En weekend?

Jag vill ta en minisemester.. bara några dagar, komma iväg lite. Jag behöver det! Jag vill till stockholm. Det är en fin stad. Jag kommer ihåg när jag var tillsammans med Daniel som bodde i Farsta, vi åkte in till Gamla stan och gick där en varm sommardag i Augusti. Jag vill prova på storstan lite, jag älskar "livet på landet" också. Men jag vill att det ska hända lite också.

Nästa år ska jag ta tag i mitt liv, jag vet att detta året precis har börjat. Men jag vet att det kommer gå fort detta året. Jag vill någontans. Jobba i Norge lite, jobba två veckor hemma två osv. Jag behöver lite omställning. Jag behöver lite förändringar, jag vill inte trampa på samma ställe.

Nä.. vad säger ni? En weekend nånstans?


Glad Valborg!

Vad har jag firat min valborg? På jobbet, och nu är jag hemma och funderar på att ha lagt mig för en timme sen. Är ganska trött, konstigt när jag har jobbat hela dagen! Återigen har jag kommit över 10tusensträcket på stegräknare :D I looove my self!
På jobbet kom där fyra stamgäster, den ena mannen bara ääälskar våra musslor och vi har det inte på menyn än (det är en sommarsak), han blev jätte besviken, nästan sur kan man säga. Jag pratade med kocken och det det löste sig. Mannen fick värsta leendet på läpparna och blev superglad! Det är alltid lika trevligt att göra någons dag :)
Annars har jobbet gått bra idag. Förutom att chefen tyckte att jag skulle komma tidigare även om han sa en viss tid.. och blir sur över det!! Amen oh.my.god ..

Nu sitter jag här hemma, jag är så jävla trött men fan det är ju valborg och jag sitter hemma. Men å andra sidan tycker jag att valborg är överskattat, det var roligt när man var liten och tonåring. Nu känns det bara som en dålig ursäkt till att supa skallen av sig. Eller så är jag kanske bara sur över för att jag fick jobba och inte har valborgplaner? :P hehe.

Som sagt.. fan jag somnar snart.

Saknar .

30 april 2011

God morgon!

Jag vaknade pigg som en lärka halv nio, ganska störigt eftersom jag satte klockan på nio! Inte fan kunde jag somna om heller :/
Jag tänkte bara att jag skulle skriva en snabb rad och önska alla en Glad Valborg! Själv ska jag jobba hela dagen och kvällen, hjälpa andra fira sin valborg med god mat och dricka :) Nåja, nu måste jag bege mig snart. Ciao!

Mobilblogg

Sitter hos Tessan och dricker kaffe och äter tårta :)

29 april 2011

Vill börja med att gratulera min syster Therese på 29års dagen :D



Gud va jag har legat och dragit mig i sängen idag.. Tio över tio masade jag mig upp! Men skönt var det, börja kännas i fötter och ben att man har börjat jobba lite.. Nu väntar jag bara på dom sömnlösa nätterna och skrikande smärta ;) haha!
Nu ska jag göra mig iordning och käka frukost, ännu en dag på jobbet :) Dock bara lunchen. Igår tittade jag i mitt arkiv här på bloggen och läste om Maj månad, åh jag längtar :P

Jag trodde att jag skulle dö för en sekund

Jag satt här och surfade på datorn, var inne på google.se och skulle kolla en bild. När jag klickar på en bild så dyker en massa fönster upp "VARNING VARNING, TROJAN!"... typ. Jag får liiiiite panik, ringer min kära broder som är lite expert på datorer. Springer till bilen och kör i racerfart till honom. När jag kommer dit och han tittar på datorn drar han en djuuuup suck och sedan får han stora ögon och fattar ingenting. Min dator lyckades lura han totalt, mohaha! Men till sist fick han rätt på det.. och han förbannade mig för att jag hade så otroligt mycket skit på datorn, jag visste inte ens var hälften var.. Han satt och sa "Vad är det där då? Vad har du det till?? Vet du var det är??" Näää, det är inte jag som är datasnillet ;) haha.
Men nu är äntligen min lilla bebis räddad :) För nu alla fall.. Som jag skrev igår..? den dära kvinnan som blev kära i matriella saker.. jag har nog lightversionen. Jag trodde att jag skulle dö när varje gång pontus drog en djup suck eller slog näven i pannan. Jag trodde det var över liksom.

Nu måste jag verkligen nanna. Jag ska jobba imorron, så det blir inget solhuset. JAAAA! Om tre kvart blir Therese 29år! :D

Saknar.


Godkväll

Det var verkligen jätte mysigt hos oma, det är så härligt att hon är hemma igen. Det blev mycket prat, och en del tårar faktiskt. Tårtan blev nästan uppäten, sista biten fick hon som hon kan ha till kaffet imorron :)

Nu är jag hemma och har käkat korv med bröd. haha! Fantasi på hög nivå ;)
Jag känner för en tidig kväll, är ganska trött.

28 april 2011

God eftermiddag!

