Mysdag hos mamma

Gud så seg jag har varit idag. Allt gick i snigelfart! Man ska nog inte anstränga sig så mycket när man är krasslig :P
Har haft en jätte mysig kväll hos mamma, hon bjöd på en jätte god köttgryta med ris :) muuums! Sen hade moster becka bakat jätte goda pumpacupcakes!
Vi började prata om att det är snart jul, och det kommer firas hos mamma iår, ja julafton. Alla ville ha mitt julgodis :) Jocce är tosig i mina gräddkolor, Lotta ville ha Rocky Roads, Tessan och mamma älskar trillingnötter, och Baz föreslog nougat :) Vilket jag aldrig har gjort förr, men kan alltid göra ett försök. Jag älskar verkligen att baka till mina nära och kära, och det är tusen gånger så roligare när det uppskattas :) Självklart blir det också Jansson och mina goda köttbullar, jag fick dom riktigt bra förra året, undrar hur jag gjorde ;) haha!

Nu ska jag fylla i några papper, sen ska jag nanna. Godnatt!

Du dödar mig !

Det gick bra att jobba igår, dock gick allt i snigelfart, förutom då det skulle gå snabbt :P

Efter jobbet körde jag till Anna, hoppade in i duschen, klunkade i mig två glas vin, gjorde mig iordning. Sen gick vi ner till puben :) Där var en jätte läskig man som gillade Anna lite för mycket, han var verkligen jätte full och vi blev inte av med honom. Där var jätte snälla ungdomar (ja, jag är 100år) som försökte hjälpa oss att få bort honom. Vi gick vidare och hamnade på Soft.. det var verkligen inte Annas dag.. När vi skulle gå var där en kille som också blev lite klängig, dock inte som den förra, detta var ganska roligt ;)
Sen blev klockan så mycket att det var tid för mig att ta tåget hem, jag hatar att ta tåget, eller att ha en tid att passa. Jag blir så stressad. Min älskade bil fick stanna i ystad också, jag blev chockad när jag tittade ut genom fönstret. Nån har snott min bil! Nej då :)

Nu ska jag slänga mig i duschen sen bege mig till mamma för söndagsmiddag :)
Har ni ställt om klockan idag? Jag trodde att jag vaknade kvart över tio, men kl var bara kvart över nio!

Burger King.

Godnatt

Blää, tycker inte om att vara sjuk.. och jag tycker inte om att jobba när jag är sjuk. Men jag måste.. Jobb hela dagen imorron, blää! Får ta vara på det få tider man får :)

Så liten, så söt :P

God fucking morgon

Nä, det har inte varit en bra natt.. Jag har haft feber, huvudvärk och min hals är svullen.
Godmorgon Pauline, du ska snart till jobbet.
Jag hade helst av allt velat lägga mig i sängen och sova bort hela dagen. Men jag har inte råd att sjuka mig, jag får proppa i mig alvedon så går det bra. Det är ju bara nåna timmar.

Godkväll

Har haft en jätte mysig dag hos mamma (igen), denna gången var Tessan och Alicia också där. Jag printade ut det pappert jag skulle, jävla alice of sweden. Man måste skriva ut en returblankett om man vill skicka tillbaka varan. Idiotiskt.
Sen tog jag ett varmt bad, sen smörjde mamma in min rygg med Aloe Heat Lotion så att det riktigt brände på ryggen, och den mår bättre nu alla fall.  Får se om jag får tummarna ut röven och ringa doktorn imorron.

Jag har inte lust med nånting nu, det är så deprimerande att jag inte har fått min lön än. Jag kommer få påminnelseavgift på mina räkningar, vilket jag tycker att jag inte ska behöva betala eftersom det inte är mitt fel att inte lönen har kommit! But, what to do?
Jag har inga pengar, och knappt bensin på bilen. Jag är fast.

Nu ska jag kränga i mig det sista chipsen.. ovanpå allt känner jag mig krasslig i halsen! TACK!

Hemma.

Nu har jag precis kommit hem, mamma bjöd på en jätte god korvgryta :) Sen mös vi i soffan med en kopp té och mina goda muffins. Tack så mycket mamma för massagen! Ni skulle sett och hört oss. haha! Jag bad mamma lyfta mina ben och puta dom mot mig (jag har för mig att man sträcker ut lite av ryggen då) Men satan va det gjorde ont, och jag skrek :P haha! Sen masserade hon ryggen, vi kom fram till att jag har nog muskelinflamation i ryggen. Skit kul! Jag ska ringa till farbror doktorn imorron alla fall :S

Sängen kallar på mig nu, godnatt och sov gott!


Här bakas det!



Jag bestämde mig för att baka chokladmuffins (bilden är lånad från google). Jag ska snart till mamma som bjuder på kvällsmat, så är det att vara fattig och det krånglas med att få lönen. Så jag bjuder mamma och pontus på muffins :D Myspys ska det bli!

Jag är stressad

Jag och Anna pratade om detta igår. Att vara stressad utan att veta om det. Annas mage svullnar ofta upp och är väldigt hård, det gör min också, dock inte lika mycket och hårt längre. Jag har alltid haft problem med min mage, kan det va att jag har stressmage utan att jag vet om det?
Om man tänker på det så stressar stamningen mig ganska mycket, jag går och spänner mig hela tiden jag får en klump i magen. Just nu i denna sekund har jag en klump i magen, för att jag tänker på att jag ska kanske prata senare och då ska jag stamma. Jag ligger här helt själv i soffan i min lägenhet, jag ska inte behöva känna mig stressad.

Symtom på stress:

Det allra viktigaste att tänka på är att varje människa upplever stress på olika sätt, därför skiljer sig symtomen också åt. Det flesta som känner sig stressade brukar märka som första signal att de sover dåligt eller är ledsna. Men som sagt, det är individuellt.

