7 November 2014

Jag är så fucking förkyld... I hate it !

6 November 2014

Jag vill verkligen börja blogga igen. Men jag har aldrig "tid" med det. Stamningen är något som jag vill ta upp igen, nå ut till er andra. Jag får skärpa mig helt enkelt. Jag kollade på mina youtubeklipp som jag la ut för några år sen. Jag säger bara, herreguuud ! Min stamning då och nu är som dag och natt, den är mkt bättre nu. Det var ganska jobbigt att kolla på klippen, jag kommer alltid tycka det är jobbigt att höra sig själv. Speciellt när jag stammar, det sitter i bakhuvet att man inte ska göra det, att det är fult, varför pratar jag inte som alla andra?
Men... det är skönt att se att jag har kommit någonvart. Att jag antinge har kontroll över min stamning eller helt enkelt vuxit ifrån den lite? Vissa dagar är den mer pågänglig än andra så klart. Alla har bra och dåliga dagar.
 
Mitt liv är lite upp och ned just nu. Jag är full i liv, lycklig över det mesta, men ändå är jag stressad och känner mig jagad hela tiden. Jobbet har ju lugnat ner sig nu när sommaren är över, en månad jobbade jag 200tim. Helt sjukt. 
Ekonomin är helt fucked up, och värre kommer det bli. Men jag försöker se allt från den ljusa sidan. Efter regn kommer solsken :)
 
Idag sjukskrev jag mig från jobb.. Hosta och ont i halsen. Jag fick jätte dåligt samvete, jag tyckte det var skit jobbigt att ringa. Och varför? För att jag kände att jag inte var duglig till att jobba? Jag vet ju att jag inte kan jobba om jag är sjuk. Men jag har jobbat där i 10månader nu och aldrig sjukskrivit mig, jag har alltid varit lojal och jobbat när jag haft mina dagar, och hoppat in när jag har kunnat. Nu får jag sluta vara löjlig :)
 
 

RSS 2.0