Ännu en strålande dag :)

Det gick jätte bra hos logopeden idag. Jag beklagade mig för henne att min stamning har blivit sämre, och vi kom fram till att det beror mycket på att det händer mycket runt mig för tillfället. Jag fick pröva en mackapär som fungerade samma som speecheasyn, och det gick faktiskt ganska bra. Man kunde ställa in hur lång fördröjning, och när hon tog på max så pratade jag jääääätte lååååångsaaaamt :P ha ha! Ganska roligt. Men det är ju inte säkert att speecheasyn fungerar på mig ändå, jag ska inte ha så höga förväntningar. Den fungerar ju bara på den yttre stamningen, låt säga den som hörs. Så blockeringar botar den inte. Så min logoped sa att jag ska göra fler "frivilliga" stamningar så att jag skjuter bort blockeringarna lite mer. På så sätt kan speech easyn hjälpa mig mer. Mormor berättade också att hon hade kollat på tv:n att en pojke i 12årsåldern hade haft en sån och efter några år behövde han inte den, för han pratade nästan flytande. Nu hade han mer stamning än mig, men ändå :)
När jag körde hem så kände jag mig så fridfull, allting kändes bra och jag hade inga spänningar. Men så fort jag kom hem så drog allt ihopa sig och allt var tillbaka. Jag var så lugn hos logopeden och när jag kom hem till det vanliga så började dom hemska blockeringarna. Jätte jobbigt :( Men jag försöker verkligen slappna av och prata lugnt.
I Sjöbo stannade jag till på Netto och köpte billig mat, för mina sista pengar såg jag senare. Oj oj, men vi har mat nu alla fall :D ha ha! Jag fick jätte mycket för mina 149kr. Två falukorv-ringar, 2kilo kycklinglår, 15packs ägg, 3liter mjölk, 1kilo färskpotatis, två små paket smör. Om jag hade handlat det på Ica så hade det gått på 300kr minst. Så man måste tänka smart ;)
ha lite bjudning. Dock inte här i lägenheten, för det ser ut som ett bombnedslag! Men vi fick låna Jocces hem :)
Efter det gick vi till Torget och käkade lite, och sola så klart. Lite färg fick vi :) hi hi. Sen gick vi upp till oma och drack lite kaffe och åt tårta :) hi hi, blir mycket sött idag. Nåja, man vet inte när man får mat nästa gång ;) HAHA!

Snart ska vi gå, så jag får väl göra mig lite iordning, dock orkar jag knappt för jag är såååå himla trött. Har varit vaken sen klockan sex idag ju. På tal om det, så jakten på parkeringplats gick skit bra. Först blev jag lite svitt, för dom har ställt upp grejer på ena parkeringen, men jag hittade en plats på en annan parkering längre ner :)

p.s. Faaaaan va det är varmt idag!


Gammal bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0