Andra symtom kan vara att man känner en trötthet som inte går att vila bort, man känner sig rastlös och har svårt att koppla av och varva ner. Man kan även känna sig irriterad, olustig, orolig, rädd, ledsen eller få ångest när man blir stressad.
Stress brukar också vara förknippat med sämre minne och att man får svårt att koncentrera sig. Är det riktigt allvarligt kan man även få hjärtklappning, högt blodtryck eller känna att det är svårt att andas. Många stressade människor får problem med magen, så som magkatarr eller förstoppning.
Ett annat vanligt symptom som dessutom är lätt att se förbi är huvudvärd och stelhet och smärta i kroppen. Lätt att tro att dessa åkommor beror på andra saker än stress.

Dessa signaler är väldigt viktiga att ta på allvar när de visar sig. Framförallt om det visar sig oftare än normalt. Lär man känna sig själv inombords är det också lättare att lära känna de olika signalerna kroppen och själen sänder ut. Stress är inget att blunda för!

och om man biter sig i kinden är också ett sympton på stress.

Jag biter mig ofta i kinderna, jag känner igen mig i allt vad som står här; "Trött, sover dåligt, irriterad, svårt att koncentrera sig, rädd, ångest, huvudvärk, problem med magen" Everything! I måndes natt bodde jag nästan på toaletten. Jag hade så ont i huvet att jag spydde, inte en skön känsla kan jag säga. Det dumma var också att jag inte hade några huvudvärkstabletter. Jag försökte med att ha en kall handduk på huvet, men det funka inte. Och det hjälpte absolut inte att jag hade myror i benen, eller restless legs som det så fint också heter. När man har ont i huvet vill man helst bara ligga stilla, men det är svårt när benen vill nåt helt annat.

Nu ska jag gå och kissa, sen ska jag låta Izzi gå ut och kissa. Ciao!

En film som jag absolut ska se!

Biopremiär: 28-01-2011

THE KING’S SPEECH handlar om Albert (Colin Firth), hertigen av York, av familjen kallad Bertie, som näst efter sin bror var tronarvinge till den brittiska kronan. Hertigen lider av svår stamning och dålig hälsa och inom kungahuset ifrågasätts hans lämplighet som tronarvinge. Hans problem hålls hemligt för allmänheten, men blottas då Bertie gör sitt första publika framträdande och håller tal inför miljontals radiolyssnare. När Berties bror Edward avsäger sig tronen blir Bertie 1936 motvilligt kung över det brittiska samväldet och tar sig namnet kung George VI. Under tiden har han träffat talpedagogen Lionel Louge (Geoffrey Rush), som med sina okonventionella metoder försöker råda bot på kungens stamning. England står inför ett nytt världskrig, och allt ställs på sin spets när Bertie måste göra sitt livs framträdande för att ingjuta mod i nationen.

I rollerna: Colin Firth, Geoffrey Rush, Helena Bonham Carter, Guy Pierce, Michael Gambon, Timothy Spall. Regi: Tom Hooper

The King's speech kan mycket väl få en eller flera Oscars och är en film som kan varmt rekommenderas. Som film, men även som intressant skildring om stamning, känslorna omkring den och olika terapimetoder. Ett land i krig med en ledare som stammar. Och som klarar den... Se den!

 


Äntligen

Nu har jag pratat med studievägledaren. Jag kanske skulle varit mer förberedd, typ vetat lite mer om vad jag vill plugga.. Men men, jag tycker det är bättre att hon kommer med förslag ;) mohaha! Så nästa månad ska vi ha ett möte, jag måste leta upp mina slutbetyg.. Skoja inte att jag absolut inte vet vart jag har dom :S Nåja, jag har några veckor på mig ;) hehe.

CROLAS!

Jag måste försvara mig i Carols inlägg med att "smirnoff-drickaren Carol" gick hem kvart i tio för att se spartacus blood and sand i fredes (sen att hon skulle jobba dagen efter har inte med saken att göra)
Käääääärriiiiiing! :P

Vin-tisdag med Anna

Igår blev det en heldag, och helnatt med Anna ;) muums. haha!
Hon kom in till tomelilla, det blev fika på B&B, sedan en runda på boan för lite nödvändigheter.
När det började bli kväll körde vi in till Anna och käkade lite mat och drack lite vin. Känns som att det var år och dagar sen vi hade vår lilla vinkväll ;) Vi tömde varsin 5liters baginbox. haha! Not! Jätte trevligt var det alla fall :)

Nu har jag precis pratat med försäkringskassan. När jag ringde, så började rösten säga att kön är ovanligt lång och man skulle ha tålamod typ. Men efter några knapp och nån minut kom jag fram. Mohaha! ;) Jag pratade med en kvinna och jag berättade om mitt problem med min blanketter och så. Arbetsförmedlingen har sagt till mig att jag inte ska fylla i dom under sommaren, då jag jobbar som mest. Men nu när jag pratade med henne så ska jag det :O Så nu ska jag fylla i fem blanketter!! :@ Lagom glad jag blev! Jävla... skit! Och jag måste vänta tills jag jobbar nästa gång så att jag kan skriva ner mina timmar. Alltså, jag dör. Fem månader.. ÅH!!!!
Tomelillas studievägledare är den mest upptagna kvinna jag vet! Jag vet inte hur många dagar och gånger jag har ringt henne, och antinge är hon ute, på möte eller så svarar hon inte. Jag har lämnat meddelande, så jag får väl hoppas att hon ringer upp.

Nu ska jag göra något vettigt.. Eller något :)

Skägg!



Så jävla sexigt med skäggstubb! :D

Jag dör av smärta!

Jag vaknade upp så sent som jag kunde göra. Jag har absolut inte sovit bra inatt, jag vaknade med jämnamellanrum av smärta i korsryggen. Sen ringer och messar folk mig vid nio tio tiden, AAAH! Kvart i ett vaknade jag efter att jag somnade vid tio. Helt sjukt! Jag antar att kroppen behövde 12timmars sömn?