Jag försov mig idag! Hade en jätte konstig dröm.. varför drömmer jag att han ska mörda mig? Läskigt.. Vi kom inte till FU förrän efter nio, men va fan.. what to do? :) Vid elva körde jag och jobbade alla fall.. Så jävla tråkigt att jag måste gå dit även nu när jag faktiskt jobbar.. Nåja, bara nån månad till.
Jag fick med mig en halv citronmoussetårta också. Så tänkte faktiskt bege mig till min älskade oma och bjuda henne på den, hon kom ju hem från österrike förra onsdagen och jag har inte hunnit träffa henne :O
Jag har betalt dom flesta räkningarna också, fattas bara två som pappa har. Fattig människa igen! Åh, blir grek på att pengar har så jävla stor betydelse! Vi skulle varit lyckliga om inte pengar hade uppfunnits!

Nu ska jag göra mig iordning och bege mig till oma.. om jag inte somnar på kupen, är ganska trött faktiskt :S

Mobilblogg


Sol men iskalla vindar

Nu har jag kommit hem från fikan med Tessan, moster bus som hade lunch och mamma som kom lite senare. Det blev fika på Fiket, dom har verkligen jätte god mat. Jag älskar verkligen Bullen Och Bönans mat också, känns lite som att man sviker dom. Men jag älskar bådas mat lika mycket på olika sätt :D
Snart ska jag till "verkstan" så att Patrik kan kolla lite på bilen. Bilen är en historia för sig. Den behöver lite service, och en del ska göras också, men inga större projekt.. får jag hoppas! Det är tur att man får tillbaka på skatten så att man kan serva den lite. Vill ju inte att min lilla bebis ska säcka ihop :( Den är mitt allt, jag skulle förstöras om det skulle hända någonting med den. Det låter kanske löjligt, men det finns faktiskt dom som blir kära i matriella saker. Såg ett program på Oprah eller vad det nu va att en tjej blev kär i Eiffeltornet och gifte sig med den. Sjukt, men sant. Jag älskar verkligen att köra bil och jag tycker det är roligt med bilar, jag önskar att jag kunde mer och själv mecka. Utan bil är jag inte mig själv :P

Nä, om jag kanske skulle plocka undan lite, det negativa med en liten lägenhet är att det så snabbt blir stökigt :/


Bettan och Bettan för alltid <3
haha!

27 april 2011

Igår efter att jag hade kommit hem från Ystad så slängde jag på min bikinin och satte mig på balkongen och rolade. Så himla skönt, bara relaxa. Rensa tankarna lite, tänka på att ta vara på livet och sina nära och kära.
Jag fick alla fall liiite färg, inte mycket, men ändå :) Sen lunchade jag med Tessan, det blev det glamorösa stället Gun's grill mitt på torget i Tomelilla! haha! Vi satt i solen och bara myste.
Sen körde jag in till Ystad för andra gången, det var ju krängar-tisdag med Anna ;) Eller jag krängde, hon fegade . hehe. Vi körde till Supermarket, men först gick vi en runda på regementet, gick runt och runt och runt. Väl inne på supermarket fick vi för att käka ute. Så vi körde ner i stan, men till vår förvåning så har ingen resturang i Ystad börjar med utservering än! Fyyyy skäms! Så vi gick till regementet och köpte med oss lite mat och satte oss ute på Annas innergård.. Jätte mysigt det också :)
Mätta och belåtna gick vi till Hemmakväll (efter två steg fick jag håll och det gick inte över!), vi köpte med oss massa gott hem, sen blev det bara ryggläge i soffan!

Idag har jag varit på solhuset, vi fick redan gå hem halv elva. Lönt när jag kom kvart över nio, ja jag försov mig! Hade konstiga drömmar, vaknade jätte konstigt.. Nåja.. Sen körde jag och tvättade bilen! Kryss i taket! Men den jävla maskinen tvättar ju inte fälgarna som den ska! Moget..
Sen försökte jag sola på balkongen, men det blåser fruktansvärt kallt idag, så det gick fantamig inte att sola!
Nu blir det lunch med Tessan!

Mobilblogg

sitter på balkongen och solar mina stackars vita ben :p

26 april 2011

Goood morgon!

Det är strålande dag! Jag vaknade pigg som en lärka klockan åtta, eller okej, jag blev lite väckt för att jag det ringde på telefonen, nu har jag fått en tid också :D
Jag ska alldeles snart bege mig in till Ystad, ska en snabb vända till FU och hämta papper. Vi ska ju inte vara där idag för dom ska på nån konferans eller något, men det gör inget :D

Nu ska jag käka upp min macka, sen bege mig :)

God kväll

Ännu en kväll då gatulampan är släckt, underbart :D Ni kan inte ana hur mycket jag stör mig på den.

Idag har jag jobbat, har sprungit som en jude känns det som. Det blev över 10tusen steg! Det har varit underbart väder idag och det kändes sådär att man skulle jobba, men så är det :)
När jag kom hem slängde jag in mig i duschen, så skönt! Jag får nog sluta med att ha jeans på jobbet nu, det börjar bli lite för varmt :P
Det känns som att det snart blir sängen, är ganska trött. Och jag tänkte gå upp skapligt tidigt imorron så att jag kan fixa lite ärenden :)


25 april 2011

God förmiddag

Jag somnade på två sekunder igår, jag var nog ganska trött! Och jävlar var det var bäckmörkt i lägenheten, blev nästan lite rädd ;) hehe.
Det är strålande väder idag, jag ska slänga i mig en macka nu sen bege mig till jobbet. Det hade varit roligare att vara hemma och sitta på balkongen och sola. Men man kan inte få alt här i livet. haha! :D

Ciaaaooo!

