarna .. Fan va jag blev trötta på dom. Och värre blir det imorron. *iiii*

Nu ska jag nog gå nanna.. Det var ju jävlar vad dom ungarna tar alla min krafter.

Mera snö!

Fan va jag blev sur imorse. Jag gick och duschade, tänkte inte på att titta ut. När jag kommer upp igen så ser jag att hela världen är täckt med snö! AAAAAAAAAAH! Fan inte mer snö! Jag kom inte till skolan heller.. jävla bussar.
Så vad har Pauline gjort sen klockan nio idag då? Hon har städat ! :D Garderoben fick ett nytt lyft :) Rena Makeovern . HAHA! Nej, skämt och sido. Men rent blev det alla fall :) Jag har varit riktigt huslig idag. Jag har städat, jag lagade lunch, jag körde in till byn och handlade. Skickade dessutom iväg Daniels mobil, så äntligen får han den :P Naaw, jag är så klantig.. haha! Nåja, sen körde jag hem och lagade mat. Sen fortsatte jag att små städa. Så himla skönt det var faktiskt att göra det. Man skulle göra det en gång i veckan.. ööhm, månad :P ha ha! Så himla skönt. Jag kommer bli en bra hemmafru :D Dessutom har jag badat Iz idag :D

Nåja, Lotta kommer hem idag :D Vilken chock dom kommer få när dom ser att här är snö .!

Fan jag glömde köpa batterier !!!

Så såg världen ut idag :P (bilden är från 2006)
image16

Påskhelgen.

ja, i fredes var jag en runda hos Elna, sen körde vi ju till Jennie.
Lördes blev det fest i Tomelilla hos en som heter Nadja, eller Li, jag vet inte. Hon hade tydligen många namn :) När jag kom dit så var Moster Becka där också :D hi hi. Det var mycke trevligt där alla fall. var där till klockan fyra. Sen kom SNÄLLA Marre och hämtade mig :p he he..
Söndes så åt vi påskmat.. Jag var liiiide bakis :D Man får lida för sina synder ;) Tessan o Jocce kom hem och åt. Det blev ingen efterrätt :(
Igår så körde jag o Marre ut till Tony och familjen och åt mat.. När vi körde från Konsum så snöade skit mycke! Man kunde se en meter fram.. Lide skraj var jag :S Sen när vi skulle köra hem, så vågade jag inte köra till lunnarp. Så jag fick sova hos Marre.. Krama nallen ;) ha ha!
Idag var det skola igen. Det var lite segt att gå upp, för jag sov knappt inatt. :P Av nån konstigt anledning så vakna jag hela tiden. Nåja, efter skolan så körde vi hem till My, blev attackerad av hundarna :P Äsch, byxorna skulle ändå tvättas :) Sen bjöd Gunnar på kaffe, och sen spela jag Needforspeed med lilla Kevin . Det var skit kul! Jag måste skaffa sån :D

Nu har jag skit ont i tänderna.. Och jag är så himla trött. Men jag vet om jag lägger mig i sängen så kommer jag somna .. Så jag måste hitta på nåt .! Jag ska nog städa mitt rum eller nåt.. Eller garderoben behöver det mest :P

FjortisParty.

Igår körde jag in till Elna och Ronny, senare körde vi till Jennie. Massa punkare :P
Idag blir det fest med Elna igen :) Dock i Tomelilla, får se hur det kommer bli. Blir inget valla alla fall, så länge igen bjuder ;) he he..
Jag skulle ta bussen in till Tomelilla nu, Jo Tjaa ! Dom hade fan ändrat tiden så jag missade bussen.. TACK!

Plugga vidare?