Nu har jag kommit hem efter en runda på Ica. Det är ju reklam dag, så jag låg i min soffa och skrev upp vad jag skulle handla ;) hehe. Det var smärtsamt att gå där faktiskt, inte bara att dom håller på att ändra om så det är värsta kaoset, men jag tog en bär-korg och det skulle jag aaaabsolut inte gjort, för det hjälpte inte ryggen alls :S
Jag har väntat på att det ska vara billigt pris på kyckling nu i flera veckor.. Äntligen hade dom extrapris! Så nu har jag frysen full av kyckling ;) mums mums! Och massa fläskfärs, så jag tänkte göra köttbullar idag! Sååå gott!

Jag funderar på att slita ut ryggen.. nää, men lägga mig på golvet i några dagar. AAAH!

Mina långa blåa naglar

Jag älskar verkligen nagellack, särskillt i nån cool färg :) Och äntligen börjar mina naglar bli långa igen. Kan inte fatta att jag har slutat bita på dom faktiskt. Okej, det var några år sen, tror att jag slutade med det nångång i början av gymnasiet efter ha varit nagelbitare sen barnsben. Det har också resulerat att mina naglar inte är världens finaste iheller, dom är snea, olika stora och dom växer "uppåt". Men jag är nöjd ändå. Det är så himla kvinnligt att ha långa naglar :D


Puppy tar en genväg



Tänka sig att funplanet.se fortfarande finns. Jag kommer ihåg att man alltid var där inne på mellanstadiet. Det är lixom cirka 10år sen, och detta var mitt favoritspel :)
Jag sitter och spelar det nu, brist på annat. Ja.. Liiinda försöker övertala mig att köra och lämna thaimat till henne. Jag funderar på att laga det istället. Mycket roligare, dock tar det längre tid .

ååh, usa. Jag vill tillbaka!

Jag läste precis min "dagbok" som jag skrev när jag var i Usa. Alla roliga saker vi gjorde, och framförallt goda maten ;) haha! Den hemska resan hem, kom till flygplatsen och fick reda på att vårt flyg redan hade avfärdats och vår reseledare hade inte infomerat oss om det. Då ville jag bara gråta, jag hade hemlängtan och trött som ett as. Men hem kom vi alla fall :)
Jag längtar till jag ska till Marocko med Linda, så skönt det ska bli med lite sol :) och avslappning och ny miljö. Häärligt.

Gatulampan står och vinglar av blåsten, är snart orolig för att den ska tiiiiimber! och landa på min bil :S
Idag är en sån dag man ska vara med sin familj eller nära vänner och laga god mat (nää, jag är inte matolholic). Jag är otroligt sugen på thaimat, antinge resturang eller köpa hem ingredienser. Jag tror att det blir köpa hem eftersom det är myycke billigare :)


Los Angeles <3

Blää

Snart jobba och jag dööör av mensvärk!

Internationella stamningsdagen!

Det hade jag ju helt glömt :D Grattis till oss alla stammare!


Vad händer sen?

Jag tänker alltid på vad som händer sen. Vad jag kommer göra, vad jag vill göra och vad jag vill ska hända. Vad ska jag satsa på? Vinner jag? Eller kommer jag stå på gatan med mitt liv i en resväska?

I slutet av förra året träffade jag en kille, Andreas. Jag blev galet kär i han och han lika så i mig. Ett par månader senare fick han ett jobberbjudande och flyttade till stockholm. Jag var krossad. Jag ville så gärna be honom att stanna, men jag kände att jag inte kunde göra det, inte hade rätten. Vi har haft kontakt hela tiden, jag har försökt att gå vidare. Dejta andra. Men ingen är som A, och jag har inte fått den känslan som jag hade med A. Jag har hela tiden försökt hitta någon som kunde ersätta han.




Jag kommer ihåg att vi träffades bara någon dag innan jag skulle resa till usa, och nästan direkt när jag kom hem åkte jag till honom. Det kändes så rätt, det kändes så underbart.
Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Det har nästan gått ett år, vi har 60mil mellan oss. Ska jag verkligen glömma honom eller satsa?





msn-konversation en vecka innan han skulle flytta.

Alicia åker karuseller


Izzi fick också åka vagn :) även om hon inte gillade det så mycket, men jag bärde henne och hon fick gå lite också :)

Det är inte lätt.

Jag och Liinda pratar på msn om killen som raggade på mig på marknaden igår:

Linda: - "håll dig undan för marknadsknallar. dom är värre än lastbilchaufförer!"

Strålande väder

Idag är det ännu en strålande dag! Vad bjuder denna dag på?

Jag har bara mysdagar !

Vilken dag! Jag är helt slut nu.
Klockan tio stod Tessan och Alicia på dörren. Vi gick ner till marknaden och shoppade lite smått. När vi stod som två tanter och tittade ut kryddor som vi skulle köpa kom fullt med tanter och började tränga sig och knuffas. Jävla muppar! Alicia fick åka lite karuseller, hon tyckte att dom två första var roliga, tredje så där och den fjärde började hon gallskrika :D
Vid tolv tiden var vi så frusna att vi gick upp till moster becka, hon bjöd på kaffe, hennes goooda nybakade franskbrödbullar, sedan en underbart god tårta (kaka?)
Efter en stund körde jag och hämtade Bea och dogge Liten, lilla stackaren var inte alls på humör och bara skrek :)
Sen gick jag upp till Becka igen, och vi bestämde oss för att gå ner till marknaden igen, återigen blev det lite kryddor, det är ju så himla billigt :)
Vi gick förbi ett stånd med parfymer, becka ville ha en så vi stannade. Säljaren var jääätte flörtig till mig, och frågade nästan ut mig med 20frågor, bad om mitt nummer och sånt. Nåja, det var kul att känna sig lite söt och speciell för en stund :) Sen undvek vi att gå förbi hans stånd igen alla fall..
Efter våra rundor gick vi upp till Becka igen, fikade lite och snacka. Skrev upp massa cheesecake recept ;) Muuums! Sen bestämde vi oss för att handla lite mat, så vi körde iväg till både ica och konsum för att handla lite kvällsmat.
Så hela kvällen har jag varit hos moster och myst :) Såå trevligt.