Älska <3

Hittade en gammal bild på mig och Izzi, jag har ju inga bilder på henne när hon var valp :/ Men detta är för några år sen. Då jag fortfarande bodde hemma och mitt rum var chilirött.


Stamning och filmen The King Speech


Localolabilen kör ute på vägen såå.



Patrik imiterar Strömsnäsbruk-Tina, och pontus skrattar så mycket så att han gråter :P

24 april 2011

God kväll!

Ledsen för dålig uppdatering här, men jag varkens haft tid eller ork.. eller lust att skriva blogg faktiskt. Så kan det vara ibland :)

Så vad har hänt? I fredes jobbade jag. Vi hade sjukt mycket folk på kort tid, jag och Anna fick springa rövarna av oss! Vi fick lite försmak inför hur det kommer vara i sommar ;) hehe.
Efter jobbet körde jag hem, och sen begav jag mig till Lotta och käkade lite. Sen stack vi in till Ystadträffen med Baz, Tony och Stumpen. Bazze körde Lotus omegan, den går ju förträffligt jävla bra :D hehe! Men så roligt var det inte och kallt var det också! Jag och Lotta satt mest i bilen och försökte hålla värmen.


Baksätet.. ja vad liknar det? :P

Igår jobbade jag hela dagen. Det var mindre folk, men det gjorde inget eftersom jag tog den dagen själv. Lite långtråkigt mellan varven, men så kan det vara. Det slår ju aldrig fel också att när väl gäster kommer så kommer alla på en gång!
Nåja, jag slutade vid nio. Körde i racerfart hem och gjorde mig iordning, sen begav jag mig till Lotta och klunkade lite cider :) Jävlar vad det gick snabbt! Sen vid halv ett begav vi oss till Tingvalla. Jag fick höra att det skulle komma lite folk så jag och Lotta var lite oroliga, men när vi kom dit var det ganska knögat (eller fullt som det heter på rikssvenska)
Vi hade jätte trevligt som vanligt ! Inga större katastrofer alla fall :) Massa shots, och vi lyckades få varsin gratis drink, vilket egentligen inte var meningen :P Lotta började blöda i handen av någon konstig anledning, haha! Träffade på gamla godingar som man inte har träffat på hundra år, känns det som :) Lotta blev ganska rund om fötterna, ja jag kan väl säga att jag var heller inte långt ifrån. När Tony skulle släppa av lotta följde jag med in för att ta mina bilnycklar och fick till och med hjälpa lotta med att ta av hennes skor! hahaha!



Idag har jag inte mått hallonsaft, jag låg nog i sängen till nästan halv två. Hämst! Sen gjorde jag mig iordning och begav mig till min kära bil, jag hade helt missat att lotta och baz skulle åka med mig till mamma, så jag fick vända igen. haha! :D Yra Pauline.
Det var jätte mysigt hos mamma, hon hade gjort en jätte god heltstekt anka och Lotta hade gjort en jätte god sås till det :) Och jag vann äggpickningen! Yeeeeaaah! Låtsas vi..


Man skulle kunna tro att lotta sitter naken, men hon har en tubtop på sig ;)

Nu är jag hemma igen och försöker hålla ögonen öppna tills jag alla fall har skrivit klart detta inlägget. Skit drygt. Och äntligen är gatulampan utanför släckt! Jag har väntat på denna kväll. Jag tycker om att ha det helmörkt när jag sover och den stör lite faktiskt. Så inatt ska jag nog kunna somna gott ;)

En riktig bra dag!

Klockan elva begav jag mig till Kristianstad, skoja inte att den jävla vägen är tråkig att köra! Usch usch, väl framme på resecentrum körde jag ungefär 20varv innan nån jävla bil skulle köra så att jag fick en parkering (!) När jag väl fick en mötte jag upp becka och vi började vår jakt efter en uteservering som vi kunde sitta på. Vi hittade en som hade buffe så vi självklart köpte lite mat :) Maten var jätte god dock var inte kaffet lika gott även om jag har 10liter mjölk, så smakade det mindre gott. Vi satt och tjabbade i två timmar, vi körde klockorna ringa och becka fick panik för klockan va två och hon skulle fixa sin nagel då. Så sprang dit, vilket inte var superlångt bort.
Efter det gick vi och köpte en glass, satte oss och mös i solen. Även då sprang klockan iväg, vi gick tillbaka till "centrum" och bestämde oss för en kaffe till. Vi tog take-away och satte oss vid en bänk längs bäcken. Jätte mysigt :) Minuterna gick där också och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Helt plötsligt var klockan jätte mycket och jag skulle köra becka hem, men jag kom på att jag skulle köpa lite gott till helgen och kom på att jag inte hinner till Tomelilla innan systemet stängde. Vi vände och shoppade lite saft ;) Och jag hittade Liebfraumilch! Kääärlek!
Det har verkligen en super mysig dag och det är så himla tråkigt att vi träffas så sällan, men det ska vi försöka ändra på :)


Jag har alltid en förmåga att klä på mig för mycket, och det gjorde jag verkligen idag för det var supervarmt ute! Som tur kunde jag ju klä av mig lite :)






Jag satt i solen hela tiden, varmt och skönt! Och jag fick liiiite färg faktiskt ;)

När jag kommer mot österlen igen ringer Patrik och frågar om jag har tid för att byta däck, får ju passa på :) Så jag körde till lunnarp och hämtade däcken och körde in till "verkstan" ;) Patrik var jätte snäll som även fixade mitt ena dimljus, så nu kan jag ha raggarbelysning ! haha! Och vi planerade även också lite som ska göras på bilen, framförallt en service och stereon :D Helt underbart! Tack så jätte mycket ännu en gång! Även om jag inte hjälpte till att skruva så blev jag ändå skitig om fingarna, men det är så det ska vara ;)
Jag kom inte därifrån förrän närmare halv tio, så jag körde hem och nu sitter jag här med ett glas vin. Skönt att varva ner lite faktiskt.
m

Mobilblogg

jag och Becka sitter på en uteservering och snackar.