Jag är fan inte klok.. Jag kan verkligen inte gå upp i tid :P
Nåja, när jag väl gick upp, så gick jag en runda med Izzi, för det var så himla fint väder :D
Och till kvällsmat blev det kyckling/pasta sallad . Skiit gott !
Jag har kollat runt lite på universitet, och utbildningar.. Hitta en som verkligen skulle passa mig. Men som alltid tänker jag "Kommer jag klara det?" Jag är sån som nästan alltid måste ha nån sidan om mig som gör samma sak. En trygghet. Men andra gånger är det "Jag kan själv" Som att åka upp till Olofström och ta körkortet där. The best time of my life. Alla fall, denna utbildningen ligger i Skövde.. och fan, det ligger väl mot stockholm eller nåt? Och jag vet inte om jag är beredd på att göra ett sån stort äventyr. Men jag får se.. Jag ska prata med studievägledaren också.. Hon kanske kan ge mig några tips och så. Även om hon är såååå himla värdelös :P
Strax är det Du är vad du äter, tänkte att jag skulle äta en apelsin :P Sen ska jag ut och gå med Izzi en runda. Vid tio tiden ska jag hämta pappa, för mamma "råkade" ta ett glas vin ;)


Everyday, I think if this is the right thing for me.

Ännu en dag till ingenting... Jag går upp klockan elva, närmare halv tolv.. Och gör ingenting.. Så värdelöst.. Fast jag ska har lagat mat idag, och så tänkte jag att gå ut med Izzi sen. Det är så tråkigt att gå här i lunnarp, man kan bara gå längs husen ju :P

Det är rätt roligt att se hur andra ser på livet, eller vad man ska göra. Vad som är rätt och fel. Vi alla har olika åsikter. En del tycker att man ska jobba tills man går i pension, andra tycker att man ska ut och se världen. Och vissa tycker att man ska skaffa familj så fort som möjligt..
Jag kan säga, vad jag vill att jag ska göra. Eller, det kan jag inte än, för jag vet inte vad jag vill. Eller rättare sagt, jag vill så mycke, men jag vet inte vart jag ska börja. Jag vill ta lastbilskort, jag vill gå stylistkurs, jag vill hjälpa barnen i U-länderna, jag vill ut och resa till; Italiten, Thailand, Indien, Grekland. kanske möjligtvis USA. Jag vill dessutom av allting, vill jag bli kläddesigner.
Jag har inte bråttom att skaffa familj, jag har nåna år på mig innan jag ska börja tänka på det. När jag skaffar familj, så vill jag veta att jag har gjort nånting först. Så att jag kan ta en paus i några år, och kanske börja på det igen. Då har jag en ny upplevelse :)
Nåja, nog om detta... Ska nog grubbla lite på mitt liv :P

SAKNAR DIG LOTTA ! KOM HEM :P

You know that I've right.

Jag känner ilska. Varför gör du så här hela tiden? Nu är det över, men du kommer tillbaka hela tiden och lovar mig guld och gröna skogar. Vad förstår du inte? Det är inte meningen att vi ska höra ihop. Du är rädd för att vara ensam. Du tvingar dig själv att tycka om någon, tyvärr har jag varit någon några gånger. Det är över, jag vill inte mer. Jag har gått vidare.. Du finns inte mer i min framtid.
Jag vet inte hur min framtid ser ut, eller vem jag delar den med. Eller helt enkelt, om jag kommer dela den med någon. Jag tar en dag i taget.. Ett steg, kanske två tillbaka. För att verkligen se om det är det jag vill.

Om mindre än 3 månader tar jag studenten.. Är det sant? 15 år i skolan. En trygghet som jag har haft så länge. Nu är jag snart vuxen och ska ta hand om mig själv. Nåt som jag har önskat och drömt om i många år. Nu ska jag börja jobba, tjäna mina egna pengar, flytta hemmaifrån. Se världen, och sedan skaffa en familj. Jag har alltid sagt att jag ska skaffa familj när jag har stadigt förhållande och ett bra jobb & hem. Och jag ska vara närmare 25, dom flesta tänker "Jag vill vara en ung mamma" Det vill inte jag vara. Det skrämmer mig att artonåringar skaffar barn. Dom är ju själv bara barnet.. Dom har ingen erfarenhet om livet. Dom har inte gått ut skolan, dom har inte jobbat, dom kanske inte ens har varit utanför sveriges gränser. Och sen fastnar dom med ett barn, som kräver uppmärksamhet 24timmar om dygnet. Vad är det för liv, för en artonåring, till o med en tjugoåring? Min mamma fick min äldsta syster när hon var 16, blev gravid när hon var femton. Min pappa fick sin första när han var 17, hur klokt är det? Mitt ex, som jag förlovad med när jag var fjorton-femton år, ville att jag skulle ta ut min p-stav för att han ville att jag skulle bli gravid. Visst tanken var god.. Om jag har varit lite äldre...Själv var han tjugo... Tänk om jag verkligen hade gjort det? Då hade jag suttit här ensam med min unge, för det jävla aset lämna mig. Visst, jag blev lite sugen när han kom med förslaget, för det hade ju varit gulligt med en liten bebis. Men jag hade förnuft och sa nej.
Jag vet inte om jag ska ta lastbilskort. Alltså just nu, för jag ska ta det. Men jag vet inte om jag ska vänta med det. Jag har hela livet på mig, jag ta det när jag är trettio också.
Kläddesigner låter mer lockande just nu faktiskt, men det är lång väg dit. Behöver kanske plugga vidare tre år till. Men det gör kanske inget, målet är att bli lika känd som Armani ;) Eller jag kan nöja mig med som Filippa K ...