Jag drömde en mardröm inatt, en dröm som jag har drömt förr. Jag och x antal personer står i en hiss, helt plötsligt saktar hissen ner och börjar tippa, och sen bara faller den rakt ner i 220km/h. Hissen fastnar och vi försöker gå igång den igen. Skräckslagna är vi.
Det var därför jag vaknade klockan sex imorse, mitt hjärta gick i 120. Izzi var också med i hissen, och jag var livrädd för att tappa henne i hissutrummet. Usch.. så hemskt. :(

Nu ska jag gå lägga mig. Godnatt.

Gooood moooorgon Tomelilla!

Gissa när jag vaknade första gången!? Klockan sex! Jag funderade lite på att gå upp då, men jag insåg rätt snabbt att jag är ingen sån människa. Så klockan åtta ringde klockan, jag snoozade i en kvart - kryss i taket! Jag brukar snooza i en-två timmar :S
Jag klädde på mig allt vad jag kunde, för jag såg att det fortfarande var frost på bilen. Och tro mig, kallt var det! Frös nästan ballarna av mig!
Nu har jag duschat, och sitter och äter frukost, måste bottna med nånting eftersom att hela förmiddagen kommer gå åt till att äta socker :P Det är ju marknad idag!

Nu är det dax för sängen

Har haft en myskväll hos Jocce med Therese och Alicia. Jocce bjöd på en jätte god lasagne :D
Nu ska jag gå lägga mig, imorron är det maaaarknad!! :D JAAAA!
Godnatt.

Godmorgon.

Kvart i tio gick denna svensken upp. Framsteg! Jag saknar lite att vakna halv sju sen somna om, haha! Eller inte.. Men vakna klockan åtta hade varit helt okej, jag får börja med att ta tabletten tidigare helt enkelt.
Det är så himla tråkigt att man inte vaknar upp med solsken, det är mulet och ruggigt. Inte alls kul..


Hos moster becka - Världens bästaste hund <3

Myskväll med Anna

Har haft en myskväll med Anna. När hon kom hit så körde vi direkt och handla, sen hem och lagade mat. Guuud så gott det var! Något jag aldrig gjort innan faktiskt :) Vi köpte små kyckligklubbor, creme fraich och dippulver och majskolvar. När vi kom hem satte vi igång med maten, gjorde klyftpotatis, hackade morötter och lök, la allt i en ugnsform, och kycklingen, kryddade lite och slängde det i ugnen. Till det gjorde vi grönpepparsås och en kallsås av creme fraichen och dippulvret (Anna valde Ranch). Det var länge sen jag gjorde något så gott!


Visst ser det gott ut?! Gissa om vi rensade allt? Klart! Vi är inte kräng för ingenting ;) haha! Lätt att jag ska göra detta fler gånger.

Sen poppade vi lite popcorn och tittade på House, den serien blir man aldrig trött på :)
Nu ska jag gå och lägga mig tänkte jag. Godnatt!

Jag skulle ringt i förmiddes

Nu har jag ringt studievägledaren två gånger. Första gången sa telesvar "Personen du söker återkommer tre..ton..noll..ett" Nästa gång jag ringer säger telesvar "Personen du söker återkommer fjor..ton..noll..noll". Kan hon vara inne när jag vill prata med henne?!

Jag funderar på att baka något, men vad? Kanelbullarna håller på att ta slut, men jag funderar på muffins eller nåt.. hmm.


En sockerkaka kanske?

Vem beställde busväder?

Izzi tycker Absolut inte om regn! Jag vet inte hur många gånger jag fick sparka henne i röven för att vi skulle gå den jävla rundan, dyngsura blev vi också. AAAH!
Nu håller jag på att tvätta, som är såå kuul! Jag har börjat sova länge nu igen, jag måste nog ta tabletten vid tio istället så jag inte sover bort hela dagen. Men min kropp är trött igen..

Godnatt.

Nu har jag tröstshoppat lite på H&M's hemsida. Först slutade summan på 1300kr, men jag insåg att jag inte kunde handla så mycket ;) Men det blev några vinterplagg alla fall. Of course blev det på olika leveransveckor. Jävla H&M!
Klockan börjar bli mycket, dags för sängen. Imorron blir det tvätt-eftermiddag :)

Jag har bestämt mig

Jag har funderat mycket på vad jag vill göra nästa år. Äntligen har jag kommit fram till någonting, och det är att jag ska börja plugga upp mina betyg. Jag måste det om jag vill plugga vidare senare, intagspoängen är höga.
Jag har funderat lite på att bli logoped, vi får se hur det blir. Det krävs att ha MVG i nästan alla ämnen, vilket jag låångt ifrån har. Men jag ska kämpa alla fall!
Det var egentligen meningen att jag bara skulle ta ett år till att jobba efter att jag slutade gymnasiet, sen börja plugga igen. Men helt plötsligt blev jag kvar på det jobbet jag jobbar på nu, det var ju inte meningen att jag skulle börja servera heller. Det bara blev så. Det är inget hemskt jobb, men det är ändå inget jag trivs med.
Imorron ska jag ringa till studievägledaren och se vad jag kan göra. Nu är det dax att ta nästa steg i livet tycker jag.


Hos moster becka i onsdags.

Jag väntar inte på dig längre.


Så deprimerande

Jag kollade på mitt konto precis.. MINUS! Jääävla skit.
Nu ska jag gå ut med Izzi, och rensa kyl och frys på mat. ÄTA UPP ALLTING! AAAAH!

Goood morning San Fransisco!

Jag vaknade halv sju imorse, eller rättare sagt tjugo över sex. Det är för tidigt att gå upp, det var fortfarande mörkt ute :O Nåja, sen ringde Carol så jag pratade lite med henne. Planerar min framtid :D haha!
Nu väntar jag på reklamen. I love måndagar ;) hehe.


Myskväll med familjen

Jag har spenderat min kväll hos Tessan, hon bjöd på en jätte god korvstroganoff med makaroner :) Sen bjöd jag på österrikisk chokladpudding, dock glömde jag blanda i socker så det blev smaklöst. Jag skyller på att det stod på tyska ;) hehe.