21 april 2011

God morgon! :D

Det är strålande dag idag! Perfekt dag att gå i Kristianstad för att luncha och kolla i affärer med en fin vän. Jaaa :D Denna svensken vaknade pigg och alert klockan åtta, fast låg i sängen till klockan nio. Helt okej ändå, för jag var ju vaken alla fall. Kände att om jag somnade om så kommer jag var tusen gånger tröttare sen när jag vaknar igen.

Igår var jag riktigt hurtig. Städade badrummet och rensade i hyllan där, skoja inte att jag har tusen örhängen! Och jag har från när jag var i början av tonåren. Herre gud.. sen städade jag köket, och skrubbade skåpet under vasken.. fy fan vad där var skitigt. Och så städade jag upp i städgarderoben i köket och i hallen.
Sen kontaktade Lotta mig och fråga om vi kunde leka, självklart tyckte jag :D Så vi tog en tur till boan och köpte lite nödvändigheter (eller ja, ett halvt kilo lösgodis för 39.90kr/kg är kanske inte så nödvändigt. Men är det påsk så är det). Solen började komma fram på eftermiddagen och helt underbart! Vi körde till Bertils och tog en glass och satt i solen. Så himla härligt, då kändes det som sommar! :D Efter det färgade Lotta mitt hår (ÄNTLIGEN får jag tummarna ur röven, haha!) Det blev jätte bra som vanligt, men eftersom jag hade så ljust innan så blev det inte så riktigt mörkbrunt som jag har haft innan, som jag vill ha det :) Men det blev ändå en snygg färg!
Vi började prata om Tingvalla, att det är påskafton på lördag och så kom vi in på förra sommarnatta. Jag var helt säker på att jag inte var där då och lotta kunde inte komma på vem hon gick med. Så vi kollade i vårt arkiv i våra bloggar. Vi var där båda två och vi hade tydligen skit roligt! HAHA! Snacka om att vi är yra höns. Efter att ha läst vad vi gjorde kunde vi inte fatta varför vi hade glömt den kvällen :P Jag och lotta har så jävla roligt när vi verkligen släpper loss och det gjorde vi den kvällen. Kanske blir en repris i år? :P
m

Nu ska jag slänga på mig ett face och fixa frillan lite :) Det blir väl kanske en liten mobilblogg sen.

20 april 2011

God middag!

Igår var det full rulle. Först blev det FU, där jag fick träffa söta Emma igen som var dunderförkyld! Sen vid lunch skulle jag börja jobba så jag packade mina saker och begav mig. Jobbet gick bra alla fall, mycket bra ;) more money! Efter körde jag till Carol och tog en snabb kaffe med henne, mycket mysigt var det. Skönt att prata med henne :)
Sen körde jag hem, fixade lite här hemma och sen hämtade Anna upp mig och vi körde till Ica för att handla. Det var ju vår "krängar-tisdag" igår :) hehe. Det blev att vi köpte en helgrillad kyckling och massa sallad. När vi stod och skulle välja vilken feta ost vi skulle ha så hittar jag en och säger "Åh, titta ooost" HAHA! Jag blev ganska dumförklarad sen ;) Ja jag vet inte vad jag tänkte på, eller om jag tänkte alls.
Maten blev allafall jätte god, det var ju ett tag sen jag käkade kycklingsallad :) Efter maten skulle vi ut och kissa izzi och röka, precis när jag stänger dörren kommer jag på att jag inte har med nycklarna (jag har ju smäcklås) Vi får panik, går över till Tessan och tänkte låna hennes bil så att vi kunde köra och hämta min extra nyckel hos mamma, smen bilen hade ju hon! Så vi lämnade Izzi hos Tessan och började vår promenad till mamma. Så klantigt att glömma nyckeln, men det är inte första gången och det lär inte bli den sista ;) hehe. Vi fick en liten promenad alla fall!
Sen blev det lite glass och popcorn, kan ju inte bryta traditionen med att äta mycket ;)

Idag var jag tröttare än gandhi när jag vaknade. Men det var skönt att vara ledig från allt, ingen jobbcoaching och inget jobb. Så härligt :) Det är bara synd att det är så himla tråkigt väder idag, solen kommer fram i två sekunden sen är den borta igen. Men tur att det är lite varmare i luften :)
Och jag är jätte glad för jag ska träffa Rebecka i Kristianstad imorron! Det är så himla synd att vi träffas så sällan, men vi är alltid bästa vänner :D

Nu ska jag göra nåt vettigt tänkte jag.. Vad vet jag fortfarande inte :)

Vissa är bara idioter.