Nej, nu tänker jag kanske lite för mycke.


  


Keep bleeding love.

Äntligen har jag läst ut den jävla boken. Den handlade om döden, ja rätt person att läsa den :P ha ha!, men den var ganska bra ändå. Den heter "Fem personer du möter i himlen" av Mitch Albom. Det handlade om en gammal gubbe som dör, och han träffar sina fem personer i himlen som har nån betydelse för honom. Ni måste egentligen läsa den för att kunna förstå den :P Så nu har jag två böcker kvar. Ska läsa "Dr Jekyll och Mr Hyde" , jag har redan läst den engelska versionen, så jag vet vad det handlar om lite alla fall :P Och så ska jag läsa "Möss och människor" Jag har sett filmen, så det är också piece of cake ;) Jag läste ut denna boken på sex dagar, jag fick den i måndes av min svenska lärare.. Fan va jag är flitig :D Men däremot skulle den vara utläst för nån månad sen :P he he...

Helgen:
I fredes var jag i Kristianstad hos Kim och Becka, dom hade fest, så jag var tvungen att komma ju :D Det är konstigt, varje gång jag åker upp dit så träffar jag nya folk :P haha! Jag drack inte så mycke, jag hade inte sån go lust alla fall.. Som vanligt delade jag o Benny madrass, och som vanligt är där hål på den, så luften läcker ut. Jag la mig i soffan, men sen kom benny på den brillianta ideen att lägga oss i köket. För becka hade bäddat där med en tunn madrass till Conny och Olivia, men dom hade lagt sig i fredriksmadrass, för han låg i soffan.. Alla fall, det var jätte jobbigt att ligga där, det var sååå hårt ! Man kunde inte ligga på ett ställe för länge :P ha ha!

På lördagsmorgonen så skulle jag o Olivia köra och köpa bullar, jag skulle köra Connys 855. När vi kom ut till bilen och skulle låsa upp så funkade inte centrallåset.. konstigt tyckte vi, och så skulle jag starta bilen.. Ja, den var helt död! HAHA, då hade dom glömt att släcka ljuset i bilen. Så fredrik fick komma ner och kabbla med hans bil. Efter många om och men så gick bilen igång. Så vi körde till willys och handlade.. Det var roligt att köra volvo :D hi hi.
Vid två tiden körde fredrik, benny och jag hem.

Det kändes konsigt att vara hemma igen.. Jag bodde ju hos Tessan hela veckan. Det var så himla skönt att komma härifrån, från alla djuren. Jag tyckte verkligen om att det bara va jag o Izzi, och ja Vanilla och Mille. Det var helt lagom. Men men...