Nu ska jag titta färdigt på scrubs, sen ska jag nanna. Det är ju måndag imorron, då kommer reklambunten ;)


Jag och Izzi gick en lång runda


Nu är resan färdig !

Alla hotel är bokade och det ska bli så underbart :D Guuud, jag och Linda ska till Afrika, Marocko! Eller rättare sagt, Agadir :D Nån som har varit i Marocko?


Så här ser vår resplan ut:

Vi åker den 26e december klockan 15:40 från Köpenhamn, landar i Madrid 19:00 och övernattar där en natt på detta hotell:


Den 27e december klockan 10:30 åker vi från Madrid, till Casablanca där vi landar med planet klockan 11:10 för att därefter antingen åka tåg eller taxi ner till...



Då ska vi bo på detta hotellet:



På morgonen den 8:e januari, åker vi upp till Casablanca igen för att ha en heldag där med shopping och god mat. Sedan sover vi en natt på detta lyxhotell:



Den 9:e januari beger vi oss till flygplatsen för att åka tillbaka till Madrid klockan 11:55 där vi ska spendera ytterligare ett dygn med spansk shopping och spana på snygga spanjorer/käka massa god mat. Då sover vi återigen här:



Den 10:e januari åker vi klockan 15:15 till London där vi ska spendera några timmar innan vi ska byta till ett annat plan som går hem till Köpenhamn igen och landar då 21:25.

Det blir många mellanlandingar och bo på hotell, blir nästan flashback på hemresan från usa :P haha! Bara att vi yrade runt i usa istället och vi bodde ju inte på hotell mellan landningarna. Usch usch. Men det ska bli kul. Köpenhamn, Madrid, Casablanca (är inte marockos huvudstad, men den största staden) och London. Fyra huvudstäder på två veckor ;) haha!

Linda ville att jag skulle skriva detta "snodde detta inlägg från världens bästa linda som la ner 45 jävla minuter på skiten!" Klart att du får äran av dom fina bilderna och fina texten ! :D
Så får vi hoppas att hotellen är lika fräscha som dom ser ut på bilderna. Hotellen i Los Angeles och Miami var ju nästan katastrofer ;) Eller ja, i LA luktade bara illa, tur att man inte är så mycket på hotellen. hehe.

När frosten smälter

Jag måste ju säga att vi har underbart höstväder (än så länge), det är ju sol nästan hela tiden :D
Igår blev det jobb för hela slanten, börjar först - går sist. Det blev sen kväll, men ändå ganska lugn. Dom var inga stordrickare med andra ord :) hehe. Men roligt hade vi alla fall!

I fredeskväll körde jag in till Anna, vi bestämde oss för att käka på Regementet. Och jag måste säga att vi var en bunte kärringar den kvällen :P Efter maten så drack vi kaffe på resturangen. När vi kom hem till Anna igen däckade vi halv tio (powernap you know), vi var så trötta och mätta. Okej, inte så konstigt när vi äter som en hel häst! Jag krängde för fan ner en hel hamburgetallrik och en cheesecake :P haha! Mat är gott, det är underskattad :)
Sen när vi hade vaknat och tittat lite på tv bestämde vi oss för att gå till Soft, där vi blev uttittade av två killar. En aning obekvämt.
Vi svängde in till Kingan och kollade läget, men där var bara lammkött. När vi skulle gå hem till Anna igen så mötte vi på en killkompis som sa att han skulle till Lite Mer och tyckte att vi kunde hänga på. Varför inte? :D Så vi körde dit och skakade på ruuuumpan! :D Så jävla kul, att man kan göra såna spontana grejer. Och dessutom vara nykter.
Roligt hade vi alla fall, dom två killarna från Soft dök också upp på LM. Vi blev kanske förföljda?

Nu ska jag göra nåt vettigt. Som att diska.. Jag har inte gjort det på nån dag, det är ju sååå roligt :P

Twinrix

Nu har jag och Linda tagit Twinrix sprutan, det gick på två sekunder och det kosta oss skjortan. Om en månad ska vi ta nästa spruta och sista sprutan tar vi om ett halvår, sen slipper vi få hepatit :D

Izzi passar in i hösten

Jag vaknade klockan sju idag, gick jag upp då? Hell nooo! Nån måtta får det vara, tidigast åtta. Det var fortfarande mörkt kl sju, men jag lyckades somna om.

Jag är ledsen, frustrerad. förtvivlad, besviken, orolig...

Flatlöss?!

En konversation på balkongen.

Pauline: Jag tror att jag har fått bladlöss.
Therese: Flatlöss?!
Pauline: Nej bladlöss på min växt! Hur får jag bort dom?
Moster becka: Du kan spreja cigarettvätska på dom.
Therese: Då blir du av med dina flatlöss.
Pauline: BLADlöss!

Godnatt

Vilken dag!
Moster becka bjöd på underbart goda frukostbullar när jag och Tessan anlände till henne, det var jätte mysigt :) Sen gick jag och becka ut en jätte lång runda med Izzi och Freja. Vi gick Tomelilla runt kändes det som, och jag ska kidnappa Beckas halsduk. Den var sååå stoooor och mjuuuuk!
Efter besöket hos becka gick vi hem och hämtade kanelbullar, så körde jag och iz hem till pappa. Myste lite med Doggeliten när han väl var på bra humör ;) Och pappa bjöd på pizza :D Guuutt! Tack så mycket!

Nu ska jag gå och lägga mig, jag är så satans trött. Det är ansträngande att vara uppe tidigt ;) hehe.