Vilken dag! Full rulle hela tiden. Jag har tvättat hela eftermiddag och pysslat lite här hemma, eller ja, jag diskade :P haha! Jag satt i solen så länge den var framme, sen blev det så jääävla kallt :S
Vid halv fem körde jag hem till mamma för att passa Alicia medans hon skulle till doktorn, tänka sig att jag lånade ut min bil.. Katastrof :P haha! Men lilla Alicia var absolut inte på humör idag, hon grät från det jag kom tills jag körde hem. Nä hon sov faktiskt en stund, men så fort hon vaknade så grät hon. Hon saknade sin mamma väldigt mycket och hon klagade på att hon hade ont i benet. Först ville hon bada, sen inte, sen ville hon, sen inte.. AAAH! haha! Nåja, jag får träna på mitt tålamod tills det är tid för mig med barn ;)

Nu ikväll har jag tagit det lugnt. Jag ska ut en sista runda med Izzi, sen blir det sängen med nya sängkläder! Mys mys ;)

18 april 2011

God middag underbara sol!



Det har verkligen varit en stressad morgon och förmiddag. Full rulle hela tiden.. Först blev det Solhuset, där jag pratade med min mentor lite och sen sökte jag jobb, vilket jag är tvungen till. Jävlar vad det finns lite jobb nu, finns bara rester som ingen vill ha. Jag tänker på er ungdomar som inte har sommarjobb än! Det finns bara "min far är fysiker"-jobb.. haha!
Vi fick sluta tidigare, det blev jag glad för.. för jag hade tusen grejer jag skulle göra. Men det mesta är gjort på min lilla långa lista som jag gjorde igår. Har bara en liten bråkdel kvar nu :)
Jag hann att sitta och koppla av en liten stund i solen på balkongen, sitter ju fortfarande kvar här i skuggan, men ska snart gå in för det börjar bli lite för kallt. Så jag gjorde två mackor och ett glas mjölk som jag lunchade på. Gud så mysigt det var. Det är synd att man inte har eftermiddagssol också :(
Nu håller jag på att tvätta alla fall, så jag springer upp och ner för trapporna varje halvtimme. Skit drygt, men det måste göras :) Sen ska jag ta en dusch! Det behövs.. haha!

Japp, tvättar kallar :)

00.49

Detta är ju verkligen skit kul. Jag kan inte somna. Alla tankar snurrar i mitt huvud, bara på en sekund så vändes min värld. Jag fick den dära klumpen i magen, orolig för vad som kommer hända härnäst.
Jag skulle vilja skriva ner allt här, men gud nej..

Mobilblogg

jag är hemma hos pappa och fikar :) doggeliten börjar bli stor!

17 april 2011

God middag

Äntligen har solen tittat fram! Dom har ju lovat 15 grader idag :)

Jobbet gick bra idag, väldigt långtråkigt mellan varven. Men jag överlevde!
Sen körde jag hem och tog mig ett glas vin, gud så gott :) m

Nu ska jag fixa lite här hemma, senare ska jag ut till pappa och hämta mina däck!

Mobilblogg

jag har tråkigt!

16 april 2011

God morgon!

Jag vaknade verkligen pigg när klockan ringde nio, härligt :) Så nu på eftermiddagen har jag dammsugat och lagt disken i blöt, känner mig jätte duktig :D Här ser verkligen ut som kriget. Okej inte lika mycket nu när jag har dammsugat, men här är kläder och papper överallt! Blir galen! När man bor så här litet så blir det så lätt stökigt, räcker med att man lägger väskan på golvet så blir det stökigt. haha!

Då blir det att jobba hela dagen, ska bli skönt. Få tankarna någon annanstans och faktiskt tjäna lite pengar ;) vilket behövs. hehe. Denna sommaren ska jag jobba järnet av mig, har jag bestämt. Jag ska vara helt slut till hösten ;) hehe. Money money money!

Japp, nu ska jag lägga på ett face :)

Mys dag med Moster bus

Efter fikan på bullen och bönan gick vi fem meter över till bertils och tog en mini mjukglass :D Min första iår! Det var gott! Sen bestämde vi oss för att köra ut till ullstorp och köpa lite blommor, jag kunde inte först hitta nåt men i sista minuten roffade jag åt mig två stycken :)
Sen körde vi till boan och jag hittade äntligen blomlådor som ska jag hänga på balkongen! Nu ska jag bara hitta blommor igen :) hehe. Jag ska bli sån riktig tant som har fullt med blommor på balkongen! :D haha!

Nu måste jag göra mig iordning sen bege mig till jobb.. Jag är fan fortfarande trött :/

Mobilblogg

jag, Becka och izzi har precis fikat :)

15 april 2011

God morgon!

Det är strålande väder idag! Perfekt väder till att vara ute precis hela dagen! :D Jag är ganska mör idag om jag får säga mitt, men jag har tagit en dusch hemma hos mig nu så dagen kan börja!
Jag ska jobba ikväll, jag får inte glömma det! haha!
Nu tänkte jag kontakta min moster bus, för hon passar nämnligen min lilla söta Izzi. Vad jag har saknat henne <3
Jag måste göra mig iordning nu! Ciaaaao!

Gott med mat

Nu ikväll bjöd mamma mig på favoritmaten stuvade makaroner med stekt fläsk. :D Muuums! Tessan var också här hos mamma en sväng :)
Har precis varit ute på en cigg med Marina, eller ja det blev fyra cigg. haha! Jävlar, nu producerar jag cancer :P Nåja, behövde prata lite .
Nu är jag hos mamma igen. Jag är 4år igen och ska faktiskt spendera natten här, det behövs :) Så nu sitter vi i soffan och mumsar på lite Fredags-mix snacks.