Nu är det påsklov :D Och eftersom det är påsk betyder det att Pauline ska påskbaka :D hi hi..
Jag tänkte om jag ska köra ut med Izzi i skogen, och dumpa av henne där.. NEJ! Jag bara skoja :D ha ha! Vi har ju gått i skogen hela veckan, så det är ju tråkigt att sluta med det nu :P

image8


System of a down - Chop Suey!
Wake up
Grab a brush and put a little (makeup)
Grab a brush and put a little
Hide the scars to fade away the (shakeup)
Hide the scars to fade away the
Why'd you leave the keys upon the table?
Here you go create another fable
You wanted to
Grab a brush and put a little makeup
You wanted to
Hide the scars to fade away the shakeup
You wanted to
Why'd you leave the keys upon the table?
You wanted to
I don't think you trust
In, my, self righteous suicide
I, cry, when angels deserve to die, DIE
Wake up
Grab a brush and put a little (makeup)
Grab a brush and put a little
Hide the scars to fade away the (shakeup)
Hide the scars to fade away the
Why'd you leave the keys upon the table?
Here you go create another fable
You wanted to
Grab a brush and put a little makeup
You wanted to
Hide the scars to fade away the shakeup
You wanted to
Why'd you leave the keys upon the table?
You wanted to
I don't think you trust
In, my, self righteous suicide
I, cry, when angels deserve to die
In, my, self righteous suicide
I, cry, when angels deserve to die
Father, father, father, father
Father into your hands, I commend my spirit
Father into your hands
why have you forsaken me
In your eyes forsaken me
In your thoughts forsaken me
In your heart forsaken, me oh
Trust in my self righteous suicide
I, cry, when angels deserve to die
In my self righteous suicide
I, cry, when angels deserve to die


Grodan My :D

Nu sitter jag i skolan.. Gör egentligen inget vettigt.. Snart är det lunch.. Ska äta, sen köra och släppa ut vovvisarna.

HÄMND!
image7

Stormen Gudrun 8januari 2005

Jag letade lite på ystadallehanda. Och hittade en artikel.. R.I.P älskade kusin.
http://www.ystadallehanda.se/article/20060327/SKANE/103270820

Det är 3år sen du dog, när jag läste artikeln så höll jag på att gråta. Du var en underbar människa (K)

Bruce; "Jag har aldrig haft nån pappa"

Igår var jag o skolan så klart. Inget vettigt hände där. Jag tycker inte om att gå på Jörans lektioner (Ja, han stavar sitt namn med J), för alla snackar och lyssnar inte på vad han har att säga. Jag tycker om Historia, varför ska vi andra bli lidande? Okej, jag är inte Gudsbarn jag heller. Jag kan också vara den som snackar också, så ja, jag kan väl inte yttra mig på den fronten.
Sen körde jag, Tessan och Marre till Ystad. Gick in på H&M och Rusta, sen hem igen. Tessan skulle på 8års kalas hos Ronja halv fem . Jag kan inte sluta tänka på det :D . Jag o Marre gjorde chili con carne, sån i en plasttub, den var inte så god, men den slank ner :P Efter det tog vi alla hundarna och gick ut i byn och gick lite. Träffade på Tonypågen också :) Sen körde vi till benny och hämtade filmen, och körde ner till filmgiganten och köpte lite gott :) När vi kom hem och satte i filmen i ps:net så funka det inte.. Nähä, så jag gick köra hem till Lunnarp och hämta min :p Sen äntligen fick jag se filmen ! :D
Nu sitter jag i skolan.. såååå boooring !
Lotta har åkt till Egypten ! Hon är borta i två veckor ! :(

image6

hur ska man klä sig? vad är rätt och fel?

Jag sitter i skolan nu. Tjejen som sitter vid datorn snett framför mig sitter med hemska kläder (hemska kläder kan man tycka vad man vill om) och så har hon en sån tandläkarmask med ett rött kryss på.. Ärligt talat så ser det för jävligt ut.. Man blir mörkrädd mitt på ljusan dan.


Jag har jagat efter filmen Hitta Nemo hela dagen ! Sen nu ikväll så orkade Benny bränna ut den till mig... Tack, det var på tiden! :P haha!
Jag och Marre körde ut till kronoskogen med Izzi och Mille, så skönt det var. Även om vi inte var där länge, och vovvisarna tyckte det var jätte roligt :) Efter det så körde vi till Kåseholm, för vi tänkte att Line kanske kunde ha haft Hitta Nemo, men det hade hon inte.. Izzi fick träffa en stoor hamburgare på fyra ben :P hehe.. Och sen körde vi ner till biblioteket, för jag skulle låna två böcker. Jätte kul jag menade :P Men det måste göras.
Sen körde jag o Tessan hem till Lunnarp och åt lite kvällsmat. det blev kräm o grädde som efterrätt :D Och så kollade vi på Design; Simon och Thomas. Dom är ju bara för roliga This is a fine vardagsrum,  ha ha! Klockan nio så körde Tessan och jobbade och jag körde hem till Tessan..