Uppe med tuppen

Tro det eller ej, ja jag kunde knappt tro mina ögon när jag tittade på klockan och den visade 08.02, dom där tabletterna gör verkligen susen :D Hade jag haft dessa tabletterna för 5år sen hade jag nog fan klarat av skolan bättre! Det bästa är att jag kan inte somna om, så jag kan inte sova längre ;) Men visst ligger jag i sängen en stund och drar mig, men det får man :)

Igår när jag städade i garderoben i hallen, hittade jag skor som jag hade glömt att jag hade. Visst är det hemskt?! Förr hade jag alltid koll på vad jag hade, eftersom jag inte hade så mycket :) Men nu glömmer jag bor saker till och med. Scary ;)

Inatt drömde jag att jag och hunken Fabio hade ett hemligt förhållande. Pinsamt? Ja ganska.. Jag har alltid tyckt att han ska klippa sig, och i drömmen hade han kort hår, vilket han passar i mycket bättre!


Oooh, Fabio ..!

Nu har jag duschat och ska snart göra mig iordning, sen bege mig till mosterbecka och äta bullar :)

...

Jag försöker verkligen, men vissa stunder är så himla svåra.

Klumpig människa = Pauline

Jobbet gick bra idag också, den gamla danska paret var hos oss och åt. Dom är så himla trevliga och snälla :)
När jag kom hem gick jag ut med Izzi en lång runda, kände att det behövdes. Sen när vi kom hem började jag små pyssa i lägenheten, vilket ledde till nästan storstädning, vilket slutade med att jag spiller ut en halv flaska med allrengörning på köksgolvet och slinker under listerna. Vi hoppas att det inte blir mögel av det :P Dock kan ingen klaga på att det inte luktar gott i lägenheten nu :D Det luktar som en sommaräng :) Nästan så att jag får huvudvärk, haha! Jag har kommit på också att jag är beroende av plastpåsar, vart jag än vänder och öppnar så ser jag massa plastpåsar. Jag får nog gå på rehablitering för det :P

Nu ska jag göra lite korvstroganoff och vänta på ett samtal.

Gooood morgon!

Solen skiner och det är svinkallt ute! Jag har varit vaken sen klockan nio, jag måste ju bara säga att dom tabletterna är bra, eller så inbillar jag mig bara? :P
Snart ska jag bege mig till jobbet. Och idag kommer Anna hem! :D Kommer dock inte ihåg när hon landar, men det märker vi :) Hör av dig!

Godkväll

Jag har nog fortfarande inte fattat att jag bor i denna lägenheten. Jag längtar fortfarande till julen, då jag kan julpynta :) hi hi.
Så vad har jag gjort idag? Jag bjöd Therese, Alicia och grannflickan på kanelbullar, sen har jag bara tagit det lugnt. Skönt faktiskt, har ju jobbat hela veckan. Blir lite jobb imorron, sen blir det en lugn vecka.

Nu ska jag gå lägga mig alla fall.

Svar på fråga


Oj va intressant, har en son på 8 år som stammar och nu 2 veckor tillbaka så har han det så jobbigt, varför påverkan hösten talet??

- Det påverkan person till person. För min del är det nog att det börjar bli mörkare, man får inte lika mycket solljus som man behöver, mindre tider på jobbet alltså mindre pengar, man börjar tänka på livet osv.
En del människor mår dåligare när hösten och vintern börja komma fram. Det kan vara något som besvärar din son, något som har hänt. Fråga honom, så kan du kanske hjälpa honom :) Psyket och stamningen går hand i hand.

14.45 - då kom reklamen.

Jag fick en smärre chock när jag öppnade mitt brev från Eon, kan ju säga att nästa månad blir det också nudlar till middag sju dagar i veckan. Jag kontaktade eon och bad att få min faktura månadsvis istället, jag kan inte få en klumpsumma en gång i halvåret. Det funkar ju inte.

Nu ska jag läsa min älskade reklam och hoppas på att dom har extrapris på nudlar :D haha!


Ibland är jag ganska pinsam

Jag fick tabletter av Therese igår som ska hjälpa mig att sova, inte sömnpiller! Dett är från hälskostaffären, och det är melatonintabletter, det hjälper en att slappna av innan man ska sova. Jag tog en sån innan jag la mig igår, och det funkade ganska bra :) Jag ska fortsätta med dom och se om det blir nån förbättring. Jag har problem med min insomning, jag är aldrig riktigt trött när jag lägger mig, somnar sent, sover för länge. Det verkar som att jag inte får min REM-sömn helt enkelt.

Jag var precis på Bilax och köpte glykol, jocce hjälpte mig att fylla på. Sen när jag parkerade bilen här hemma så kände jag att nåt var fel, så jag öppnade huven, locket var inte på! Jag letade och letade, messade till jocce och beklaga mig och fråga om dom hade lock. Så jag körde till bilax igen, när vi öppnar huven igen så sitter locket på samma ställe som jocce satte den. PINSAMT! Jag letade i hela motorutrymmet efter locket! Och så låg det precis bredvid. så typiskt mig :)

Nu är klockan kvart i ett och jag har fortfarande inte fått min måndagsreklam! Jag ska ringa och klaga!

Trött som ett ålderdomshem

Jobbat hela helgen! Det har gått ovanligt bra faktiskt. Igår kom Lotta, baz, marcus och catrin till jobbet och åt. Det var verkligen jätte roligt! :D Äntligen kommer någon som man känner lixom, även om jag blir nervös . hehe.
Idag har det också varit jobb.. Nu är jag så jääävla trött. Jag har jobbat själv så det är mycket mer att göra. Men det har gått bra. Sen när jag kom hem gick jag ut med Izzi en runda, och avslutade rundan hos Tessan :) Hon bjöd på pizzarester och Kinderägg :D Muuums!

Nu är jag hemma, och är faktiskt trött.. Ska nog ta en dusch och lägga mig. Ciao!

Mitt hår!

Jag vill slinga mitt hår!! Looooottaa! :D


Nu vill jag bara sova.

Ovanpå min dåliga kväll så har jag huvudvärk. Jag bestämde mig för att köra till Ica och köpa chips, det blev dippa också. Tror ni att jag kommer ihåg att köpa huvudvärkstabletter?! Näää! Men jag ville bara därifrån eftersom huvudetbanka och jag gick i pyjamasbyxor, so trash ;) haha! Jag skyller på att jag är sjuk och det är tvättedag. Antinge kan jag inte tvätta eller så är tvättmaskinen kass, jag tycker det är skit svårt att få bort fläckar i dessa stora industrimaskiner, och självklart var torktumlaren sönder idag också! Döööö! Så jag fick torka mina kläder i torkskåpet, tar ju år och dagar!