Hoppas ni har haft en bra torsdag!

14 april 2011

Jo tack jag lever. Jag har varit på spa, kan vi säga.
Äntligen hemma alla fall, eller ja hos mamma är jag nu.
Det blir en lugn kväll, ska bara ta det lugnt :)

Vattumannen

Stjärntecknet Vattumannens egenskaper



Vattumannen är ofta före sin tid och väljer att gå sina egna vägar. En egensinnig nytänkare som eftersträvar frihet och oberoende. Vattumannen är självständig och har ett stort frihetsbehov. Vattumannen ogillar inblandning från andra. Lyssnar gärna på råd, men gör i slutändan allting på sitt speciella sätt. Ofta mot strömmen, djärv, företagsam och idérik.

Vattumannen är en stor humanist som gärna engagerar sig i sociala frågor. En vid och framförallt brokig bekantskapskrets är kännetecknande. Vattumannen blir lätt uttråkad av det vanliga, monotona vardagslivet. Den som är präglad av detta lufttecken föredrar omväxling och har en dragning till udda, kreativa människor som har förmåga att leva efter sina egna normer.

Vattumannen har ofta annorlunda intressen och okonventionella åsikter och kan vara bestämd och oberäknelig. Vattumannen följer sina impulser och kan upplevas en smula nyckfull och rastlös. Många upprorsmakare, rebeller och trendsättare är präglade av detta tecken. En djärv och företagsam läggning är kännetecknande.

Planeten Uranus är tecknets härskare. Den enda planet i solsystemet som inte följer ett givet mönster utan har sina egna astronomiska regler! Det oväntade, originella sättet att förhålla sig till omvärlden är kännetecknande för Vattumannen. Envis och bestämd, hopplös att påverka och styra, men härligt uppfriskande med sin ungdomliga rebellanda och företagsamhet!
© Anna Granberg, astrolog och författare

12 april 2011

God eftermiddag.

Jag ville verkligen inte gå upp imorse. Men jag tvingade mig upp, efter att ha legat i sängen till tio i åtta (!) Fick ju naturligtvis stressa mig till ystad. Jag var inte alls på humör. Men det gick bättre sen alla fall, Marina lättar alltid upp stämningen :)

Regn regn och regn. Så himla tråkigt. Jag tänkte att jag snart skulle bege mig till Ica. Alltså det börjar bli mitt andra hem, jag är där varje dag :P haha!
Jag vill sova en stund, men jag hinner inte. Jag måste verkligen få detta överstökat, ja jag ska dammsuga, duscha, kanske baka kanelbullar.. lite smått och gott :)

Vilken dag!

Jag och Anna bestämde oss spontant att bege oss till Nova Lund. Hon kom till mig och vi begav oss :)
När vi kommer till lund och kör på motorvägen känner jag att bilen känns jävligt konstig, skakar lite väl mycket än vanligt. Rätt som det är får jag punka på framdäcket och vi är tvugna att stanna! Vi båda fick panik och insåg att vi måste byta däck! Som tur hade jag ett reserv.. Så vi bak i kofferten och rotade fram allt och började mecka. Det gick sådär bra kan jag berätta. Vi fick av bultarna och hjulet, men längre kom vi inte. Efter en halvtimme meckande stannade en kille för att faktiskt hjälpa oss! Alla andra bara körde förbi och lastbilarna tutade på oss! Idioter. Killen tittade lite på vad vi hade gjort och kom fram till att vi hade satt domkraften upp och ner så det var därför vi inte fick upp bilen ordentligt! Ååååh.. Ganska pinsamt läge.. I den sekunden ser vi en polisbil som stannar och typ varnar trafiken eller nåt. Konstapeln var jätte schysst och sa att vi skulle ta det lugnt i trafiken och så :P
Efter två minuter hade killen satt på däcket och allt var klart för att köra :) Så hiiiimla snällt av honom som stannade för att hjälpa oss två yra hönor. haha!


Har man inte kraft i armarna får man använda kroppsvikten ;)

Sen när vi väl kom till nova lunda sprang vi in till toaletterna för att tvätta händerna. Man blir ju skitig av att byta däck ;) Efter det blev det mat och en shoppingrunda! Det blev bara nödvändigheter för mig, inget avancerat. Vi var inte riktigt på hugget, att byta däck på en motorväg var verkligen en rysare ;) haha!


Sesam kyckling med nudlar och wokade grönsaker. Supergott!

När klockan blev sju kände vi att vi var ganska trötta och hade ont i fötterna, så vi begav oss hemåt. Vi svängde in en runda till Ica, för jag skulle köpa med lite kvällsmacka och lunch till imorron.

Nu ska måste jag gå lägga mig om jag ska orka gå upp imorgon bitti :) Godnatt!

11 april 2011

Denna svensken var verkligen trött imorse, och jag mådde så jävla dåligt. Så faktiskt, stanna jag hemma. Till på köpet har jag fått hosta, slutar aldrig detta?
Idag måste jag verkligen dammsuga! och fixa lite ute på balkongen. ... Kryss i taket! Jag fick min reklambunt redan klockan elva :D YEAH! Den ska jag läsa nu :)


Vi kör på en gammal goding :P haha!

10 april 2011

God kväll.

