Jag hjälper gärna

Jag blir alltid lika rörd när jag får mail av folk och vill ha tips och råd om stamning. Det är verkligen jätte kul att kunna dela med mig av mina kunskaper och tips om hur jag gör, sen är det en annan sak om det hjälper på andra, för varje "stammare" har en egen sorts stamning :) Jag fick ett mail av en tjej som behövde lite tips för hon skulle ha en muntlig redovisning. Jag hatade det också när jag gick och skolan, undvek det så mycket jag kunde. Vilket jag ångrar djupt idag för det sänkte mina betyg :(
Hon skrev också att hon hade sökt mycket på nätet om tips, men det är många som är "icke-stammare" som tipsar. En som inte stammar vet inte hur det är, och skulle aldrig kunna sätta sig in i situationen. Det är samma sak som jag skulle aldrig kunna förstå hur det är att vara rullstolsbunden, men det är som det är. Man måste acceptera sin stamning och inse att det är en del av sig själv.

Jag hittade för några minuter sen en ny stamningsblogg som ni kan gå in på :) klicka här!

Kommentarer
Postat av: Anita

Tack för hänvisningen. :-)



Vi är många som stammar och som tur är ökar antalet bloggar, chattar och andra grupper kring stamning. För med 1% av alla vuxna och 4% av alla barn som stammar är vi närmare en halv miljon människor, bara i Sverige! Tyvärr är vi inte så många i förbundet, vilket är synd, för det är så underbart att få träffa andra som stammar, skratta och gråta ihop, utan att behöva förklara. Jag var själv 27 innan jag fick en folder i handen. Trodde att jag var ensam fram tills dess. Så blogga på! :-)

2011-03-07 @ 14:44:23
URL: http://stamning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Och ditt namn är?:
Ska jag komma ihåg dig?

Mail: (den kommer inte synas)

Du kanske också har en blogg?:

Lämna gärna en kommentar:

Trackback
RSS 2.0