24 Mars 2014

Jag suger verkligen på att skriva här nuförtiden. Jag sitter inte vid datorn som jag gjorde förr, och det är inte lätt att blogga från mobilen tycker jag.
 
Jag har kommit in i en svaka igen. Min kropp orkar inte med, vill mest sitta hemma. Önskar att jag inte jobbade, får ont i magen varje gång jobbet ringer mig och vill att jag ska jobba. Känner mig stressad hela tiden, tycker att jag far runder hela tiden, alla jagar mig känns det som, jag vill bara sitta hemma även om jag inte vill det.
Igår skulle jag egentligen träffa vänner och dricka lite. Men jag kände att jag verkligen inte ville. Jag var hos Chanette och Tobbe hela kvällen och ville inte resa mig från soffan typ.
Träningen suger också. Har inte varit där på en och halv vecka. Jag hatar att vara så här stor. Magen är en katastrof. Det ända jag vill är att gå ner i vikt. Mina jeans passar mig nästan inte längre, min mage väller ut :O Inte okej.
 
Alla fall, jag ska inte gnälla så mycket :) Finns dom som har det värre.

14 Mars 2014

Herre gud vad jag vaknade på fel sida idag ! Jag ville bara skrika, slå en näven i väggen, några tårar föll ner för mina kinder. Jag ville inte alls göra någonting. Och nu sitter jag här på jobbet och har försökt få fram ett leende. Men det var så tillgjort och mitt skratt var nervöst.
Jag har inte riktigt kommit underfund med vad det var som fick mig att må så här dåligt idag. Det kan vara allt just nu faktiskt. Det är mycket som pågår och mycket som snurrar runt i huvet på mig. Ekonomin är väl den som tynger mig mest. Jag hade inte en krona över när jag betalade min räkningar nu sist, denna månaden har jag fått låna till mat. Hemskt ! Men faktiskt har det gått bra, än så länge har jag mat i frysen. Österlenhem har höjt hyran, precis vad jag behövde (!)
 
Jag har börjat ta tag i att gå till gymmet. Tre gånger denna veckan ! Duktiga tös :) Jag har gått upp sjukt mycket i vikt så nu gäller det att gå ner innan sommaren. Orkar inte att väga så här mycket. Lite mer än 10kilo blir det nu. Kan vara för att jag har satt in en hormonspiral.. okej jag hade gått upp innan jag satte in den, men har gått upp ytterliggare lite till. Äsch palla.. sitter och gnäller om min vikt medans jag käkar godis. Bra där Pauline :P
 
Nu ska jag fortsätta jobba.. eller ja, sitta och glo på tv :)

RSS 2.0