Gårdagens jobb gick bra. Det var en lugn dag och kväll, mysiga gäster och inga större katastrofer :) Men jag var helt slut efter jobbet, och körde hem och la mig. m

Idag har jag tagit det lugnt. Det har varit strålande väder hela dagen! Jag satt ute på balkongen i förmiddes och solade lite, målade naglarna också och lyckades tappa behållaren så nu har jag två stora ringar av rött nagellack på balkongens betonggolv. Strålande Pauline! Försökte få bort det med lite aceton, men fick inte bort allt. Kanske kan måla golvet svart? :P haha!
Sen gjorde jag mig iordning och begav mig till Moster Becka Bus som skulle bjuda på tårta eftersom hon hade kalas igår men jag kunde inte komma. Kusin Fredrik och Fredrika kom också! Det blev massa tårta och kakor, sen när det började bli dax för kvällsmat så beställde vi lite pizza ;) hehe.
Kvällen har varit lugn och skön, har varit hos becka hela tiden. Kände att jag behövde lite sällskap faktiskt :) Dom flesta säger att jag är skön att umgås med för jag är så lugn. Det kanske stämmer, skönt att folk kan känna sig avslappnade med mig :)

Nu måste jag gå lägga mig. Ska ju upp tidigt imorron, usch vill verkligen inte.

9 april 2011

Jag är helt jävla slut i mitt huvud. Jag undrar hur denna dagen ska gå, får proppa i mig en karta med värktabletter och hälla i nässprayen i näsan :P haha!
Sista drömmen jag hade i morse var att jag var jagad och skulle bli dödad. Jag hatar såna drömmar! Det var bara för att jag såg en bit av Seven igår på tvn. Nåja, vad vore en bal på slottet?
Nu ska jag göra mig iordning.

Mobilblogg

Detta var ju verkligen skit kul. Jag vaknade för en halv timme sen och nu kan jag inte somna om. Fy fan vad jag förkyld! Jag är så himla trött.

Mobilblogg

Helt plötsligt i affären blev jag sju år igen och blev sugen på flingor ;)

God kväll

Jag jobbade en timme idag. Fan va värdelöst, kunde lika bra varit hemma. Nåja. Jag har fredagsmys med mig själv och en skål med chips :) Imorron blir det alla fall jobb för hela slanten, det blir bröllop! Det var länge sen vi hade det :) Förhoppningvis blir det inte allt för sent. Jag har åkt på en förkylning så jag är väl inte i toppform. Jag dammsugade på jobbet och efter det fick jag sätta mig ner i två minuter. Sjukt! haha!
När jag körde hem så möte jag flera bilar som skulle till Ystad Träffen, jag hade också velat åka dit. Tycker sånt är skit kul :) Men snuten var ute och hade koll på alla bilar, vilket jag tycker är bra. Det är farligt att köra fort på allmäna gator, man kan skada andra bilister.
Sen när jag kom till tomelilla svängde jag in på kvantum och köpte lite Coco Pops (jag blev helt plötsligt 7år. haha!), chips och halstabletter! Men jag glömde riskakor :O

Nu ikväll har jag inte gjort allt för mycket. Blir snart sängen alla fall :)

Jobb jobb jobb

Nu har jag precis slängt i mig lite mat och ska slänga på mig ett face. Det blir jobb nu i ett par timmar, jag har absolut inte lust för det. Vill bara vara hemma och sova :( Jävla förkylning!
Köttfärssåsen var ännu godare idag ;) Mums!

Förresten var jag precis ute med Izzi. Precis när jag öppnar dörren kommer världens vind och min keps höll på att flyga iväg, dessutom Izzi också! Det är helt sjukt vad det blåser. Värsta höstvädret :S

8 april 2011

God morgon.

Detta är ju verkligen skit kul! Jag har fått en förkylning till... Alltså jag blir så trött. Jag har svin ont i öronen och halsen och min näsa är täppt, så jag blir väl beroende av nässpray igen.

Nu ska jag göra.. ingenting! Åååååh.

Godnatt

Japp, vad har hänt idag? Jag var på jobbcoachingen, kaffe med Carol, en sväng på gyn. Fikade med mamma på Hartsman, körde hem Pontus, körde en sväng till Boan och Kvantum. Jag har äntligen köpt en datamus! :P haha! Körde hem och lagade lite spagetti och köttfärssås, och bjöd in Tessan och Alicia. Lekte lite med dom.

Jag är helt slut kan jag säga. Sorry för tråkiga uppdateringar, jag kommer snart tillbaka. Godnatt!

7 april 2011

God morgon.

Detta känns ganska värdelöst att vara här på jobbcoachingen, men vad gör man inte för lite pengar?

"Det finns alltid lite ärlighet bakom ”jag skojar bara”. Lite kunskap bakom ”jag vet inte”. Lite känslor bakom ”jag bryr mig inte” och lite smärta bakom ”det är lugnt”.

Godnatt.

Jag har inte gjort nåt vettigt idag förutom diskat och duschat. Som sagt, beroende av harpan.
Just nu steker jag lite pommes för jag slarvade med kvällsmaten. I know, ikke bra. Men så får man göra nån kväll :)
Efter det blir det sängen!

6 april 2011

Jag vill bara skrika just nu. När ska min tur komma?

Godnatt

Jag erkänner.. Jag är beroende av kortspelet Harpan.
Nu måste jag gå lägga mig.