Igårkväll frågade Lotta mig om jag ville med och titta på innebandy i Onslunda, och jag hängde på :D Det var kul att titta på, plus att jag och Lotta hann snacka lite skvaller ;) Spelarna blev allt råare ju längre dom spelade, dom stora attackerade dom små, och det var en som föll över räcket. haha! Som vi skrattade, eller alla gjorde det ;)

Grädde på moset så mår jag illa, och saknar mp :/


Nej, inge bra dag.

Just nu så känner jag för att lägga mig i sängen och dra täcket över mig, äta massa mat och godis.. och sen skrika (!)

Vet ni att?

Det skulle passa utmärkt att ha ett tvspel nu? Just såna här dagar så vädret är piss och man har inte så mycket att göra, kan det passa perfekt att spela lite spel. Men har jag ett ? Näää! Jag hade ett nintendo 8bitars, men helt plötsligt fattades jag sladden till den :S Typiskt va? Men jag önskar mig ett Nintendo 64 med Banjo&Kazooie spelet. Gud va vi spelade det när vi var yngre. Det var verkligen ett familjespel, vi alla kunde sitta i soffan en fredagskväll och spela. Okej, vi var kanske också lite tvspelsberoende. Men det hör inte hit ;)



Jag vill inte ha Playstation eller Wii.. jag vill ha ett gammalt nintendo!

EDIT: Nu har jag letat på blocket, dom är faktiskt ganska billiga. Men inte en jävel har Banjo&Kazooie spelet!

När en fejkblomma är en riktig blomma

Jag och Tessan sitter hemma hos mig och pratar, hon tittar mot fönstret och säger:

- Vad har du där i plastburken?
- Porslinblomma.
- Varför har du planterat en porslinblomma?!
- Det är en porslinsblomma!
- ....
- Det är alltså en riktigt blomma.
- Ahaaa.


Hämtad från google.se

Home at last

Jag hade en riktig myskväll med familjen igår. Mamma, Tessan och Alicia var här och åt kanelbullar. Sen bestämde jag mig för att bjuda dom på mat, det blev hemgjord pizza :) Eller ja, jag hade ett sånt pizzakit hemma, så det var bara att slänga på lite ingredienser. Så medans de andra var ute och lekte på min värdelösa lekplats (en rutschkana, skit kul) så gjorde jag maten. Och så kom Jocce också på besök och fick lite mat i sig. Jaug haur såå myed maud som pappa brukar säga :D hehe.




Jobbet har gått bra idag, lite fler gäster ;) haha! Det kom ett gammalt par som var på en roadtrip, jätte kära var dom verkligen. Stod och prata med dom en bra stund och ville nästan inte att dom skulle gå :P hehe. Tänka sig att det är fredag imorron, tiden går så snabbt.

Nu ska jag göra något vettigt.. typ, inget :D

Eftermiddags mys

Jobbet gick bra idag, vi hade tre gånger mer gäster än igår :P
Jag hittade billiga röda pölser på Ica när jag var och handlade efter jobbet! Förstår ni min lycka?! :D Det är ju såå gott ;)
Snart kommer mamma, tessan och Alicia. Jag ska bjuda dom på kanelbullar :) Mums mums!


Nu får du komma hem Anna, nu är jag trött på att är i Tunisien :P

Godnatt

Det var riktigt länge sen jag var riiiktigt trött, så trött att jag kunde däcka i soffan sittandes. Nuförtiden tvingar jag mig själv att somna, resulterar till att jag inte får min riktiga sömn, och är fortfarande trött när jag vaknar. Det är verkligen jätte jobbigt..

Fick ett sms av Liiinda innan och frågade om jag ville ta en promenad, självklart :) resulterade med att vi var ute i en timme och rastade våra hundar, dom blev nästan bästisar . haha! Så skönt det var att promenera.. vi gick nästan Tomelilla runt :P
Nu ska jag försöka sova.. Jobb imorron också ju. Och heeela veckan. Hoppas på att träffa Mp imorron!

Jag mår bättre nu.

Jag hittade gamla skrivböcker där jag har skrivit ner tankar och vad som hänt. Det var en period för exakt fyra år sen då jag mådde riktigt dåligt, så dåligt att jag var tvungen att fly hemifrån. Jag hade panikångest och dödsångest på samma gång, jag misskötte skolan och jag letade efter obetydlig kärlek.
Jag kan bara säga att fan va det är skönt att jag har kommit ifrån den deprissionen.. Fast, det kommer nya problem hela tiden, men jag är glad över att det är bättre nu alla fall.


Jag saknar det



Jag tittar på gamla avsnitt av Projekt Runway, det får mig alltid att bli sugen på att rita och sy. Så jag letade upp mina gamla ritningar från skolan (typ 100år sen känns det som). Jag var sällan "flitig" i skolan, men nångång fick jag in några arbeten och på lappen står det "Mkt fin!! kul med seris bakgrunds färg, fina plaggskisser och ja .. jag är imponerad att du lämnat in :)" Nu i efterhand får det mig att tänka att om jag verkligen hade ansträngt mig så hade jag varit mycket bättre, jag kunde om jag ville. Och det bevisar den lilla post-it lappen som min lärare skrev.
Jag blir nästan besviken på mig själv att jag var så slarvig i skolan, att jag inte satte det som nr 1. Men jag var så otroligt skoltrött, och tusen anledningar till. Om jag hade göra om skolan igen hade jag verkligen varit skärpt. Bli sömmerska är något jag vill vara, att bli kläddesigner är min dröm.
Nu är det ett par år sen jag sydde något, sen skolan för att vara ärlig. Det kliar i mina fingrar hela tiden, jag vill sy! Men jag har varkens mönster eller tyg. Jag måste köpa pennor och papper så att jag kan börja skissa lite igen alla fall :)

