29/12-11 - Stranden

Snacka om att jag var trött när jag vaknade. Jag hade lätt kunnat sova i 24timmar till. Vi vaknade vid nio tiden, jag trodde att jag skulle dö när jag tittade på klockan, men jag kunde inte somna om. Men vi steg upp och käkade lite frukost. Det blev platta fullkornsbullar som påminde om omas bröd, juice, vaniljyoughurt och mjölk som smakade som sötad grädde. Inte så värst gott med mjölken. Sen tog vi på bikinin, mötte upp Mouloud och gick ner till stranden.
Det var väldigt skönt att sola, även om det blåste så mycket att det blev sandstormar :P När vi låg där på stranden, kom det fram en man som ville sälja smycken. Han var väldigt trevlig och kunde lite svenska, för att han hade bott i sverige i två år. Jag och Linda köpte varsitt smycke av honom, som vanligt betalar jag överpris. haha! Men jag tyckte ändå att det var billigt. Innan mannen skulle gå frågade han mig om jag ville prata med honom själv i fem minuter. MEN HELL NO!
Vid två tiden gick vi tillbaka till hotelet för att snabbt byta om, vi skulle gå till polisen för att få tillstånd för att umgås med killarna (I marocko måste marockanerna ha tillstånd för att umgås med turisterna). Vi gick på tusen ställen och vi gick hela Agadir runt kändes det som. När vi hade besökt alla sjuttiofem ställen gick vi tillbaka igen och vi köpte glass på vägen :) Myyys.. Sol och glass !
Jag och Linda gick upp på vårt rum och la oss pladask på våra sängar. Vi var så himla trötta och lite hungriga, så vi käkade allt vi hade nästan. haha! Sen tog vi en powernap, eller jag sov i en timme och Linda lyckades sova i fem minuter. Jag vaknade igen fem över sju och vi skulle möta M halv åtta. Lite panik fick jag och fick stress-göra-mig-iordning.. hehe.
Vi åker halv jordklotet och var hamnar vi för att äta? McDonalds! Men vi var så himla sugna på en hamburgare. Sen hämtade M's kusin oss och vi körde upp på ett berg för att kolla på utsikten. Det var verkligen jätte fint, påminde mig om New York :) Bara synd att det blåste otroligt mycket. Efter den turen gick vi en promenad. Vi träffade på en av M's kompisar som är en ganska känd sångare i Marokco, har en svensk flickvän och har uppträtt i sverige :) Han sjöng en sång till mig och Linda, det var Michael Jackson - You're not alone, och det var faktiskt snuskigt likt.
Sen gick vi tillbaka till hotellet.



Dålig kvalite.. det blåser ganska mycket!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill tillbax. Typ nu.

2011-01-22 @ 20:19:48
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag hatar att tjata, men när skulle du skriva om stamning?

2011-01-22 @ 20:43:25

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0