Det går precis lika bra med selleri



Mycket intressant klipp om stamning.
I början säger den blonda tjejen att när hon var ute och åt, så beställde hon sprite istället för coca, för det var lättare att säga, men i själva verket ville hon ha coca.
Dom flesta stammare försöker dölja sin stamning, för att det är något dåligt tror dom. Tack vare att man har blivit mobbad i skolan, eller blivit utskrattad på stan. Det finns en hel lista på det. Då tror man ju att det är fel på en och tror att stamning är något fult som man inte ska göra. Det har alla fall jag trott med min stamning.
Jag såg mig inte själv som en stammare förrän andra påpeka att jag pratade konstigt och börja skratta och härma mig. Det sårade mig så fruktansvärt mycket, för jag ville ju vara som alla andra barn. Det sänkte mitt självförtroende.
Tack vare att jag har haft underbara kompisar och familj under min uppväxt som inte har brytt sig om min stamning, så har jag inte gått under jorden.
TACK! Jag älskar er !

Kommentarer
Postat av: Hanna

Intressant klipp.

Jag stammar oxå.. Trevlig helg!

2008-12-05 @ 16:54:24
URL: http://hannaxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0