Min lilla flicka är bortrest :(

Nu är Anna på väg/eller i Tunisien, jag kan ju säga att jag är lagom avundsjuk. En semester nu hade inte varit fel, dock ska jag resa sen i vinter när det är mörkt och kallt här ;) hehe.
Linda ringde igår och sa att vårt flyg hem var inställd, lite panik jag fick eftersom jag kollade på programet airways på femman där folk satt i två dagar och vänta på att deras flyg skulle gå pga att det var inställt. Men istället för att mellanlanda i madrid så ska vi mellanlanda i London! So fancy ;) Dock ska vi bara vara där i två timmar.. Vi sa att vi kommer ju vara i fyra huvudstäder; Köpenhamn, Madrid, Casablanca och London. Coolt ! :D Om nån har missat det så ska jag och min tjejkompis Liiiiinda till Marocko den 26:e dec, och är borta i två veckor. Vi ska till en stad som heter Agadir, det ska bli spännande att åka dit :D På fredag ska vi ta Twinrixsprutan.. *iiiii*

Jobbet gick bra idag, lite folk som alltid.
Nu är jag hemma och ska ta det lugnt.

...

Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge..

I don't mind

Jag fick ett fem i tolv ryck och började skrubba varenda vrå i lägenheten. Nä, men nästan. Dammsög, damma, skrubba toaletten. Nu är kanelbullarna i ugnen :) Det luktar så gooott! Först luktade det nystädat hem, det är ju så härligt. Och nu luktar det kanelbullar, kan det bli bättre? :)
Nu väntar jag på att Mp ska ringa, annars händer väl inte så mycket antar jag.

En liten fjant bild :D


4 okt - Kanelbullens dag.

God morgon. Jag är så trött att jag inte vet vart jag ska bli av, jag har jätte svårt att somna, när jag väl ska vakna är jag jätte trött. Får jag inte sömnen när jag sover? Jag är så trött att jag knappt orkade tugga min frukost. haha! Nu ska jag käka upp min kiwi, sen ska jag läsa min reklam. :) Ciao!


Sen blir det nog kanelbulls-bakning :)

Världens mysigaste hund.



Izzi <3

Helgen

I fredes kväll åkte jag in till Ystad för att käka lite med Anna, det blev kinamat. Sällan jag äter sån mat? ;) haha! Sjävklart rensade vi tallrikarna, lite motstånd hade jag eftersom jag hade ätit kinabuffé till lunch (fyra portioner!). Sen gick vi över till Soft, vi kom så tidigt att folk faktiskt åt där. Annars brukar jag bara där när folk bara dricker ;) haha! Efter en stund där gick vi till Kingan och där var mycket mer liv alla fall :)
Vid ett tiden tog jag tåget hem.

I lördags blev det jobb hela dagen.
Av någon konstig anledning fick jag och Anna för oss att dra till öja. NYKTRA! Vi klädde verkligen upp oss, bara för att liksom. Sen körde vi dit.. Jag måste säga att man hade en helt annan syn på det. Allt såg annorlunda ut (inte bara för att dom hade gjort om där och där typ bara var lammkött och småtjejer). Det var ganska skönt att se andra fulla, när man mådde helt prima själv :) Dock luktade alla sprit, och hela stället luktade svett. Not nice. Vi hittade min lilla kusin Alec, ganska rund om fötterna, men roligt :D haha! Lite tråkigt att vissa människor bara går dit för att söka bråk, väldigt moget.
Den nya generationen av ungdomar har tagit över Öja nu. Vi gamlingar kan gå till Lite Mer nu. Seriöst var där väääldigt lite av folk i min ålder. Visst att man såg nån enstaka som aldrig kommer bryta mönstret, men dom flesta var 18år.

Tro det eller ej, men idag vaknade jag bakis. Jag hade huvudvärk och var trött och seg. Det var nog pga av spritångerna igår :P haha! Helt sjukt. Men jag kom till jobbet och det blev några timmars jobb.
När jag kom hem mötte jag Tessan, Alicia och grannbarnen. Så jag släppte ut Izzi och pratade med dom.
Nu sitter jag i soffan, har tänt massa värmeljus och izzi ligger och tittar på mig :P Jag blev akut gottissugen, så jag ska ta ett glas proviva och en morot. Yes, I am nyttig ;) haha!


Jag i lördes.


Jag och Anna i lördes.


Izzi just nu.

...

Jobb!

1 oktober

Hösten är här, och det märks på vädret. Sol, moln, sol, moln, sol, moln osv.
Det gick bra på ams, eller ja.. som det alltid brukar. Dom är idioter ändå.. ÅH!
Sen gick jag hem till Tessan, sen körde vi och mamma till Sjöbo (I know, not good. Nothing good comes out of Sjöbo. haha!) Vi körde till jysk, eller jag körde. För en gång skull så körde jag manuell bil, vilket var år och dagar sen! Min älskling är en automatare, så det blir bara gas och broms typ. Jag vet också att jag kommer dö om jag skaffa en bil med en mindre motor. . Alla fall, det blev en papperskorg till toaletten där. Vilket jag har behövt länge! Sen körde vi och käkade kinamat. Mitt i vårt ätande gick proppen också, fick äta i mörker ;) haha!
Sen körde vi och köpte lite mat på Ica kvantum, det blev lite nödvändigheter för mig.
Nu är jag hemma igen, och väntar på bättre tider :)


Har jävligt tråkigt :P

Godmorgon

Jag ville bara bevisa att jag är uppe före tio! Jag vaknade vid halv sju tiden av en jävla idiot som ringde dolt nummer! Självklart blev jag pigg och hade svårt att somna om, men det gick. Sen när jag vaknade igen var jag tröttare och argare än Gandhi i hungerstrejken. Jag får nog fan byta nummer, men jag vill inte. Jag har haft det numret i tio år :(
Nu sitter jag och äter frukost alla fall. God morgon.

RSS 2.0