Nu är jag sviiin trött,. Men jag måste påbörja en bok :S


Dela på en flaska vin? Eller tre? :P

Gud va kul vi hade igår  :) Veronickas syster Samantha var också med.
vi beställde hem kycklingsallad, dressingen smakade ingenting :S Sen öppnade vi en flaska vin och åt chips och godis :D hi hi, mums mums.. Vid två tiden så fastnade vi i köket, och en stund efter så fick vi för oss att vi skulle busringa.. Fy fan va kul vi hade ! Danne belv lite knäppa på oss :P haha! "Vill du bli min pappa? Jag har aldrig haft en pappa." "Vi kan äta pannkakor på söndagarna... eller ut och fiska på landet"  Fy fan va jag garvade :P

Nästa vecka ska jag sova hos Tessan, eller ja, jag börjar idag :P Ska snart packa och köra till henne. Ska bli så himla skönt att komma hemifrån..  Synd bara att jag inte kan ta Izzi med mig :(

Sjöbo / Vollsjö

Igår lekte jag med Marre, vi körde till My och Emil, satt där och snacka, och mös ;) ha ha! Mycke mer hände inte på den fronten.
What hurts the most,.. Att jag har en sten i skooon! :P ha ha!

Snart ska jag bege mig till Sjöbo.. ja jag vet, vad ska jag där och göra? Men min kära kusin bor där, och hon ville dela en flaska vin med mig :D hi hi.

Var inne i Tomelilla innan och hämtade KDE :P he he...Den bilen är slöö :D Jag tog tåget in, och hade Izzi med mig, sen promenixa vi upp till Tessan. Ja, kan ni tänka er. Jag gick heeela den biten :P
Pappa visade mig innan en bil på blocket. En gul Opel Corsa för 7500kr. Hans budskap var att jag skulle ta mina resepengar och köpa den bilen.. För han vill inte att jag ska till bulgarien :P

Looove it :D | Johan Glans och Marika :)

Jag måste ju säga att jag kommer nog njuta av denna bloggen mer :P Jag har ju också http://pauline.ekenborn.com ... Men denna känns mer som jag. Även om jag har samma bakgrund som lotta. Men det är ju faktiskt fashion, och vi båda är lite fashion-freaks :D
-------
Så rar, så söt.
Jag drunkar i dina ögon,
vågar knappt kolla.
-----
I afton har familjen varit och kollat på Johan Glans, och hans bonusgäst Marika, hon var också för rolig :D Men så klart, Johan var bäst ;) Men jag blev så utmattad i slutet, så jag orkade knappt skratta. Ni förstår, jag är sjuk, förkyld. Men det hindrade inte mig för att titta på Glans :D hi hi.
image4image5


------
Dessutom är tasteline.com världens bästa receptsida! En värdig andra plats kommer recept.nu  .. Eftersom jag har blivit en gammal tant nu, så måste jag ju bete mig som en ;)
-----
Jag hittade två gammal bild på Lotta, okej inte världens bästa bilder. Men det var inte det jag skulle visa. Jag skulle visa er så tjockt och fint hår hon har HAFT ! Och dessutom passar hon jätte bra i dom har färgerna. :D

image2
image1


Också ska jag avslutade med att "girlsen" var på öja i fredes, mycke roligt om det inte hade varit för alla slagsmålen. Men är dom så dumma så att dom stänger av halva öja, så får dom skylla sig själv att det blir så trångt och att alla går alla på nerverna, och därefter blir det ju slagsmål. Jag fick ett Fede blåmärke på låret, vette fan hur det kom dit där bara. Det var väl när jag va i action ;)
Nu ska jag nanna. Go natt !

image3


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0