Mobilblogg

Titta vad jag har ätit idag! Mums! Finns på willys. Har letat efter dom länge!

5 april 2011

Jag är verkligen inte på humör idag.. Nu blir det lunch!

Godnatt

Jag mådde inte bra imorse, så jag beslutade mig för att stanna i sängen. Halv tolv steg jag upp. Herre gud.. Jag gick ut med Izzi, sen tänkte jag hälsa på Tessan, men hon var inte hemma. Hon och Alicia var på Fiket, så jag stack dit. Jag skulle ändå käka frukost :) Det blev en jätte god panini med egengjord tzatziki! Sååå gott det var! :D Det ska dom ha cred för ! Sen blev det en liten runda.
Efter det körde jag till Lotta och snacka lite innan hon skulle jobba. Hon ville bjuda på henne goda kalops men jag var så mätt efter paninin :(

Sen körde jag hem och tog hand om Izzi lite. Hade funderingar på om jag skulle handla, men det blev inte av. Jag orkade verkligen inte göra mat just då, så jag var tillochmed sugen på att köra till mcD. Men som tur gjorde jag inte det. Jag tog en dusch, sen begav jag mig till Ica :) Jag bestämde mig för fisk, så det blev potatis, hollandaisesås, spröda fiskpinnar och ärtor :) Muuums! Det var riktigt länge sen!

Snart är det tänkt att jag ska nanna. Det är tröttsamt att vara... jag.

4 april 2011

Det är kanske dax att berätta att jag faktiskt lever? Jo det gör jag.

Äntligen hemma.

Vilken dag på jobbet. Kallskänkan var inte där så jag fick både ta det och matsalen, chefen blev knasig på mig och jag höll på att kravera. Jag var förvirrad idag, men han hade fan inget tålamod! Nåja, det blev bra i slutändan.
Nu är jag helt slut och ska koka lite nudlar, sen funderar jag på att gå och lägga mig.. haha!

3 april 2011

Jag är trött och jag har träningsvärk i hela kroppen fortfarande. Hur ska denna dagen funka? Jag ska ju snart jobba :S Jag har lust att lägga mig i sängen igen. Usch, jag vill inte detta :(  *gnäll gnäll gnäll*

God morgon förresten.

Ett positiv är inte alltid positivt i en cirkus

Idag har jag varit hos mamma och fikat lite, jag var så himla trött att jag somnade på soffan :P haha!
Sen körde jag och hämtade Tessan på jobbet, och begav mig sedan till Lotta. Blev massa snack, sen blev det pizza till kvällsmat ;) mums! och efter blev det bläbärssmoothie som vi blev helt lila om tungan, tänder och läppar. haha! Och en film och massa chips och ostbågar :)

Så dagen blev bra ändå! Nu ska jag gå lägga mig, det blir jobb imorron.

2 april 2011

Kryss i taket! Jag blev inte lurad igår! Vad jag vet alla fall ;)

Igår hjälpte jag Linda med att bära möbler. Snacka om att jag är otränad! Har världens träningsvärk i hela kroppen idag! Vi bar upp en soffa på ovanvåningen, två madrasser, ett skrivbord och en skit tung bokhylla som fortfarande var paketerad. Jag blev helt konstig i armarna, hade knappt styrka sen. Nåja, sen monterade vi ihop sängen, Linda lyckades slå sig själv på näsan med ett verktyg. hahaha! Sängen blev jätte fin och guuud så skön den var, lite avis jag blev faktiskt. När jag skaffar större lägenhet sen ska jag också ha en sån stor och skön säng :P

Sen körde Linda hem mig, och jag gjorde mig iordning för kvällen. Jag till och med tog en powernap på en halvtimme, är ju skit trött nuförtiden :S
Jag mötte upp Anna på tågstationen i Tomelilla, vi begav oss till Thairesturangen för att käka och dricka gott. Dom har den bästa thaimaten ever ju! :D haha! Mätta och belåtna gick vi hem till mig och tog oss ett glas vin och käka massa popcorn, jag som sa att jag var så himla mätt ;)
Efter det tog vi tåget in til Ystad för att gå på puben. Först Kingan, men där var så jävla fullt och varmt så vi begav oss til Soft istället, där det bara typ män! Seriöst, det var bara män som var ute igår, helt sjukt.
Trevligt hade vi alla fall, det blev en lugn kväll, precis som vi ville ha det :)

Nu ska jag göra ärenden, sen ska jag till mamma och fika. Ciao!

1 april 2011

God morgon!

Idag är det första april. Jag undrar när jag kommer gå på det första aprilskämtet, haha! Jag är så himla lättlurad så jag går på vad som nästan :P
Ja jag skulle egentligen varit på solhuset idag, men jag vaknade klockan nio när Carol ringde mig. Så jag tyckte inte det var så värt lönt att stressa dit och vara där den sista halvtimmen, eftersom vi slutar redan igen klockan tio. Värdelöst. Så denna svensken fick lite sovmorgon, vilket var otroligt skönt! Jag vaknade inatt och hade världens mensvärk, så jag proppade i mig två ibumetin, satte en kudde på magen och tyckte synd om mig själv. Som tur kunde jag somna ganska snabbt igen.

Snart hämtar Linda mig, jag ska hjälpa henne och bära lite möbler. Så vi får se hur det går, jag är groooov. haha!


HAHAHA! Rolig bild från marocko ;) Sista kvällen i AgaDir.

RSS 2.0